De goudentip voor duivenoverlast!!

20-03-2009 08:56 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorig jaar trotse eigenaar van een mooie woning in Amsterdam. Helaas heb ik op mijn balkon die aan mijn slaapkamer grenst heel veel last van duiven (vooral in de ochtend).

Mijn balkon wordt veelvuldig door de duiven ondergescheten en gebruikt als roddelplek, met alle gevolgen vandien!



Ik heb inmiddels een net op mijn balkon gehangen, helaas is het heel lastig om een zijkant dicht te krijgen waardoor ze alsnog (wel minder vaak) op mijn balkon kunnen landen en een fijne boodschap achter kunnen laten.



Wie o wie heeft een idee wat ik kan doen om ze tegen te houden? Hoorde laatst van iemand dat een grote tuinkabouter met grote ogen kan helpen? Ook hoop ik dat iemand mij kan vertellen hoe je duivenpoep het makkelijkst weg kan halen. Zoals jullie weten is dat goedje erg agressief en is dat niet met een soppie en schrobber zomaar weg te halen!!



Alvast bedankt voor jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
luchtbuks? :P
Kat aanschaffen?
Alle reacties Link kopieren
Havik aanschaffen?
Alle reacties Link kopieren
Luchtbuks klinkt heel verleidelijk, maar is dat niet strafbaar?

Katten heb ik al, die heb ik nu ik hier woon juist aangeleerd dat mijn slaapkamer verboden terrein is!!
Alle reacties Link kopieren
haha geen idee maar ach die paar duifjes minder zal niemand missen :P



Maarre http://www.ongediertewink ... .php?dep=store&cat_id=410 staan 2 producten op die vogels wegjagen wellicht ook duiven misschien?
Luchtbuks lijkt me het meest effectief.



Kat incl. kattenbak op het balkon zetten, niet in huis laten.
Hebben ze niet iets met gif, zoals ze ook muizenlokdozen hebben?
Alle reacties Link kopieren
Er is zelfs een werkgroep trouwens



http://www.duivenoverlast.nl/index-nederlands.htm



Misschienj dat die iets weten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier een duif die ieder jaar terug komt en gaat nestellen op ons rolluik.Een hoop poep op onze autos en ramen en oprit, kind kan niet slapen van t lawaai van die tortellende duiven en jongen...



Vorige week hebben we een railing met dikke punten op het rolluik geplaatst.....duif is weer teruggekomen...dus tips zijn welkom...
quote:Melodie74 schreef op 20 maart 2009 @ 09:11:

Ik heb hier een duif die ieder jaar terug komt en gaat nestellen op ons rolluik.Een hoop poep op onze autos en ramen en oprit, kind kan niet slapen van t lawaai van die tortellende duiven en jongen...



Vorige week hebben we een railing met dikke punten op het rolluik geplaatst.....duif is weer teruggekomen...dus tips zijn welkom...Die kun je toch gewoon met nest en al van je rolluik afspuiten?
Hoi Fje1981,



Ik woon in een flatgebouw en wat heel goed helpt =



- Plastic zakjes aan de railing van het balkon knopen

- Cd`s ophangen aan draadjes ( dat glinstert en danbedenken ze zich wel een paar keer)



Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 20 maart 2009 @ 09:10:

Luchtbuks lijkt me het meest effectief.

Alle reacties Link kopieren
Salade met duif en rode wijnsaus



Ingrediënten

4 duiven of duivenborstjes, zout en versgemalen peper,50 gr.boter, 4 kwarteleitjes, 1 eetl boter, 1 kleine krop ijsbergsla, 40 gr. veldsla,1 theel.notenolie

Saus: 1 dl kalfsfond, 1 dl. droge witte Vermouth, 2 dl. rode wijn, 1 theel. franse mosterd, 100 gr. ijskoude boter



Voorbereiding

Was de ijsbergsla en de veldsla in koud water.Droog in een slacentrifuge.



Bereidingswijze

Sausoe de kalfsfond, de Vermouth,de rode wijn en de mosterd in een sauspan. Breng dit aan de kook en laat het zachtjes inkoken tot een stroperige massa. Haal de saus van het vuur en sla er de 100 gr. koude boter in klontjes door. Houd de saus warm.

Bestrooi de duivenborstjes met zout en peper. Bak ze in 50 gr. boter als biefstuk. Ze moeten van binnen nog iets rose zijn. Bak de kwarteleitjes als spiegeleieren (het gaat het makkelijkst als je ze met een keukenschaar openknipt)Snijd de ijsbergsla als julienne ( dunne reepjes). Neem de mooiste blaadjes van de veldsla en leg deze langs de rand van een voorverwarmd bord. Bak de julienne van ijsbergsla in een met notenolie ingevette koekenpan op een matig vuur. De sla moet warm zijn maar nog wel knapperig.Leg de gebakken ijsbersla in het midden van het bord binnen de krans veldsla.Giet hier de rode wijnsaus over. Snijd de gebakken duivenborstjes in dunne plakjes en leg deze warm, keurig gerangschikt, op de ijsbergsla. Leg boven op de duivenborstjes een kwarteleitje.Serveer dit gerecht lauwwarm.



Serveertips

Lekker met toast en gezouten boter, of met notenbrood
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Poezewoes, dat kan natuurlijk ook. Alhoewel, denk dat zoeen taaie Amsterdamse duif niet echt te kanen is!



Lee24 bedankt voor je tip, ga die sites eens even bekijken.



Berebeer dat sterkere kippengaas dat zou ik in eerste instantie nemen, maar de prijs hiervan is zo hoog. Dat ik dat die rotbeesten ook niet gun. Heb een nogal breed balkon en kwam uit over de 150 euri!!
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
quote:Fje1981 schreef op 20 maart 2009 @ 09:35:

Hahaha Poezewoes, dat kan natuurlijk ook. Alhoewel, denk dat zoeen taaie Amsterdamse duif niet echt te kanen is!



Lee24 bedankt voor je tip, ga die sites eens even bekijken.



Berebeer dat sterkere kippengaas dat zou ik in eerste instantie nemen, maar de prijs hiervan is zo hoog. Dat ik dat die rotbeesten ook niet gun. Heb een nogal breed balkon en kwam uit over de 150 euri!!

Ik weet niet hoe lang je daar wilt blijven wonen, maar voor 150 euro ben je dus van de overlast af. Stel je woont er 5 jaar. Is die 30 euro per jaar je dan geen duifvrij balkon waard? Als je er 10 jaar blijft wonen kost het je maar 15 euro per jaar!



Ik zou er geen moment over peinzen om nesten te verwoesten, op duiven te schieten of ze te vergiftigen. Het zijn ook dieren met gevoel. Kom op zeg!
150 euro vind ik helemaal niet duur, maar ik zou er geen trek in hebben om in 'n gevangenis te gaan wonen met zo'n lelijk hekwerk voor je raam/balkon
Alle reacties Link kopieren
Nou ben geen krent, maar heb gewoon mijn principes. Zit er nu aan te denken om de zijkanten vast te maken met ductape. Misschien dat die krengen dan wel wegblijven.



Ook zit ik eraan te denken om wat rattengif in graanvorm aan te schaffen. De duiven die het presteren om dan alsnog op mijn balkon te komen, zal ik dan in ieder geval niet meer terugzien.



Zal nu ongetwijfeld dierenactivisten op mijn dak krijgen, maar so be it. Die duiven zijn pure ongedierte!
Alle reacties Link kopieren
Fje, heb je over de simpele tip van Lucifer heengelezen?
Alle reacties Link kopieren
Nee Mamzelle, die tip heb ik gelezen. Heb een mooi balkon en die ga ik niet volhangen met flikkerende cd's of plasticzakken. Denk dat als je zelf lekker op je balkon zit je daar ook last van hebt (schittering van de zon).
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinksterbloempje schreef op 20 maart 2009 @ 09:51:

[...]



Ik weet niet hoe lang je daar wilt blijven wonen, maar voor 150 euro ben je dus van de overlast af. Stel je woont er 5 jaar. Is die 30 euro per jaar je dan geen duifvrij balkon waard? Als je er 10 jaar blijft wonen kost het je maar 15 euro per jaar!



Ik zou er geen moment over peinzen om nesten te verwoesten, op duiven te schieten of ze te vergiftigen. Het zijn ook dieren met gevoel. Kom op zeg!





Eens met Pinksterbloempje!!

Het hoeft niet gelijk dood omdat jij er niet blij mee bent,toch!!
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft ook niet meteen dood. Ik heb toch ook een net hangen? Ga die zijkanten wel proberen dicht te tapen en als ze dan nog op visite komen en honger hebben, dan hebben ze pech. Denk dat geen van mijn buren er rauwig om zullen zijn, die beesten zijn echt een plaag.
Alle reacties Link kopieren
Heb er ook last van gehad op het balkon,smerig en wat een stank .

Man heet netten opgehangen ,folie papier strookjes,maar niks hielp voldoende .In een zatte bui is hij gaan schieten met zijn luchtbuks.Dat hielp!!!!Heeft het weel diverse keren moeten doen,maar heeft goed geholpen .Een kat hebben wij niet en een hond destijds ook niet



succes !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven