Kersttrui met lampjes na 1x kerst weggooien of niet?

23-12-2018 17:50 20 berichten
Ik zag gisteren een hele leuke kersttrui met lampjes. Toen ik het etiket las kon je de trui uiteraard niet wassen en dus ook niet laten stomen. Je kon alleen voorzichtig oppervlakkig vlekken verwijderen. Ook nog gekeken of je die lampjes er wellicht makkelijk even uit kon halen en na het wassen weer terug maar nee dat ging ook niet.
Kortom trui laten liggen want met kerst knoei ik altijd wel en dan ook nog al die luchtjes van de gourmet enzo. Kortom dat ding moet na kerst toch echt even gewassen worden.

Hoe doen anderen dat met hun kersttrui met frutsels waardoor die niet gewassen kan worden?
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik niet kopen. Wat zonde van alle materialen en arbeid die daar in gaat zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hm kerstrui van de Xenos toevallig?
Heb hem namelijk gisteren ook gekocht.
Ga hem wel - met de hand- wassen. Haal dat batterij-ding er dan even af.Doen de lampjes het nadien niet meer, vind ik ook niet zo erg.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft dit jaar ook een kersttrui met lampjes er in die niet gewassen mag worden.
Misschien draagt hij het alleen dit jaar, misschien doen de lampjes het volgend jaar nog, maar voor de idioot lage prijs die we er voor hebben betaald denk ik eigenlijk niet dat die batterij het volhoudt. Weet ook niet of je die wel makkelijk kunt vervangen.

Had mijn twijfels of het niet zonde is om dan zoiets te kopen, maar vriend is er helemaal blij mee en wilde hem toch graag hebben. De laatste tijd probeer ik steeds meer duurzame dingen te kopen die duurder zijn, maar wel een stuk mooier en langer meegaan.
Alle reacties Link kopieren
Zou die echt zo vies worden? Ik denk meer aan geurtjes en zo, maar je hebt bij wijze van een jaar om hem buiten te hangen zodat die er uit gaan. Je draagt dat ding max twee dagen toch?
vlekken op de hand eruit, en dagje buiten hangen (juist als het wat vochtig is buiten)
voor de geur. Die 1 dag per jaar dat je m draagt kan ie heus vast wel weer aan het jaar er op.
miedo schreef:
23-12-2018 18:02
Hm kerstrui van de Xenos toevallig?
Heb hem namelijk gisteren ook gekocht.
Ga hem wel - met de hand- wassen. Haal dat batterij-ding er dan even af.Doen de lampjes het nadien niet meer, vind ik ook niet zo erg.
Ja die. Vond hem echt heel leuk, ook zonder lampjes, alleen ik zou het dus wel zonde vinden als die lampjes het na 1 of 2x dragen al niet meer doen.
Alle reacties Link kopieren
saartje- schreef:
23-12-2018 18:03


De laatste tijd probeer ik steeds meer duurzame dingen te kopen die duurder zijn, maar wel een stuk mooier en langer meegaan.


Maar dat lukt nu niet zo :proud:

Sorry hoor, ik ben ook geen heilige, maar weef dan kerstballen in je haar, hang een engel aan de neus van je vriend en zet een kaars op zijn hoofd, dan zit hij gelijk ook goed rechtop aan tafel :lol:
Al die identieke fantasieloze meuk. Hoeveel extra afval zouden al die domme 'kersttruien' bij elkaar niet opleveren.
Koop die rommel toch niet !
(Zo, dat lucht op)
nounou
Haha @zazamaenade, je haalt me de woorden uit de mond!

Sowieso snap ik die kerstttruienmanie niet. Die draag je dus hooguit twee keer per jaar? Kijk, als je dat 25 jaar achter elkaar volhoudt, dan valt het wel mee. Maar dat zal ook wel weer niet mogen, twee jaar achter elkaar dezelfde trui...
anoniem_336277 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 18:45
0.17% gewijzigd
Een wegwerptrui dus. Wat erg.
Alle reacties Link kopieren
Ik was de mijne gewoon, lampjes doen het nog steeds.
Such a beautiful place to be with Friends.
Lady*Voldemort schreef:
23-12-2018 18:39
Een wegwerptrui dus. Wat erg.
Nou zeg dat.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk de weggooimaatschappij, moeten we niet juist een beetje duurzamer gaan leven inmiddels?
Lady*Voldemort schreef:
23-12-2018 18:39
Een wegwerptrui dus. Wat erg.

Dit dus!

Ik heb er zelf vorig jaar een gekocht zonder lampjes en die gaat de komende jaren mee. Uiteindelijk zal ik die ook niet verslijten, maar dat doe ik met de rest van mijn kleding echt altijd, dus dit mocht van mezelf een keer.
Alle reacties Link kopieren
En zo lekker duurzaam. Not. Koop die troep gewoon niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Jest schreef:
23-12-2018 18:38
Haha @zazamaenade, je haalt me de woorden uit de mond!

Sowieso snap ik die kerstttruienmanie niet. Die draag je dus hooguit twee keer per jaar? Kijk, als je dat 25 jaar achter elkaar volhoudt, dan valt het wel mee. Maar dat zal ook wel weer niet mogen, twee jaar achter elkaar dezelfde trui...
Ik heb mijn andere kersttrui al 4 jaar maar ik dacht wellicht is een extra trui wel handig want ik wil er morgen eentje naar m'n werk aan (altijd leuke reacties gehad van clienten) en dan heb ik er eentje extra voor als ik kerst met familie vier.

Vind het wel handig zo'n trui. Geen gezeur meer van wat zal ik eens aan doen met kerst :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel mensen denk je dat er achter een (naai)machine hebben zitten zweten om die trui in elkaar te zetten? Vervolgens kunnen er nog vrachtwagens mee gaan rijden om het hier te krijgen en dan twijfel je er over om die trui na een paar uur dragen weg te gooien?

Als je hem weg wilt gooien, breng hem dan naar een kledingbak of de kringloop.

Ik vind kersttruien leuk, maar dan wel een die jaren mee kan.
En trouwens, je kunt die trui misschien best wassen. Alleen de lampjes niet. Dus dan heb je volgend jaar een trui zonder lampjes.

Bij de truien van de HEMA konden de lampjes er trouwens uit een weer in voor en na de was.
Goguma schreef:
23-12-2018 19:10
Ik heb mijn andere kersttrui al 4 jaar maar ik dacht wellicht is een extra trui wel handig want ik wil er morgen eentje naar m'n werk aan (altijd leuke reacties gehad van clienten) en dan heb ik er eentje extra voor als ik kerst met familie vier.

Vind het wel handig zo'n trui. Geen gezeur meer van wat zal ik eens aan doen met kerst :rofl:
Maar als je je trui na twee uur dragen in de vuilnisbak flikkert heb je dat gezeur toch volgend jaar weer? Echt de onzin zeg. Koop dan een normale kersttrui en hang een snoer lampjes op batterijen om je nek, als je per se knipperend bij je cliënten wil verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een kersttrui met lampjes, van een vriendin gekregen. Zij had hem al vier jaar en inderdaad niet gewassen, maar hij rook echt niet smerig :)

Gewoon na het dragen buiten hangen, of in de badkamer terwijl je aan het douchen bent en een beetje textielspray en hij gaat wel weer mee hoor :) Je draagt hem maar een of twee keer per jaar, zonde om hem na een keer dragen weer weg te gooien.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven