Huis

18-12-2018 15:52 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames en heren ,

Ik heb een vraagje.
Ik verzorg mijn moeder 11,5 uur per week en daardoor ontvang ik via de pgb een budget.
Alleen hiermee kan ik geen huurhuis krijgen.
Ik kan op dit moment ook niet ergens anders werken want ik studeer nog.

Wat ik per maand ongeveer verdien is rond de 1000 euro. En ik ontvang ook nog eens 400 euro studiefinanciering
Ik ben al 3 jaar ingeschreven via de gemeente heb nog steeds geen huis kunnne krijgen
Hoe kan ik een huurhuis krijgen , kan iemand mij hiermee helpen aub?

Alvast bedankt
anoniem_380286 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 17:43
37.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inschrijven bij de woningbouw.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Werk zoeken?
Daarvoor is meer info nodig. Hoeveel uur zorg je voor je moeder, en hoe intensief is die zorg? Wat voor budget krijg je en waarom krijg je dit (wat is het doel vanuit PGB: onkostenvergoeding bijv?)
Hoe bedoel je dat precies?
Woon je nu nog bij je moeder in? IS dat je enige inkomen en hoeveel krijg je?
Blijf je haar verzorgen?
Ben je al eens afgewezen op een woning dan?
Werk zoeken? Meestal PGBs zijn maar voor een klein aantal uur per week, uiteraard niet genoeg om de huur van te betalen. Met een parttime baan ernaast lukt dat beter.
z-u-s schreef:
18-12-2018 16:16
Werk zoeken? Meestal PGBs zijn maar voor een klein aantal uur per week, uiteraard niet genoeg om de huur van te betalen. Met een parttime baan ernaast lukt dat beter.
als iemand volledig van verzorging afhankelijk is, kan een pgb toch echt fors oplopen en daar een leuk betaalde baan aan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Voor wie zoek je een huis? Voor jezelf of je moeder? Ik lees het namelijk nu zo dat jíj een huis zoekt, en daar het pgb van je moeder voor wilt gebruiken. Daar is een pgb toch niet voor?
Maartje2016 schreef:
18-12-2018 16:22