Wonen in Deventer, ervaringen?

21-12-2018 13:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemiddag allemaal,

In verband met een nieuwe baan overweeg ik om naar Deventer te verhuizen. Ik ben single en begin 30.

Wie heeft er ervaring met wonen in Deventer en wil dat met mij delen?
Alle reacties Link kopieren
Over Deventer kan ik je weinig vertellen. Maar waarom zou iemand verhuizen voor een baan? Voor je het weet werk je ergens anders over een jaar, ga je dan weer verhuizen?
Hele mooie binnenstad! Ligt er een beetje aan welke wijk je gaat wonen, sommige wijken zijn echt volks en ‘zitten de mensen in de voortuin’.

In de spits is het vaak wel heel druk in de stad als je met de auto bent. Ook wel files op de snelweg van en naar Deventer.

Maar het is prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader woont daar met zijn vrouw. Het heeft een heel mooie binnenstad en een mooie bios. Ik zou er best kunnen wonen :). Ik vind de ligging aan de rivier ook top.
Wat voor een info zoek je?
Alle reacties Link kopieren
Deventer is prachtig. De straatjes zijn zo gezellig. Er is veel te doen. Theater, muziek, kunst. Echt heel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt redelijk centraal. Prima treinverbindingen. Ik vind het wel een leuke stad, wel rustig. Ik woon er zelf niet maar wel wat vrienden die er wonen. Hen bevalt het heel goed. :)
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
21-12-2018 14:12
Over Deventer kan ik je weinig vertellen. Maar waarom zou iemand verhuizen voor een baan? Voor je het weet werk je ergens anders over een jaar, ga je dan weer verhuizen?
Niet iedereen heeft elk jaar een andere baan
Niet iedereen heeft een baan waarbij je op elke plek in het land terechtkunt
Niet iedereen heeft zin om elke dag te reizen voor het werk

Als je vakkenvuller bent, dan verhuis je uiteraard niet voor een baan. Beter zoek je een baan vlak in de buurt. Als je hersenchirurg bent, dan verhuis je uiteraard wel voor een baan. Voor alles daartussen hangt het nogal van de omstandigheden af.

De binnenstad van Deventer vind ik erg leuk. De rest ken ik eigenlijk nauwelijks.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
21-12-2018 15:25
Niet iedereen heeft elk jaar een andere baan
Niet iedereen heeft een baan waarbij je op elke plek in het land terechtkunt
Niet iedereen heeft zin om elke dag te reizen voor het werk

Als je vakkenvuller bent, dan verhuis je uiteraard niet voor een baan. Beter zoek je een baan vlak in de buurt. Als je hersenchirurg bent, dan verhuis je uiteraard wel voor een baan. Voor alles daartussen hangt het nogal van de omstandigheden af.

De binnenstad van Deventer vind ik erg leuk. De rest ken ik eigenlijk nauwelijks.
Dit hoef je zelf niet in de hand te hebben. Ook al wil je zelf graag jaren bij een bedrijf werken, kan je in deze tijd makkelijk eruit gegooid worden. Daarom zou ik nooit voor een baan verhuizen. Maar wel een woonplek kiezen dat goed bereikbaar is voor veel werkmogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit in Deventer gewoond maar ben er wel vaak geweest. Hele leuke stad vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk, ik wou dat ik er nooit weggegaan was.

Wat wonen betreft, hangt het een beetje van je budget en/of wijk af.
The battle raged on and on
Fuelled by the venom of hatred for man
Consistently, without the eyes to see
By those who revel in sewer equally
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Deventer voor een stad mooi en aantrekkelijk. Het is een oude Hanzestad met een hele mooie ligging aan de IJssel en omringd met veel groen en platteland.

In de binnenstad zijn veel mooie oude gevels en er is geregeld iets te doen. Je hebt er inderdaad volkse wijken, maar er zijn ook wijken met prachtige oude huizen. En natuurlijk nieuwe wijken.

Maar waar kom je vandaan, heb je daar een huis in de verkoop, of wil je alleen huren, en wil je echt in de stad of er buiten wonen?
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
21-12-2018 14:12
Over Deventer kan ik je weinig vertellen. Maar waarom zou iemand verhuizen voor een baan? Voor je het weet werk je ergens anders over een jaar, ga je dan weer verhuizen?
Misschien wel, wie weet wat het leven brengt. ;)
Alle reacties Link kopieren
espz1992 schreef:
21-12-2018 14:18
Hele mooie binnenstad! Ligt er een beetje aan welke wijk je gaat wonen, sommige wijken zijn echt volks en ‘zitten de mensen in de voortuin’.

In de spits is het vaak wel heel druk in de stad als je met de auto bent. Ook wel files op de snelweg van en naar Deventer.

Maar het is prachtig!
Dankjewel. Geen auto hier. Welke wijken zou je niet moeten wonen?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-12-2018 14:42
Wat voor een info zoek je?
Goeie vraag. Op internet kan ik natuurlijk veel feitelijke info opzoeken, dus ik ben vooral op zoek naar persoonlijke ervaringen. Waarom zou je er wel/niet willen wonen?
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
21-12-2018 15:42
Dit hoef je zelf niet in de hand te hebben. Ook al wil je zelf graag jaren bij een bedrijf werken, kan je in deze tijd makkelijk eruit gegooid worden. Daarom zou ik nooit voor een baan verhuizen. Maar wel een woonplek kiezen dat goed bereikbaar is voor veel werkmogelijkheden.
In de randstad bijvoorbeeld? Daar is nauwelijks aan een huis te komen. Tenzij je ingeschreven staat. Ik sta wel ingeschreven overigens, maar ik ben verschillende opties aan het onderzoeken. Ik woon nu ook al aan deze kant van het land. Deventer lijkt me vrij centraal en voldoende opties bieden voor de toekomst. Prima treinverbinding.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
21-12-2018 18:51
Ik vind Deventer voor een stad mooi en aantrekkelijk. Het is een oude Hanzestad met een hele mooie ligging aan de IJssel en omringd met veel groen en platteland.

In de binnenstad zijn veel mooie oude gevels en er is geregeld iets te doen. Je hebt er inderdaad volkse wijken, maar er zijn ook wijken met prachtige oude huizen. En natuurlijk nieuwe wijken.

Maar waar kom je vandaan, heb je daar een huis in de verkoop, of wil je alleen huren, en wil je echt in de stad of er buiten wonen?
Ik kom uit stedendriehoek waar ik een koophuis heb met ex. Hij blijft daar wonen. Ik wil gaan huren. Ik wil echt in de stad wonen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties tot zover
Alle reacties Link kopieren
Hoi blauwebes, ik woon er niet, maar werk wel in deventer en ben er dus veel te vinden. Superleuke stad! Ik zou er heel graag willen wonen, maar vriend werkt heel ergens anders, dus we wonen halverwege deventer en zijn werkplek.
Je wil niet in de rivierenwijk wonen. Voor de rest zijn er supernette buurten en wat volksere buurten, het is maar net wat je zoekt, maar naar mijn weten is de rivierenwijk de enige echt slechte(re) wijk.

In welke buurt ga je werken? We werken straks niet toevallig voor hetzelfde bedrijf? :-D
Zanahoria schreef:
22-12-2018 09:00
Hoi blauwebes, ik woon er niet, maar werk wel in deventer en ben er dus veel te vinden. Superleuke stad! Ik zou er heel graag willen wonen, maar vriend werkt heel ergens anders, dus we wonen halverwege deventer en zijn werkplek.
Je wil niet in de rivierenwijk wonen. Voor de rest zijn er supernette buurten en wat volksere buurten, het is maar net wat je zoekt, maar naar mijn weten is de rivierenwijk de enige echt slechte(re) wijk.

In welke buurt ga je werken? We werken straks niet toevallig voor hetzelfde bedrijf? :-D
Driebergenbuurt en tuindorp zijn ook echte volkswijken.
blauwebes schreef:
22-12-2018 08:53
Ik kom uit stedendriehoek waar ik een koophuis heb met ex. Hij blijft daar wonen. Ik wil gaan huren. Ik wil echt in de stad wonen.
Als je uit de stedendriehoek komt dan ken je deventer toch wel???

Dan zou je voor je werk ook niet hoeven te verhuizen.

Of ben ik nou gek en is er nog een andere stedendriehoek?
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
22-12-2018 09:00
Hoi blauwebes, ik woon er niet, maar werk wel in deventer en ben er dus veel te vinden. Superleuke stad! Ik zou er heel graag willen wonen, maar vriend werkt heel ergens anders, dus we wonen halverwege deventer en zijn werkplek.
Je wil niet in de rivierenwijk wonen. Voor de rest zijn er supernette buurten en wat volksere buurten, het is maar net wat je zoekt, maar naar mijn weten is de rivierenwijk de enige echt slechte(re) wijk.

In welke buurt ga je werken? We werken straks niet toevallig voor hetzelfde bedrijf? :-D
Dank. Wie weet 😂
Alle reacties Link kopieren
freya25 schreef:
22-12-2018 22:08
Als je uit de stedendriehoek komt dan ken je deventer toch wel???

Dan zou je voor je werk ook niet hoeven te verhuizen.

Of ben ik nou gek en is er nog een andere stedendriehoek?
Nee, ben hier voor ex naartoe verhuisd. Ex is de reden dat ik ook moet verhuizen. Dus daarom maar gelijk naar de stad waar ik ga werken.
Sorry voor het ophalen van een oud topic maar vind een nieuw topic ook wat overdreven. Ik overweeg ook Deventer te verhuizen. Men raadde de Zwolse Wijk aan maar vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen, al verschilt dat ook wel erg per straat. Vond sommige straatjes erg smal en wat rommelig ogen. Maar ik denk voor betaalbare woningen vlakbij centrum toch nog meest ideaal. Je bent ook zo uit de stad wat ik lekker vind (ik fiets en wandel graag)

Ik vraag me sowieso af hoe 'volks' het is in Deventer? Centrum ben ik uiteraard helemaal verliefd op en viel me op dat er echt alles rondloopt en had er een goed gevoel bij. Ik hou echt niet van kak maar wel net opgevoede mensen. De nieuwere buitenwijken vind ik 'te ver' en misschien meer voor als je een gezinnetje hebt. Is de Zwolse wijk, dan wel Zandweert toch de beste keuzes?
Wulp schreef:
19-08-2019 18:39
Sorry voor het ophalen van een oud topic maar vind een nieuw topic ook wat overdreven. Ik overweeg ook Deventer te verhuizen. Men raadde de Zwolse Wijk aan maar vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen, al verschilt dat ook wel erg per straat. Vond sommige straatjes erg smal en wat rommelig ogen. Maar ik denk voor betaalbare woningen vlakbij centrum toch nog meest ideaal. Je bent ook zo uit de stad wat ik lekker vind (ik fiets en wandel graag)

Ik vraag me sowieso af hoe 'volks' het is in Deventer? Centrum ben ik uiteraard helemaal verliefd op en viel me op dat er echt alles rondloopt en had er een goed gevoel bij. Ik hou echt niet van kak maar wel net opgevoede mensen. De nieuwere buitenwijken vind ik 'te ver' en misschien meer voor als je een gezinnetje hebt. Is de Zwolse wijk, dan wel Zandweert toch de beste keuzes?
Wat mij betreft wel

In ieder geval niet: (volks)
Rivierenwijk
Rode dorp
Diebergenbuurt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven