Thuis
alle pijlers
Storing verwarming
maandag 17 december 2018 16:17
Ik woon in een appartementen complex met collectieve verwarming. Ergens in het gebouw is een CV ruimte waar alleen de woningstichting en een bepaald installatie bedrijf bij kan. Het is allemaal best oud hier in het complex. Niet geïsoleerd. Wel dubbel glas maar die zijn altijd zeik nat, en als ik op de bank zit (met rug naar raam) dan voel ik altijd een briesje in Mn nek.
Op zich heb ik niet vaak de verwarming aan, omdat er naast, onder en boven mij gestookt word is het meestal wel behaaglijk thuis.
Maar, de verwarming heeft sinds vorig jaar steeds meer storingen. Vorig jaar ook erg veel, duurt dan ook erg lang voor her gemaakt is. Soms zit er een nacht tussen.
Vanmiddag de verwarming aangezet en werd maar niet warm. Heb drie radiatoren en alle drie vol aan gezet. Alles blijft koud. Inmiddels had ik al gebeld hiervoor. En er is net iemand geweest, ondanks dat ik zei ik heb geen eigen CV of thermostaat er is ergens een algemene ruimte. Komt die toch mijn radiatoren controleren, daar ligt het niet aan zei die want alle buizen zijn koud.
Maar ze hebben op dit moment van niemand klachten gehad. Alleen van mij. Dus er komt misschien nog voor 17u iemand naar het pand. Met de nadruk op misschien want hij zei dat de werkdag om 17u klaar was. Hij had ook geen sleutels bij.
Maar ik vraag mij af, na alle ellende van vorig jaar, of ze het kunnen maken om er een nacht tussen te laten en de volgende werkdag er naar kijken? Ook geen compensatie of iets gehad vorig jaar voor alle keren dat ie het niet deed. En dat was toen midden winter, dat ik zat te klappertanden in bed.
Ben ook lichtelijk pissig. Omdat ik geen zin heb dat dit weer vaste prik gaat worden aanstaande winter.
Op zich heb ik niet vaak de verwarming aan, omdat er naast, onder en boven mij gestookt word is het meestal wel behaaglijk thuis.
Maar, de verwarming heeft sinds vorig jaar steeds meer storingen. Vorig jaar ook erg veel, duurt dan ook erg lang voor her gemaakt is. Soms zit er een nacht tussen.
Vanmiddag de verwarming aangezet en werd maar niet warm. Heb drie radiatoren en alle drie vol aan gezet. Alles blijft koud. Inmiddels had ik al gebeld hiervoor. En er is net iemand geweest, ondanks dat ik zei ik heb geen eigen CV of thermostaat er is ergens een algemene ruimte. Komt die toch mijn radiatoren controleren, daar ligt het niet aan zei die want alle buizen zijn koud.
Maar ze hebben op dit moment van niemand klachten gehad. Alleen van mij. Dus er komt misschien nog voor 17u iemand naar het pand. Met de nadruk op misschien want hij zei dat de werkdag om 17u klaar was. Hij had ook geen sleutels bij.
Maar ik vraag mij af, na alle ellende van vorig jaar, of ze het kunnen maken om er een nacht tussen te laten en de volgende werkdag er naar kijken? Ook geen compensatie of iets gehad vorig jaar voor alle keren dat ie het niet deed. En dat was toen midden winter, dat ik zat te klappertanden in bed.
Ben ook lichtelijk pissig. Omdat ik geen zin heb dat dit weer vaste prik gaat worden aanstaande winter.
maandag 17 december 2018 16:26
Nee had de woningstichting gebeld en die verbonden mij door. Als je buiten kantooruren belt naar de woningstichting kan je via een keuzemenu direct contact krijgen met diverse stoorningsdiensten.
Hoor wel water stromen door de buizen, net werd de verwarming even warm, maar binnen een minuut weer koud aan het worden
Hoor wel water stromen door de buizen, net werd de verwarming even warm, maar binnen een minuut weer koud aan het worden
maandag 17 december 2018 16:33
Hier al maanden problemen met de verwarming. Nieuwe ketel dus alle verwarmingen waren leeg. Nu zit er weer water in maar ook enorm veel lucht.
Het is al sinds september een probleem en het is voorlopig nog niet opgelost want ze kunnen alleen ontluchten als alle verwarmingen in het pand (160 woningen) open staan.
En dan nog zijn er woningen waarbij het handmatig gedaan moet worden (bij mij onder andere)
Als ik bel zeggen ze dat ze terug bellen maar zit nog steeds te wachten.
Ze hebben het gewoon vreselijk druk in deze tijd.
Leuk? Nee, maar het is niet anders.
Het is al sinds september een probleem en het is voorlopig nog niet opgelost want ze kunnen alleen ontluchten als alle verwarmingen in het pand (160 woningen) open staan.
En dan nog zijn er woningen waarbij het handmatig gedaan moet worden (bij mij onder andere)
Als ik bel zeggen ze dat ze terug bellen maar zit nog steeds te wachten.
Ze hebben het gewoon vreselijk druk in deze tijd.
Leuk? Nee, maar het is niet anders.
maandag 17 december 2018 16:38
De monteur heeft net ook ontlucht bij mij. Zat geen lucht in, want vraag mijn opa elk jaar dat even te doen. Maar wat raar dat dan alle verwarmingen open moeten zijn. Weet namelijk dat een vriendin, onder andere ook directe onderbuurvrouw de verwarming uit heeft staan want ze is niet thuis. En Mn buurman heeft volgens mij zelden zijn verwarming aan.
Maar goed, hier nog nooit wat fout gegaan met ontluchten
Maar wel echt erg dat ze er niks aan doen bij jou. Moet er niet aan denken dat ze dat hier doen. Gelukkig krijgen we wel binnenkort nieuwe ramen, die extra dik en isolerend zijn. Maar ja, de vraag is wanneer
Maar goed, hier nog nooit wat fout gegaan met ontluchten
Maar wel echt erg dat ze er niks aan doen bij jou. Moet er niet aan denken dat ze dat hier doen. Gelukkig krijgen we wel binnenkort nieuwe ramen, die extra dik en isolerend zijn. Maar ja, de vraag is wanneer
maandag 17 december 2018 16:40
Ontlucht jij je radiatoren wel eens?Chiiaraaaaa schreef: ↑17-12-2018 16:26Nee had de woningstichting gebeld en die verbonden mij door. Als je buiten kantooruren belt naar de woningstichting kan je via een keuzemenu direct contact krijgen met diverse stoorningsdiensten.
Hoor wel water stromen door de buizen, net werd de verwarming even warm, maar binnen een minuut weer koud aan het worden
eh ja dus
maandag 17 december 2018 16:44
Goed idee, zal straks even de buurman aanspreken. Toevallig woont een van de grootouders van een vriendin hier, en die heeft op mijn verzoek gebeld en daar was ook geen verwarming. En het is dat die vriendin niet thuis is, maar durf te wedden dat zij dan ook geen warmte heeftsparkandshine schreef: ↑17-12-2018 16:42Vraag je buren wat zij ervaren. Samen sta je sterker tegenover de woningbouw.
Succes en hopelijk niet te koud vannacht!
maandag 17 december 2018 16:58
Een warm huis is sowieso fijn in de tijd tot je naar bed gaat. Het koud hebben terwijl je elke maand een flink bedrag betaald voor verwarming vind ik dan ook weer jammer.
Aangezien dit vroeger senioren woningen waren, ben ik benieuwd of het handje vol senioren wat hier woont er ook zo over denkt, of liever in de kou liggen
maandag 17 december 2018 17:10
maandag 17 december 2018 18:11
Ik vind het al snel dat ze morgen kunnen komen.
Als ik hier een hersteller te pakken probeer te krijgen, zijn we zo minstens 3 dagen verder.
Als je dan nog te dealen hebt met wonningbouw, sleutels, iemand die daarmee moet afkomen, ...
Je kan niet ergens een elektrisch vuurtje op de kop tikken voor zulke noodsituaties?
Als ik hier een hersteller te pakken probeer te krijgen, zijn we zo minstens 3 dagen verder.
Als je dan nog te dealen hebt met wonningbouw, sleutels, iemand die daarmee moet afkomen, ...
Je kan niet ergens een elektrisch vuurtje op de kop tikken voor zulke noodsituaties?
maandag 17 december 2018 18:12
maandag 17 december 2018 18:16
Helaas heb ik hier ook last van gehad de afgelopen weken, lauwe kachels, ook als monteurs zijn geweest en dan ook nog met enkele ramen (oud gebouwtje). Wij hebben toen met zo'n 5 man gebeld (besproken in de groepsapp van het gebouw) en toen hebben ze het eindelijk opgelost, wel de volgende dag inderdaad. En zodra hij het weer niet doet, meteen bellen! Vanavond nog maar even een extra dekentje over
dinsdag 18 december 2018 09:55
Heb je daar een link over? Hier is het namelijk al sinds september een probleem en de oplossing lijkt nog niet in zicht.Gatinmijnsok schreef: ↑17-12-2018 18:19Het niet goed functioneren van de cv is zelfs een reden om minder huur te betalen.
dinsdag 18 december 2018 10:21
dinsdag 18 december 2018 11:24
Dank je wel. Heb gelijk de woningbouw gebeld maar degen die er over gaat is natuurlijk niet bereikbaar.Gatinmijnsok schreef: ↑18-12-2018 10:21https://www.huurcommissie.nl/fileadmin/ ... i_2017.pdf
Helemaal onderaan pagina 15.