Goede betaalbare boxspring?

13-12-2018 13:12 42 berichten
Ik ben echt toe aan een nieuw bed. Slaap nu in een tweedehands krakend krijgertje met een afschuwelijk matras. Ik wil graag een boxspring omdat die lekker hoog zijn en ook wel mooi staan (verder eigenlijk geen idee of er verder veel voordelen aanzitten, misschien zeggen jullie, koop voor minder geld een 'gewoon' bed want dat is ook prima?).

Ik heb niet heel veel te besteden, maar wil ook niet voor het goedkoopste gaan. Ik zat al een beetje te kijken bij BeterBed, viel me op dat die nog stukken goedkoper zijn dan Ikea, kan ik er dan vanuit gaan dat dat allemaal niks is, of hoeft dat niets te zeggen?

Wat zijn jullie ervaringen met boxsprings die niet meteen heel erg duur zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een boxspring van beter bed en dit bevalt ons erg goed. Nu 10 jaar en de matrassen zijn nog steeds goed alleen het dekmatras is nu wel aan vervanging toe.
Alle reacties Link kopieren
gewone matrassen bij BeterBed gekocht, ik had nog een goede ombouw en bodem. Gewoon huismerk. En we slapen er al jaren goed op.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Oke dat klinkt al positief. Die echte dure bedden zijn dan misschien alleen voor de echte bed'puristen', of als je rugklachten hebt of wat ouder bent?

Het is sowieso een verbetering tov wat ik nu heb dus wat dat betreft....
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn laatste gewoon de beddenreus binnen gelopen en hebben ons daar laten adviseren.

Goede service, ik had niet het gevoel dat me dure dingen werden aangesmeerd en we waren een stuk goedkoper uit dan van te voren gedacht.
En hoeveel waren jullie zo ongeveer kwijt alles bij elkaar? Dat ik een beetje weet wat realistisch is. Wil daarbij ook een nieuw dekbed en nieuw beddengoed.
Wij hebben er eentje van de ikea. Heel erg tevreden mee. Voor boxspring met hoofdeinde, hoge poten, twee matrassen en een topdekmatras waren we rond de 1000 euro kwijt.
25 jaar garantie en veel goede reviews hebben me overgehaald en heb elke dag zin om weer in bed te gaan liggen!
O en als het matras na 4 weken niet bevalt mag je hem omruilen, ook heel fijn.
Trouwens ook goed geadviseerd bij de ikea, over welke matras voor wat voor slaper past.
Alle reacties Link kopieren
Voor het bed waren wij 750 euro kwijt.
Hoeveel de deken was weet ik niet meer maar dat kun je zo duur maken als je wilt.beddengoed kun je ook zo duur maken als je wilt.Wij hadden er 1 van 60 euro die 2 jaar later op was.en hadden er 1 van zeeman voor nog geen 20 euro die ik toevallig verleden week heb weggegooid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar de Dunvik van Ikea gekocht met de matrassen waarmee hij gepresenteerd werd in de showroom. Nu een jaar later nogsteeds tevreden mee en ik ben wel iemand die snel last van haar rug heeft. Volgensmij was het totale plaatje iets van 900 euro bij elkaar excl. nieuw dekbedovertrek.

Ikea heeft trouwens ook fijne hoeslakens voor over je topper heen
Daar moet je inderdaad wel rekening mee houden, dat een boxspring vaak met topdekmatras is (zeker als je twee verschillende matrassen hebt) en dat je dan in ieder geval andere hoeslakens nodig hebt.
De rest van het beddengoed hoeft niet meteen vervangen teworden tenzij je ineens een heel grote boxspring met een klein dekbed hebt.
Oja zo'n topper.... hoort dat standaard bij een boxspring? Alleen een matras (of twee losse matrassen) kan ook toch? Snap nooit zo de meerwaarde van zo'n topper?
RégineFilange schreef:
13-12-2018 13:46
Oja zo'n topper.... hoort dat standaard bij een boxspring? Alleen een matras (of twee losse matrassen) kan ook toch? Snap nooit zo de meerwaarde van zo'n topper?

De topper is vaak om het matras te beschermen en voor als je 2 matrassen/boxsprings hebt. Dan heb je geen geul. Soms om het wat zachter te maken, kan voor van alles zijn.

Je kan elke andere matras beschermer nemen als je 1 groot matras hebt en dat niet nodig vindt.
RégineFilange schreef:
13-12-2018 13:46
Oja zo'n topper.... hoort dat standaard bij een boxspring? Alleen een matras (of twee losse matrassen) kan ook toch? Snap nooit zo de meerwaarde van zo'n topper?

Een topper is minder duur om te vervangen (bv, ik heb al 13 jaar een ikea boxspring, de matrassen zijn nog prima maar heb wel een paar jaar geleden de topper vervangen).
Het verlengt de levensduur van je matras aanzienlijk en een nieuwe topper is aanzienlijk goedkoper dan twee nieuwe matrassen.

Daarbij vind ik het heerlijk liggen, veel zachter als een gewoon matras zonder dat je in een kuil ligt.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
13-12-2018 13:30
Oke dat klinkt al positief. Die echte dure bedden zijn dan misschien alleen voor de echte bed'puristen', of als je rugklachten hebt of wat ouder bent?

Het is sowieso een verbetering tov wat ik nu heb dus wat dat betreft....
Ik verdien mijn geld door mensen met rugklachten te behandelen. Hét bed, bestaat niet. Een boxspring, waterbed, nasaschuim, pocketvering, etc etc is niet beter dan welk ander bed. Het hangt van heel veel factoren af, welk matras het beste bij je past. De duren bedden en matrassen zijn echt niet beter. Ze gaan hooguit langer mee, omdat er betere materialen gebruikt worden.

Mocht iemand wel Hét matras uitvinden waar iedereen lekker op slaapt, zonder met klachten wakker te worden, dan wordt deze persoon volgend jaar de rijkste persoon ter wereld.

Factoren die van belang zijn bij het kiezen van je matras.
- ben je gewend om op een hard of zacht matras te slapen
- zweet je veel
- heb je het warm/koud in bed
- draai je veel in je slaap, beweeg je veel of juist weinig
- welke positie slaap je

Neem verder nooit een tweepersoonsmatras maar altijd 2 losse matrassen. En deze matrassen hoeven echt niet identiek te zijn. Het is eerder uitzondering dan regel dat beide partner het beste op exact hetzelfde matras slapen.

Ga niet aan het einde van de dag proef liggen, dan met je moe en ligt alles wel lekker.

Laat je ook niets aanpraten door een goede babbel van de verkoper. Oordeel vooral zelf of dat het matras lekker ligt. En zorg ook dat je een kussen hebt wat hierbij past en bij je slaaphouding past.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
13-12-2018 13:46
Oja zo'n topper.... hoort dat standaard bij een boxspring? Alleen een matras (of twee losse matrassen) kan ook toch? Snap nooit zo de meerwaarde van zo'n topper?

Topper is weer een extra ding wat je kunt verkopen. Meer omzet.
Het enige voordeel van een topper is, dat je deze kan draaien. We zo prettig. Dit is ook de reden dat wij 2 gewone losse matrassen hebben, en geen boxspring of ander matras die je niet kunt draaien.

Regelmatig draaien en luchten helpt in de levensduur van een matras. Net zoals 's morgens niet direct je bed weer opmaken bij het opstaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Klopt, mijn man heeft rugklachten, is een buikslaper. Ik ben een zijslaper en weeg maar 50 kilo. Wij hebben echt baat bij twee verschillende matrassen.

@hamerhaai: werd dat simba matras niet aangeprezen als de perfecte matras voor iedereen? Hadden ook maar 1 soort.
Wij slapen thuis meestal apart (ja, zo'n stel zijn wij ;)), dus het bed is in principe alleen voor mij. Zit wel te twijfelen of ik niet alsnog twee losse matrassen zal doen. Op een of andere manier spreekt me dat meer aan dan één gigantisch ding.
Alle reacties Link kopieren
LoVaKo schreef:
13-12-2018 14:16
Klopt, mijn man heeft rugklachten, is een buikslaper. Ik ben een zijslaper en weeg maar 50 kilo. Wij hebben echt baat bij twee verschillende matrassen.

@hamerhaai: werd dat simba matras niet aangeprezen als de perfecte matras voor iedereen? Hadden ook maar 1 soort.
Elk matras wordt aangeprezen als het perfecte matras, de afgelopen 30 jaar al heel veel verschillende namen voorbij zien komen. En nee, zo'n simba matras is de oplossing ook niet voor iedereen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Daarom heb ik hem ook niet genomen, te mooi om waar te zijn gevalletje. Vroeg me af of jij als kenner wist wat er anders was aan dat matras waardoor zij het zo aanprezen :p
Alle reacties Link kopieren
LoVaKo schreef:
13-12-2018 14:24
Daarom heb ik hem ook niet genomen, te mooi om waar te zijn gevalletje. Vroeg me af of jij als kenner wist wat er anders was aan dat matras waardoor zij het zo aanprezen :p
het is om te beginnen een traagschuimmatras, voor iemand zoals ik, die heel veel draait en beweegt tijdens het slapen, is dit echt vreselijk.

Het is vooral een verkooppraatje met dure woorden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
RégineFilange schreef:
13-12-2018 13:30
Oke dat klinkt al positief. Die echte dure bedden zijn dan misschien alleen voor de echte bed'puristen', of als je rugklachten hebt of wat ouder bent?

Het is sowieso een verbetering tov wat ik nu heb dus wat dat betreft....
Hoi, wij hebben een complete boxspring bij wehkamp gekocht voor 500 euro, en dat bevalt goed.
hamerhaai schreef:
13-12-2018 14:14
Ik verdien mijn geld door mensen met rugklachten te behandelen. Hét bed, bestaat niet. Een boxspring, waterbed, nasaschuim, pocketvering, etc etc is niet beter dan welk ander bed. Het hangt van heel veel factoren af, welk matras het beste bij je past. De duren bedden en matrassen zijn echt niet beter. Ze gaan hooguit langer mee, omdat er betere materialen gebruikt worden.

Mocht iemand wel Hét matras uitvinden waar iedereen lekker op slaapt, zonder met klachten wakker te worden, dan wordt deze persoon volgend jaar de rijkste persoon ter wereld.

Factoren die van belang zijn bij het kiezen van je matras.
- ben je gewend om op een hard of zacht matras te slapen
- zweet je veel
- heb je het warm/koud in bed
- draai je veel in je slaap, beweeg je veel of juist weinig
- welke positie slaap je


- Ben geloof ik meer fan van een hard matras. Bij een zacht matras heb ik het idee dat hij versleten is, vind dat erin wegzakken niet zo fijn.
- Ik zweet niet veel
- niet per se warm of koud in bed
- Ik beweeg wel veel denk ik
- Ik slaap vaak (in) op mijn rug

Tips aan de hand van dit? :proud:
Alle reacties Link kopieren
Waarom kijk je niet naar een 'gewoon' maar hoog bed? Dikke matras erop en je bent klaar.
Afbeelding

Bij een boxspring kun je er bijna nooit onder of achter stofzuigen. Onder een ander bed kun je ook nog wat rommel kwijt.

Twee losse matrassen zou ik niet doen, tenzij de een een heel ander matras wenst dan de ander. Voor je het weet, lig je in een kuil tussen de matrassen in. Het enige nadeel van een grotere matras is dat je een groter hoeslaken nodig hebt. Maar ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven