Ik word helemaal gek van mezelf!

13-12-2018 00:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Wij wonen nu ongeveer een kleine 3 jaar in ons prachthuisje. 2 onder een kap in een redelijk drukke straat. In de winterperiode geen problemen mee, in de zomer avonden merk je dat er wat meer leven op straat is.

Tot nu toe wonen wij hier met alle plezier maar de laatste tijd merk ik aan mezelf dat ik teveel op mijn tenen begin te lopen.

Het begon allemaal toen we net in onze nieuwe huis gingen wonen. We hadden besloten om pas na de verhuizing een hondje te halen zodat het voor het beestje niet teveel stress zou opleveren. Ondanks dat we meteen aan de slag waren gegaan, had het beestje ontzettend veel last van verlatingsangst. Er was een avond dat we last minute ergens naartoe moesten en onze pup niet mee konden nemen. We zijn nog speciaal naar het bos gegaan zodat onze lieve pup haar energie kwijt kon zodat ze hopelijk zou gaan slapen als wij even weg zouden zijn. (Dit duurde ongeveer 4 uur)

De volgende ochtend stond de buurvrouw aan de deur met dat ze ontzettend veel last had van onze pup. (Schijnbaar had onze pup ontzettend veel gejankt en geblaft). Ik heb haar de situatie uitgelegd en zou er weer meteen werk van maken. Na heel veel trainen en weet ik veel wat allemaal is het me gelukt om de verlatingsangst bij hem weg te kijgen.

Een paar maanden later had zich weer een situatie voorgedaan waardoor de buurvrouw even moest komen klagen. Ik had in de avond geen puf meer om de kliko buiten te zetten dus besloot ik het de dag erna voor mijn werk te doen. Ik had een vroege dienst waardoor ik de kliko dus rond een uur of 6 uur voor op straat zette. Volgens onze buurvrouw had ik haar hele gezin (haar 2 kinderen van 3 en 1 geloof ik, zij en haar man) wakker gemaakt. Ik had me de hele dag ontzettend schuldig gevoeld en heb zelfs na werktijd nog een kaartje en bloemetje voor haar gekocht om me te verontschuldigen. Laterna vond ik dit zelf tever gaan maar op dat moment voelde ik me behoorlijk rot. Ik wil geen slechte buur zijn.

Telkens als we feesten hebben geef ik het op tijd door zodat zij er rekening mee kunnen houden.

Nu is het zo dat ze 2 weken geleden weer even langs kwam om te vertellen dat ze er niet er niet meer tegen kon en iedere ochtend wakker word door ons vanwege het ‘dichtslaan’ van de deuren, trap aflopen met schoenen weet ik veel wat allemaal. Ik heb haar gevraagd op welke tijdstippen dit gebeurde en het waren precies de tijden wanneer mijn partner opstaat en wanneer wij naar bed gaan. Ze snapte maar niet dat ik niet wakker word van de deuren die dichtgeslagen worden. (Serieus, mijn partner heeft me nog nooit wakker gemaakt).

Sindsdien merk ik aan mezelf dat ik bij bepaalde tijden teveel op mijn tenen aan het lopen ben. Als we s avonds naar bed gaan doe ik echt op zn aller langzaamst de rolluik omlaag. Probeer ik de deuren zo zacht mogelijk dicht te doen en loop ik letterlijk op mijn tenen de trap op. Mijn vriend vind dit grote onzin aangezien het gewoon ‘leefgeluiden’ zijn dus hij is hier wat lakser in. Nu is het zo dat als hij bijv. de deur dicht doet van de slaapkamer, en het in mijn oren net wat harder klinkt dan normaal .. dat ik dan letterlijk het eerst volgnde half uur een beetje onrustig in bed lig in de hoop dat ik de buren niet wakker heb gemaakt. Als ik een van hun kindjes hoor huilen dan slaat een beetje de paniekknop om en geef ik mezelf een beetje de schuld erdoor. GEK word ik ervan!

Onze buurvrouw heeft tot nu toe haar frustraties alleen met mij gedeeld. Ik ben juist de persoon die hier ontzettend gevoelig voor is. Maar ik word hier zo gek van. Ik vroeg me af wat buitenstaanders hiervan vinden? Heeft mijn vriend gelijk? Of moeten we echt inderdaad wat meer rekening houden met de buren? Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Je buurvrouw moet zich niet zo aanstellen. Ik heb ook een buurvrouw die echt om het minste en geringste bij ons aan de deur stond.

Ik hou er wel rekening mee qua harde muziek. Dus alleen overdag.

Maar verder moet ze niet zo zeuren. Ze leeft niet alleen op de wereld. En de buurvrouw kan ook verhuizen als het haar zo stoort.
Alle reacties Link kopieren
Wauw!
Arme jij! Wat maak je het jezelf moeilijk door je dit zo aan te trekken! Idd normale leefgeluiden. Die buurvrouw voelt haarfijn dat ze grip op jou heeft.

Ik zou echt bij jezelf te raden gaan hoe je hier andere gedachtes bij kan krijgen. Misschien zelfs een paar gesprekken met iemand want dit geeft je enorm veel stress zo
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt als een vervelende buurvrouw. En misschien voedt je het gedrag alleen maar met bijv. dat bloemetje. Ze heeft waarschijnlijk door dat je er gevoelig voor bent.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is prima om rekening met elkaar te houden, en dat doe je keurig.
De rest hoort er gewoon bij.
Hoor je zelf nooit geluiden van hun? Je schrijft dat je de kinderen kan horen huilen, daar klaag jij toch ook niet over?
Alle reacties Link kopieren
Wat stelt ze zich enorm aan zeg. Als ze niet tegen zulke geluiden kan moet ze op een hutje op de hei gaan zitten. Dat mag je zelf best zeggen. Je doet zoveel mogelijk je best rekening ermee te houden maar dit is nou eenmaal het leven. Met geluiden dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn normale leefgeluiden? Een deur die rustig achter iemand in het slot getrokken wordt, klinkt anders dan een deur die iemand achter zich dicht laat slaan. De trappen op- en aflopen op sokken klinkt anders dan de trappen op- en afdenderen met je zware werkschoenen aan.

Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je rekening houdt met je buren en dus niet met deuren slaat en trappen op en af dendert met je werkschoenen aan. Rolluiken die herrie maken, zou je - zeker in de winter - misschien wat eerder op de avond kunnen laten zakken. En in de hele vroege ochtend met zo’n container lopen geeft inderdaad herrie.

Maar meer dan rekening met elkaar houden kun je ook niet doen. Er zijn grenzen aan wat de buurvrouw in redelijkheid mag verwachten. Als een dief in de nacht oor je eigen sluipen, dat gaat echt te ver.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
13-12-2018 08:45
Wat zijn normale leefgeluiden? Een deur die rustig achter iemand in het slot getrokken wordt, klinkt anders dan een deur die iemand achter zich dicht laat slaan. De trappen op- en aflopen op sokken klinkt anders dan de trappen op- en afdenderen met je zware werkschoenen aan.

Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je rekening houdt met je buren en dus niet met deuren slaat en trappen op en af dendert met je werkschoenen aan. Rolluiken die herrie maken, zou je - zeker in de winter - misschien wat eerder op de avond kunnen laten zakken. En in de hele vroege ochtend met zo’n container lopen geeft inderdaad herrie.

Maar meer dan rekening met elkaar houden kun je ook niet doen. Er zijn grenzen aan wat de buurvrouw in redelijkheid mag verwachten. Als een dief in de nacht oor je eigen sluipen, dat gaat echt te ver.

Mee eens. TO, doe in elk geval voor je eigen gemoedsrust van die dempende plakdopjes tussen de deuren zodat het dichtslaan van een deur niet zo'n herrie maakt.
Alle reacties Link kopieren
Unknown1985 schreef:
13-12-2018 08:16
Het klinkt als een vervelende buurvrouw. En misschien voedt je het gedrag alleen maar met bijv. dat bloemetje. Ze heeft waarschijnlijk door dat je er gevoelig voor bent.
Dit dus. Je zou eens kunnen aanbieden om bij haar in huis te zitten om te luisteren hoe erg de ‘overlast’ is terwijl jouw gezin de dingen doet die ze normaal doen. Dan kun je het er samen over hebben en misschien dringt het tot haar door dat jullie gewoon gehorige huizen hebben en dat jullie ook gewoon moeten kunnen leven.
Geen bloemetjes meer hoor. Moet niet gekker worden!
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Je mag hier de kliko's helemaal niet buiten zetten de avond ervoor. Bij ons kan je er zelfs een boete voor krijgen. Net als het te lang laten staan van de kliko. :-D

Zelf zou ik de rolluiken effe eerder dichtdoen dan bedtijd.
Maar verder lees ik geen rare geluiden. Ik zou volgende keer gewoon aangeven dat het leefgeluiden zijn.

Maar goed ik woon in een buurt met gekken en daar hebben we regelmatig mensen die snachts het halve huis gaan verbouwen, Karaoke doen met het raam open om 23.00 uur op maandag, hun schroot gaan overpakken om 1 uur snachts en blerend elk weekend afscheid nemen van hun gasten midden in de nacht.

Dat is overlast, Maar een keer een kliko vroeg wegzetten of iemand horen lopen.. Poeh poeh.
Alle reacties Link kopieren
ik vind jouw buuf maar vervelend. ik hoor mijn buren ook de trap op en af rennen, de schuifdeuren van hun kasten sluiten altijd met een dreun net als de voordeur. en hun zelfgefabriceerde fietsenschuurtje heeft een krakende en piepende deur die pas na een hoop geduw en getrek open gaat. De kliko brengen ze ook pas savonds als ze het laatste rondje met de hond lopen. Tja, ze zullen mij ook wel horen en mijn kinderen zeker. maarja, ik kan ze niet vastbinden. thats life als je niet op de hei woont.
ik vind dat jij wel een manier moet vinden om je minder aangesproken te voelen want dit ga je niet nog 20 jaar volhouden
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zeikwijf, ik zou zo de deur in haar gezicht dicht gooien. Maar wij hebben dan ook ruzie met de buren, zij zeurden ook om idiote dingen. Ik negeer ze.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, jammer genoeg. We hebben ook zeurburen die enkel per sms klagen. Ik ben iedere keer weer een hele dag van slag na een onaardig klaagbericht. Wel antwoord ik niet meer, je voedt inderdaad hun gezeur, zoals iemand hierboven al aangaf met jouw bloemetje. Ik vind het wel echt jammer, zo kun je niet meer vrij leven in je eigen huis :(
Alle reacties Link kopieren
Abejoha schreef:
13-12-2018 17:17
Herkenbaar, jammer genoeg. We hebben ook zeurburen die enkel per sms klagen. Ik ben iedere keer weer een hele dag van slag na een onaardig klaagbericht.
Dat gaat wel ver dan, als je daardoor een hele dag van slag bent.
Toch maar leren om je stemming daardoor niet te laten bederven, haar probleem, haar zaak.
(als ze tenminste onterecht aan het klagen is)
Oh je woont naast mijn vroegere buurvrouw denk ik, of naast haar zus! X-D Zoooooo irritant en ik herken je helemaal. Ik was op gegeven moment maar zo min mogelijk thuis om de buren maar niet te 'storen'. En die van mij kwamen ook nog vrij agressief klagen, zodat ik echt op eieren liep in mn eigen huis.
Het gaat ook om de manier waarop het gebracht wordt: een hond die iedere dag uren jankt daar kan je over gaan klagen. Maar een pup die nog opgevoed moet worden die een avondje het moeilijk heeft, dat kan gebeuren. Dan kan ze het je wel laten weten maar ze hoeft er niet over te klagen.

Ik ben #teamman hoor: leefgeluiden horen er gewoon bij. Als ze allemaal zo licht slapen dat ze wakker schrikken van een kliko moeten ze maar oordopjes aanschaffen. En dat iemand een trap oploopt of een rolluik sluit dat hoor je misschien wel, maar daarmee is het nog geen overlast.

Bij mij is het overigens een beetje uit de hand gelopen met de buren omdat ik dus echt bang voor ze was. Ik heb toen buurtbemiddeling ingeschakeld en dat heeft heel goed geholpen! Dus misschien als laatste redmiddel zou je dat ook kunnen proberen. Maar je kan eerst tegen je buurvrouw zeggen als ze weer eens komt klagen dat leefgeluiden er toch echt gewoon bij horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker bij haar gaan klagen over haar jankende kinderen (al dan niet midden in de nacht). Of haar een mooie set oordoppen cadeau doen.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven