Emigreren in 2019, wie nog meer?

18-12-2018 17:05 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik verhuizen in het voorjaar van 2019 naar Zweden, omdat mijn man daar een nieuwe baan heeft gevonden.

Zijn er meer mensen die in 2019 (willen) gaan emigreren? Het lijkt me leuk om jullie verhaal te horen, en om tips uit te wisselen. Er komt namelijk zoveel op ons af qua regelwerk :O

Ps. Je hoeft natuurlijk niet naar Zweden te emigreren :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet emigreren en helaas al helemaal niet naar Zweden maar ik wil je wel succes toewensen met alle voorbereidingen.
Zweden is een geweldig land (ben er in het verleden vaak geweest en voelde mij daar zó thuis), veel plezier!
...
Alle reacties Link kopieren
I wish... zou niet naar Zweden willen, maar naar Zuid-Europa. Helaas gaat dat de komende jaren nog niet gebeuren, maar ik vind dit soort topics altijd heel leuk en ik lees graag mee.
Succes met de voorbereidingen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf afgelopen september geëmigreerd (niet naar Zweden) en papier en regelwerk is wel een dingetje ja. Misschien kan je meeschrijven op het topic Viva forummers in het buitenland, daar zitten allemaal forummers die in het buitenland wonen (ook Zweden) dus die kunnen je vast tips geven. :) Hierbij de link:

reizen/viva-forummers-die-wonen-in-het- ... #p28893809

Heel veel succes! Gaaf dat je het avontuur aan gaat.
Hi mintienvoordezomer,

Ik ben een aantal jaar geleden geëmigreerd naar Zweden. Ik schrijf ook mee in het viva forummers in het buitenland topic.

Je hebt ook een pb van mij.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wat een leuke en lieve reacties! Bedankt voor alle succeswensen! :) :heart:
En ik ga komende dagen even rondneuzen op dat buitenland-topic, bedankt voor de link!

Ben benieuwd of hier nog mede-emigranten opkomen, ook!
Alle reacties Link kopieren
Hmm... volgens mij niet echt, hé? Jammer, hoor! Maar mochten er nog mensen aansluiten; ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik ben al weg uit NL ;-D wordt jullie verhuizing geregeld door het bedrijf van je man? En wat ga jij doen?
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je, Leighton?

We willen met zo min mogelijk spullen verhuizen naar een gemeubileerd appartement. We zullen dat zelf regelen, maar mogelijk is er wel financiële ondersteuning mogelijk. Wel willen ze helpen met het zoeken naar woonruimte, door hun eigen netwerk en contacten te vragen.

En ik ga daar doen wat ik hier ook al doe; ik ben tekstschrijver en dat kan ik blijven doen :)
Alle reacties Link kopieren
mintienvoordezomer schreef:
21-12-2018 11:45
Waar woon je, Leighton?

We willen met zo min mogelijk spullen verhuizen naar een gemeubileerd appartement. We zullen dat zelf regelen, maar mogelijk is er wel financiële ondersteuning mogelijk. Wel willen ze helpen met het zoeken naar woonruimte, door hun eigen netwerk en contacten te vragen.

En ik ga daar doen wat ik hier ook al doe; ik ben tekstschrijver en dat kan ik blijven doen :)
Dat klinkt goed en netjes geregeld. :) Fijn dat je gewoon je werk kan blijven doen. Ik woon in Zwitserland en ik doe momenteel niks, ben nog in afwachting van mijn vergunning helaas. En zelfs als ik die heb wordt het nog een beetje lastig denk ik. Jammer dat Zwitserland niet in de EU zit. :(
mintienvoordezomer schreef:
20-12-2018 20:08
Hmm... volgens mij niet echt, hé? Jammer, hoor! Maar mochten er nog mensen aansluiten; ik hoor het graag!
Ik ben 2,5 week terug geëmigreerd naar t caribisch gebied.

Heb even een nieuw account aangemaakt, mijn vorige moest om priveredenen geanonimiseerd worden. Ik schreef ook mee in het buitenlandtopic.
Veel succes met alles regelen, het is een heftige tijd!
Alle reacties Link kopieren
@Hpibon85: goh wat spannend, ook voor jou, zeg!
Er komt inderdaad veel op ons af, en veel regelwerk. Nou vind ik dat regelen gelukkig erg leuk en ik denk ook wel dat we veel dingen al goed uitgezocht hebben en voorbereid hebben etc.

Maar we lopen ook de hele tijd tegen dingen aan, natuurlijk. Zo moeten we kennelijk echt fysiek in Zweden ons persoonsnummer aanvragen. Maar zonder persoonsnummer is een huis huren weer lastig, dus we zullen tussendoor ook nog even kort naar Malmö moeten gaan. Enfin; een heftige tijd, ja :)

Wat is de reden dat je naar het Caribisch gebied verhuisd bent? Het lijkt me sowieso prachtig daar!


@Leighton: hm, wat vervelend. Het lijkt me erg frustrerend als je wel van alles wilt doen, maar nog niks mag/kan. Werkt jouw partner in Zwitserland? Of ben je er gewoon zelf naartoe gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je veel succes mintienvoordezomer! Zweden is prachtig!!! En ik ben heel erg blij dat Zwitserland niet in de EU zit!!! En w.s gaat dat gelukkig ook niet gebeuren....Ik woon er al weer 25 jaar. Heb je je dat voor die tijd niet gerealiseerd Leighton?
Alle reacties Link kopieren
@mintien ja partner werkt in Zwitserland. Mij werd weken verteld dat mijn vergunning écht aangevraagd was maar dat bleek uiteindelijk niet zo te zijn door een fout van iemand. Nu is hij wel aangevraagd dus... Afwachten maar. :)

@jobeva jawel, maar het was nogal een snelle beslissing die we hebben moeten nemen, dus had me er niet heel erg in verdiept. Overigens vind ik het leven in Zwitserland wel echt heerlijk. :) Alleen alles gaat zo langzaam voor m'n gevoel. :biggrin: Had ik absoluut niet verwacht van tevoren.
Alle reacties Link kopieren
Super leuk dat je gaat emigreren! Ik woon zelf ook in het buitenland.
Superleuk maar wel veel stress. Ik ben na een verblijf van bijna 18 jaar in het buitenland (Belgie, Duitsland, Saoedie-Arabie) voor tenminste 5 jaar naar Nederland teruggekeerd en we hebben nog steeds een deel van onze shipment niet. Mijn man heeft nu een contract voor 5 jaar en daarna zien we wel weer. Succes met alles. De verhuizing van Saudi naar Nederland met onze 3 kinderen heb ik als zeer moeilijk en zwaar beschouwd. Ik ben nog steeds niet bijgekomen.
Alle reacties Link kopieren
liubi schreef:
23-12-2018 08:54
Superleuk maar wel veel stress. Ik ben na een verblijf van bijna 18 jaar in het buitenland (Belgie, Duitsland, Saoedie-Arabie) voor tenminste 5 jaar naar Nederland teruggekeerd en we hebben nog steeds een deel van onze shipment niet. Mijn man heeft nu een contract voor 5 jaar en daarna zien we wel weer. Succes met alles. De verhuizing van Saudi naar Nederland met onze 3 kinderen heb ik als zeer moeilijk en zwaar beschouwd. Ik ben nog steeds niet bijgekomen.
Hoe is dat dan gegaan liubi?
Alle reacties Link kopieren
1 keer is genoeg
leighton wijzigde dit bericht op 23-12-2018 08:58
Reden: Dubbel
95.83% gewijzigd
Alle bureaucratie van Saudische kant, spullen uitzoeken/verkopen/verschepen/tussendoor nog steeds gewoon gewerkt, de kinderen uit hun veilige omgeving gehaald, in Nederland in een hotel voor 1, 5 maand, een huis kopen met alle bijbehorende rompslomp, de Nederlandse bureaucratie, kinderen naar een nieuwe school en wennen aan Nederland, man een nieuwe baan en allemaal in 3 maanden
Veel plezier en succes met de emigratie.

Hier zijn we na 14 jaar weer terug in Nederland. Het bevalt enorm goed, maar al dat regelen: blehhhh (ik heb daar ook echt zo'n hekel aan).

Komt ook bij dat onze oudste zoon nog niet echt kan aarden (die houdt niet zo van veranderingen) en dat kost ook energie. De andere kinderen vinden het tot nu toe hartstikke leuk gelukkig en vinden de scholen ook leuker (behalve zoon dus). Gelukkig heeft hij nu een bijbaantje: geld verdienen werkt bij hem goed tegen de heimwee 🙂.
Alle reacties Link kopieren
Luigi; vind het wel knap na 18 jaren in het buitenland gewoond te hebben! Ik zou mijn kinderen niet mee krijgen! Die gaan nu al niet mee naar Nederland, als we het verplichte jaarlijkse reisje gaan doen....
Mijn kinderen zijn 10, 8 en 4 dus veel keus hebben ze niet
Alle reacties Link kopieren
@Maritte:
Wat fijn dat het jullie bevalt om terug te zijn. Dat is soms ook nog maar afwachten..! Ook Nederland verandert, en als je dan opeens weer terugkeert, kan ik me ook best voorstellen dat je je hier niet meer thuis kunt voelen.

Gelukkig is dat bij jullie niet aan de hand. Wel verdrietig voor je zoon. Fijn dat het werken hem wat afleiding geeft.

Vanuit welk land zijn jullie teruggekeerd?


@Liubi:
Ja, al die bureaucratische rompslomp is zo vermoeiend... je hebt al zoveel te verwerken en te regelen, en als er dan nog dingen tegen gaan zitten... bah :(

Wat dat betreft hebben wij het heel makkelijk. We hebben een huurhuis, geen kinderen, en de meeste inboedel verkopen we hier. Alleen de poes moet mee :P

Ik heb de afgelopen dagen een hele lijst gemaakt met wat we moeten opzeggen, hoe het allemaal werkt met uitschrijven, belasting, enz. en hoe we ons daar moeten aanmelden.

Het helpt mij ontzettend, zo'n overzicht. En vooral het afvinken is lekker ;-D
Maar het meeste kan pas als we daar een adres hebben.


@JobEva:
Haha, ja zo’n verplicht jaarlijks reisje naar Nederland.. Mijn schoonouders wonen in Frankrijk, en zij komen hier ook hooguit 1x per jaar. En mijn man gaat er meestal ook 1x per jaar naartoe (ik sla soms over) en zijn zus tegenwoordig ook 1-2x per jaar met haar kinderen.

Ik ben erg benieuwd hoe ik dat ga doen. Ik wil absoluut niet om de zoveel weken terug naar Nederland, maar ik zou het wel leuk vinden om sommige vrienden hier nog op te zoeken. De meesten wonen in dezelfde regio, dus dat scheelt. Maar hoe vaak, etc. Ik heb geen idee nog.
Alle reacties Link kopieren
mintienindezomer: echte vrienden blijven..... maar dat is ook zo als je in Nederland blijft wonen... Daarvoor krijg je vast ook hele leuke en lieve vrienden in Zweden!
Alle reacties Link kopieren
Als je ziet hoeveel berichten worden geplaatst in de onderwerpen over hoe slecht het wel niet is in Nederland, verwacht ik dat er heel veel mensen van dit forum gaan emigreren in 2019 :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven