Knuppel naast je bed

24-12-2018 00:16 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vandaag was een vriendin op bezoek. Zij had mijn nieuwe woning (waar ik na mijn scheiding met mijn dochtertje ben gaan wonen) nog niet gezien en gaf haar dus een rondleiding.

Nu had mijn ex vanuit zijn sportopleiding in een ver verleden nog een honkbalknuppel op zolder liggen en die heb ik na de verdeling van huisraad mee naar mijn nieuwe huis genomen. Na overleg uiteraard.

Mijn vriendin vond het een vreemd gezicht zo'n houten knots naast mn bed en kon er daarom wel om lachen. Ze snapt waarom ie er staat zeg maar.
Toevallig had ik 'm net een paar dagen geleden verplaatst van een niet zo'n handige/snelle pakplaats naar naast mijn bed dus.

Ik vind het op eoa manier wel een fijn idee dat ik iets kan pakken als het nodig is ofzo. Ik voel me niet onveilig hier, dorpje' rustige straat maar hij staat er dus wel. Just in case.
Ik zou ws bevriezen van angst als er wel iets aan de hand is hoor, wat ik dan weer niet hoop voor mijn kindje :$

Tja, wat vinden jullie hier nou van eigenlijk? Het is immers niet echt legaal en het is nou ook niet zo dat ik een fanatieke hokbalster ben ofzo
greenmoustache wijzigde dit bericht op 24-12-2018 00:19
0.18% gewijzigd
Toen ik een insluiper in huis had en hij mijn slaapkamerdeur dicht deed, deed ik net of ik sliep.
Het kan ook tegen je gebruikt worden.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
24-12-2018 00:19
Toen ik een insluiper in huis had en hij mijn slaapkamerdeur dicht deed, deed ik net of ik sliep.
Jezus!!

*legt 'm IN bed*
Ik vind het een beetje raar. Ik zou eerder een telefoon naast mn bed leggen en een goed slot op de deur.
Of als je heel bang bent, pepperspray. Dat heb ik een tijd in mn tas gehad toen ik 's nachts thuis kwam van werk en door een niet zo fijn gebied moest fietsen.

Doet me denken aan mn oma, die ging dementeren en zette toen ook ineens een tennisracket naast haar bed. Toen heb ik haar ook gevraagd wat ze ermee van plan was dan: zou ze daar echt mee gaan slaan?

En jij to, zou je er echt iemand mee kunnen slaan? En zou je daar ook de kracht voor hebben? Of zou de kans groter zijn dat iemand hem je afhandig maakt en je een groter probleem veroorzaakt?
Alle reacties Link kopieren
RogerPriddy schreef:
24-12-2018 00:20
Het kan ook tegen je gebruikt worden.
Dat is inderdaad een risico
Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk. Als het jou een fijner en geruster gevoel geeft, waarom niet is mijn eerste ingeving. Al meen ik wel ooit gelezen te hebben dat je beter geen spullen als wapen kan gebruiken waarmee tegenstander jou dan weer mee kan overmeesteren en daar dus wellicht ook beter mee overweg kan en het tegen jou kan gebruiken.

Ik woon alleen in appartement in een stadscentrum en hier loopt van alles rond, maar heb de dubbele knip op de deur en tot nu toe nog nooit iets gebeurd. En als dat wel zo is dan heb ik toch heel weinig kans denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb honden naast het bed :-D
Schijnveiligheid..

Ik heb een aantal dingen binnen handbereik die een stuk harder aan komen en niet bedoeld zijn om mee te meppen. Terwijl zo’n knuppel voor een inbreker ook uitnodigd om hem te grijpen, zeker wanneer jouw bezoek hem ook meteen zag staan. Leg hem dan nog tactisch weg.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
24-12-2018 00:23
Ik heb honden naast het bed :-D
Ik een man in bed.
Alle reacties Link kopieren
En toen werd je een keer niet echt goed wakker terwijl je dochter door het huis stommelde midden in de nacht en gaf je haar per ongeluk een mep.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
24-12-2018 00:21
Ik vind het een beetje raar. Ik zou eerder een telefoon naast mn bed leggen en een goed slot op de deur.
Of als je heel bang bent, pepperspray. Dat heb ik een tijd in mn tas gehad toen ik 's nachts thuis kwam van werk en door een niet zo fijn gebied moest fietsen.

Doet me denken aan mn oma, die ging dementeren en zette toen ook ineens een tennisracket naast haar bed. Toen heb ik haar ook gevraagd wat ze ermee van plan was dan: zou ze daar echt mee gaan slaan?

En jij to, zou je er echt iemand mee kunnen slaan? En zou je daar ook de kracht voor hebben? Of zou de kans groter zijn dat iemand hem je afhandig maakt en je een groter probleem veroorzaakt?
Ik weet het echt niet. Ik heb weleens een intimiderende situatie meegemaakt, niet in mijn huis overigens maar op straat. Toen bevroor is zowat van binnen. Als in niet meer kunnen bewegen of denken.

Ws schrik ik met me wezenloos en kan ik me voorstellen dat ik daardoor al half dood ben maar aan de andere kant ligt ook mijn kindje hier. Die wetenschap icm dat er eens een indringer zou zijn zou me denk ik wel omturnen tot een medogenloze barbaarse moeder from hell!

Een telefoon heb ik ook maar zou te langzaam zijn denk ik. Die blauwe vrienden zijn dan niet meteen hier he?
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
24-12-2018 00:26
En toen werd je een keer niet echt goed wakker terwijl je dochter door het huis stommelde midden in de nacht en gaf je haar per ongeluk een mep.
Hier moest ik om lachen eigenlijk. Stel je voor zeg! @(
Alle reacties Link kopieren
greenmoustache schreef:
24-12-2018 00:27
Ik weet het echt niet. Ik heb weleens een intimiderende situatie meegemaakt, niet in mijn huis overigens maar op straat. Toen bevroor is zowat van binnen. Als in niet meer kunnen bewegen of denken.

Ws schrik ik met me wezenloos en kan ik me voorstellen dat ik daardoor al half dood ben maar aan de andere kant ligt ook mijn kindje hier. Die wetenschap icm dat er eens een indringer zou zijn zou me denk ik wel omturnen tot een medogenloze barbaarse moeder from hell!

Een telefoon heb ik ook maar zou te langzaam zijn denk ik. Die blauwe vrienden zijn dan niet meteen hier he?
Ga op een vechtsport, en zet je daar echt volledig voor in. Heerlijk is dat. Je voelt je zoveel veiliger..
karin6789 schreef:
24-12-2018 00:25
Ik een man in bed.
En kan je daar een beetje mee meppen? ;)
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
24-12-2018 00:29
Ga op een vechtsport, en zet je daar echt volledig voor in. Heerlijk is dat. Je voelt je zoveel veiliger..
Aah! Best een goeie inderdaad!
greenmoustache schreef:
24-12-2018 00:27
Die wetenschap icm dat er eens een indringer zou zijn zou me denk ik wel omturnen tot een medogenloze barbaarse moeder from hell!

Een telefoon heb ik ook maar zou te langzaam zijn denk ik. Die blauwe vrienden zijn dan niet meteen hier he?
Denk dat je vooral beter uit kan kijken dat niet alles als 'noodweer' wordt gezien. Als je echt violent wordt tegen een indringer heb je kans dat jij juridisch gezien nog aan het kortste eind trekt ook.

Bij het bellen van het alarmnummer is daar toch meteen je nummer bekend en de locatie waar je vandaan belt? Dat is in ieder geval iets denk ik... als de verbinding vanuit jouw kant ineens verbroken wordt zullen ze dat echt wel alarmerend vinden lijkt me.
Nehemah schreef:
24-12-2018 00:32
Denk dat je vooral beter uit kan kijken dat niet alles als 'noodweer' wordt gezien. Als je echt violent wordt tegen een indringer heb je kans dat jij juridisch gezien nog aan het kortste eind trekt ook.

Bij het bellen van het alarmnummer is daar toch meteen je nummer bekend en de locatie waar je vandaan belt? Dat is in ieder geval iets denk ik... als de verbinding vanuit jouw kant ineens verbroken wordt zullen ze dat echt wel alarmerend vinden lijkt me.
Dat laatste klopt wel, sowieso altijd eerst je adres zeggen. Ik ken iemand die werd niet zo serieus genomen toen ze vermoedde dat ze een herseninfarct kreeg. Totdat ze de telefoon uit haar hand liet vallen en geen antwoord meer gaf..
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
24-12-2018 00:21
Ik vind het een beetje raar. Ik zou eerder een telefoon naast mn bed leggen en een goed slot op de deur.
Goeie nick voor dit topic trouwens!
YellowLemon schreef:
24-12-2018 00:33
Dat laatste klopt wel, sowieso altijd eerst je adres zeggen. Ik ken iemand die werd niet zo serieus genomen toen ze vermoedde dat ze een herseninfarct kreeg. Totdat ze de telefoon uit haar hand liet vallen en geen antwoord meer gaf..
Oh dat van eerst je adres zeggen vind ik wel een hele goede!! Dat wist ik niet, dank je wel voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het niks oplevert, maar als je het toch graag wil zou ik hem onder je bed leggen. Dan valt hij niet op maar jij weet ervan en kan hem eventueel snel pakken.
greenmoustache schreef:
24-12-2018 00:34
Goeie nick voor dit topic trouwens!
Haha ja het is sowieso wel een adequate omschrijving, daarom kan ik maar beter niet met knuppels gaan zwaaien! Maar serieus to: pepperspray. Kan je in Duitsland krijgen 'tegen honden'.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een vriend die sliep met een tonfa onder het bed. Ik vond het ook overdreven tot die (twee!) keer dat het van pas kwam.
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
24-12-2018 00:23
Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk. Als het jou een fijner en geruster gevoel geeft, waarom niet is mijn eerste ingeving. Al meen ik wel ooit gelezen te hebben dat je beter geen spullen als wapen kan gebruiken waarmee tegenstander jou dan weer mee kan overmeesteren en daar dus wellicht ook beter mee overweg kan en het tegen jou kan gebruiken.
Ik heb dan zelf wel weer zo'n filmisch scenario in mn hoofd dat als ik 'm heb durven pakken dat ik al in mn adrenalineflow zit en het niet meer gaat lukken om 'm af te pakken. ;-D
Het is geen slappe gummiknuppel dus een goeie tik op zn bolleke is voldoende om iig mn kind te pakken en het huis uit te rennen.
greenmoustache wijzigde dit bericht op 24-12-2018 00:42
1.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is er niet legaal aan het hebben van een honkbalknuppel?
En nou is het afgelopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven