Huis

18-12-2018 15:52 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames en heren ,

Ik heb een vraagje.
Ik verzorg mijn moeder 11,5 uur per week en daardoor ontvang ik via de pgb een budget.
Alleen hiermee kan ik geen huurhuis krijgen.
Ik kan op dit moment ook niet ergens anders werken want ik studeer nog.

Wat ik per maand ongeveer verdien is rond de 1000 euro. En ik ontvang ook nog eens 400 euro studiefinanciering
Ik ben al 3 jaar ingeschreven via de gemeente heb nog steeds geen huis kunnne krijgen
Hoe kan ik een huurhuis krijgen , kan iemand mij hiermee helpen aub?

Alvast bedankt
anoniem_380286 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 17:43
37.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inschrijven bij de woningbouw.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Werk zoeken?
Daarvoor is meer info nodig. Hoeveel uur zorg je voor je moeder, en hoe intensief is die zorg? Wat voor budget krijg je en waarom krijg je dit (wat is het doel vanuit PGB: onkostenvergoeding bijv?)
Hoe bedoel je dat precies?
Woon je nu nog bij je moeder in? IS dat je enige inkomen en hoeveel krijg je?
Blijf je haar verzorgen?
Ben je al eens afgewezen op een woning dan?
Werk zoeken? Meestal PGBs zijn maar voor een klein aantal uur per week, uiteraard niet genoeg om de huur van te betalen. Met een parttime baan ernaast lukt dat beter.
z-u-s schreef:
18-12-2018 16:16
Werk zoeken? Meestal PGBs zijn maar voor een klein aantal uur per week, uiteraard niet genoeg om de huur van te betalen. Met een parttime baan ernaast lukt dat beter.
als iemand volledig van verzorging afhankelijk is, kan een pgb toch echt fors oplopen en daar een leuk betaalde baan aan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Voor wie zoek je een huis? Voor jezelf of je moeder? Ik lees het namelijk nu zo dat jíj een huis zoekt, en daar het pgb van je moeder voor wilt gebruiken. Daar is een pgb toch niet voor?
Maartje2016 schreef:
18-12-2018 16:22
Voor wie zoek je een huis? Voor jezelf of je moeder? Ik lees het namelijk nu zo dat jíj een huis zoekt, en daar het pgb van je moeder voor wilt gebruiken. Daar is een pgb toch niet voor?
moeder krijgt het pgb en koopt daar de zorg (van dochter) voor in. Zij is dus de werkgever van dochter en die krijgt dus gewoon loon daarvoor uitbetaald. Zelfs gewoon met een jaaropgave.
gizzmo-returns schreef:
18-12-2018 16:22
als iemand volledig van verzorging afhankelijk is, kan een pgb toch echt fors oplopen en daar een leuk betaalde baan aan hebben.
Weet ik, zeker als er hele opnamepakketen worden uitgekeerd als PGB, maar daarom “meestal”.

Daarnaast kan ik me overigens nog steeds goed voorstellen dat WBVs een (groot) PGB van een familielid een te groot risico vinden als enige inkomen om iemand te huisvesten. Als die zorg niet meer nodig is, valt het hele inkomen weg als iemand voor het overige niet ZZPt in de (thuis)zorg of een ander inkomen heeft.
z-u-s schreef:
18-12-2018 16:31
Weet ik, zeker als er hele opnamepakketen worden uitgekeerd als PGB, maar daarom “meestal”.

Daarnaast kan ik me overigens nog steeds goed voorstellen dat WBVs een (groot) PGB van een familielid een te groot risico vinden als enige inkomen om iemand te huisvesten. Als die zorg niet meer nodig is valt het inkomen weg als iemand voor het overige niet ZZPt in de (thuis)zorg.
Maar als het om een sociale huurwoning gaat, snap ik het niet. Dan heb je als vangnet altijd de bijstand en huurtoeslag. Dus als het zo'n woning betreft snap ik ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is het budget? Zorg je fulltime voor je moeder dat je niet kan werken?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens echt gereageerd op een huis van de wbv? Ik vind jou vraag er namelijk typisch eentje van wel de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Volgens de website van de overheid kan een sociale huurwoning geweigerd worden als je inkomen te hoog is of wanneer je geen huisvestingsvergunning van de gemeente krijgt. Ik denk dat criminele activiteiten ontplooien vanuit de huurwoning ook een terechte weigering is.
Als al die dingen niet van toepassing zijn, dan moet je de wbv even op de regels van de overheid wijzen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
gizzmo-returns schreef:
18-12-2018 16:33
Maar als het om een sociale huurwoning gaat, snap ik het niet. Dan heb je als vangnet altijd de bijstand en huurtoeslag. Dus als het zo'n woning betreft snap ik ze niet.
De woningbouw wijst huizen toe aan mensen die binnen, door de overheid aangewezen, kaders vallen, afhankelijk van inkomen en gezinssamenstelling.
Daarvoor hebben ze dus een inkomsten verklaring nodig. Als TO van het PGB dus geen salaris krijgt met loonstrook kan ze ook geen inkomsten overleggen.
Daarom is het belangrijk te weten onder welke noemer ze geld krijgt.
Want als dit dus inderdaad een onkostenvergoeding oid is heeft ze op papier geen inkomen en kan ze geen kant op.
Alle reacties Link kopieren
coolingdown. schreef:
18-12-2018 16:07
Werk zoeken?
Ik kan op dit moment even niet werken
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-12-2018 16:06
Inschrijven bij de woningbouw.
Ik ben al ingeschreven
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
18-12-2018 16:09
Hoe bedoel je dat precies?
Woon je nu nog bij je moeder in? IS dat je enige inkomen en hoeveel krijg je?
Blijf je haar verzorgen?
Ben je al eens afgewezen op een woning dan?
Ja ik woon nog bij mijn moeder ,
Dat is de enige inkomen plus studiefinanciering,
Rond de 1000 euro krijg ik van pgb
Heb nog geen huis kunnen krijgen via de gemeente
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
18-12-2018 16:22
Voor wie zoek je een huis? Voor jezelf of je moeder? Ik lees het namelijk nu zo dat jíj een huis zoekt, en daar het pgb van je moeder voor wilt gebruiken. Daar is een pgb toch niet voor?
Ik verzorg mijn moeder omdat ze zorg nodig heeft.
Hebbdus geen andere inkomen , maar heb wel een huis nodig ,
Ja ik zoek een huis voormezelf
Je krijgt ook niet zomaar een huis. Je krijgt het overigens nooit van de gemeente, de woningbouw is niet de gemeente. Woningbouw heeft vaak wachtlijsten, afhankelijk van de gemeente waarin je een woning zoekt. Wat staat er op de site van de woningbouw dat de wachttijd bij jullie ongeveer is?

Particuliere huur zal lastig worden, het is sowieso niet eenvoudig om vanuit je ouderlijk huis meteen een eigen huis te krijgen. Daarom gaan de meesten eerst op kamers. Is dat geen optie voor jou?
Je studeert dus? Ga lekker op kamers!
Alle reacties Link kopieren
“Al” drie jaar ingeschreven? Daar huur je hier nog geen kippenhok voor. Heb je enig idee wat de wachttijden in jouw regio zijn? Reageer je regelmatig?
Alle reacties Link kopieren
Hier in het Groente Hart, verder ga ik niet, is de wachttijd van de plaatselijke wbv een half jaar. Dus ik vind 3 jaar al een hele tijd, Red.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Tja, het is heel verschillend, maar in het algemeen duurt het toch wel wat langer. Maar TO is gevlogen denk ik.
Dils schreef:
18-12-2018 17:45
Ja ik woon nog bij mijn moeder ,
Dat is de enige inkomen plus studiefinanciering,
Rond de 1000 euro krijg ik van pgb
Heb nog geen huis kunnen krijgen via de gemeente
Is die 1000 euro nadat je het aan de belasting hebt opgegeven? Belastingafdracht moet je zelf regelen, wellicht dat je inkomen dan te laag is voor een woning?
Hoe ga je de zorg aan je moeder leveren als je ook nog op school zit en niet meer onder hetzelfde dak leeft?

Een huis krijg je niet van de gemeente maar can de woningbouwvereniging. Hiervoor moet je wel op huizen reageren waarvoor je in je eentje in aanmerking komt doe je dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Hoelang de wachttijd is is totaal afhankelijk van het type woning dat voor jou geschikt is. En dat bepaal jij niet maar de woningbouw. Die moeten passend toewijzen. Dus woningen zijn gekoppeld aan je inkomen en gezinssamenstelling. Jij komt dus niet in aanmerking vooŕ een eengezinswoning of 55+ Het is afhankelijk van hoeveel woningen er voor jouw beschikbaar zijn hoe snel je aan de beurt komt.

Daarbij is een familie pgb een onstabiel inkomen wat risico's meebrengt. Daar laten ze je vaak geen dure woning van huren. En stufiefinancie is geen zelfstandig inkomen.

Als jij nu regelmatig reageert op woningen zie je toch hoe hoog je staat?
Neem contact op met de woningbouw en vraag om informatie.

Hou je er rekening mee dat je bij duo niet onbeperkt mag bijverdienen?

Reageer je wel op woningen? Of studio's?
Waarom huur je niet particulier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven