Kerstavond.. wat doen jullie?

24-12-2018 18:04 124 berichten
Wat doen jullie deze avond?

Ik zit met Netflix voor de buis, bitterballen, nacho’s, en andere borrelhapjes. De familie is met zijn allen eten maar was voor mij te druk. Als iemand nog suggesties heeft voor leuke films, graag!

Ik moet zeggen dat ik me echt naar voel omdat ik het gevoel heb dat iedereen het leuk heeft en ik gewoon nergens echt van kan genieten.

Maar voor iedereen fijne dagen uiteraard! :)
Alle reacties Link kopieren
Meelezen op het forum.
Do not look for my heart anymore; the beasts have eaten it. ~Baudelaire
Alle reacties Link kopieren
Sinds wanneer is kerstavond eigenlijk iets? Dat was toch nooit iets?

Naar de kerk voor wie dat wilde, maar verder?
Ik ben nog wat werk aan het afmaken voor de kerst en ik ga straks ook een leuke kerstfilm kijken en met een boek in de sauna (in het verder lege guesthouse waar ik verblijf) :jump:
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog even meelezen voor mijn werk.
Do not look for my heart anymore; the beasts have eaten it. ~Baudelaire
ldp schreef:
24-12-2018 18:07
Sinds wanneer is kerstavond eigenlijk iets? Dat was toch nooit iets?

Naar de kerk voor wie dat wilde, maar verder?
Pfff ja maar hier (Oost Europa) is alles al vanaf 13u dicht, ik was te laat voor boodschappen. Irritant.
Alle reacties Link kopieren
Wat bakken voor morgen, verder gewoon normaal eten, tv kijken en bijtijds naar bed.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor twee dagen gekookt, eerste kerstdag eet ik hetzelfde als op kerstavond. Tweede kerstdag zijn de winkels weer open, haal ik een magnetronmaaltijd.
anoniem_314337 wijzigde dit bericht op 24-12-2018 18:10
30.83% gewijzigd
Do not look for my heart anymore; the beasts have eaten it. ~Baudelaire
Scrooge kijken! En lekkere hapjes snacken. Vind het fijn om lekker alleen te zijn, weer even opladen voor de kerst.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets heel moeilijks gedaan, althans, dat is het voor mij.
Ik heb een pakket gekocht bij de supermarkt, met 35% korting omdat het vandaag op moest. Het is een kalkoen met allerlei soorten paddestoelen, marinade, tijm en knoflook. Ik heb de paddestoelen en knoflook bereid met tijm, en dat in die kalkoen gerold en deze in een ovenschaal gelegd. We zullen zien of het geslaagd is... Het is eigenlijk niets voor mij want het is al snel te ingewikkeld. Ik had er eigenlijk water met bloem doorheen moeten doen maar ik had geen bloem, dus zijn het gewone paddestoelen. Is wel magerder, dat wel.

Ik hoop vanavond weer te gaan kijken naar Love actually, zoals wel vaker met kerst. Het is ook zo'n goede film!

Mijn man krijgt zijn eerste pakje, een smartwatch die hij mee kan nemen met skien. Mag hij mooi op gaan studeren hoe het werkt allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar de nachtmis en daarna met warme chocomel de All You Need Is Love kerstspecial terugkijken :D
Vind het fijn om alleen te zijn vanavond. Ik hoor mezelf morgen al genoeg praten, lekker rustig zo :)
Alle reacties Link kopieren
Mocht ik me vanavond vervelen dan tuig ik de kerstboom af.
Do not look for my heart anymore; the beasts have eaten it. ~Baudelaire
Alle reacties Link kopieren
Ik zit alleen thuis. Maar dat is niet erg. Ik vind Kerst het toppunt van kapitalisme en doe er liever niet te veel aan mee.

Ik ga zo boerenkookstamp eten (met feta, walnoot en zongedroogde tomaat) En de restjes eet ik morgenavond. En verder gewoon netflixen en op tijd naar bed. Morgen werken: late dienst. En overdag sporten. Eigenlijk doe ik wat ik bijna altijd doe.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongens en ik gaan straks naar een dienst, buiten, kerstliedjes zingen, vuurkorfen erbij, heel sfeervol. Daarna met warme choc met 43 en beschuit met blauwe muisje naar All you need is love kijken, Gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Dolfijn911 schreef:
24-12-2018 18:14
Mijn jongens en ik gaan straks naar een dienst, buiten, kerstliedjes zingen, vuurkorfen erbij, heel sfeervol. Daarna met warme choc met 43 en beschuit met blauwe muisje naar All you need is love kijken, Gezellig!
Precies het tafereel als op een van de kerstkaarten hier op de schouw.
Do not look for my heart anymore; the beasts have eaten it. ~Baudelaire
Alle reacties Link kopieren
rheya schreef:
24-12-2018 18:13
Mocht ik me vanavond vervelen dan tuig ik de kerstboom af.
Waarom heb je hem dan opgezet, als je er de kerst niet naar wil kijken? Moet je werken?

Wij plannen lekker warm drinken (gluhwein en choco) in en hapjes eten. Man is druk met voorbereiden van het eten voor morgen en ik speur Vivaforum af op gezellige topics.
Alle reacties Link kopieren
Vast wat koken voor morgen.
Lekker op de bank met all you need
Lekker chill voor de kerst, 2 dagen het huis vol.
Ik heb net ons eten voorbereid. Onder begeleiding van Skyradio. Over een klein uurtje ga ik dat klaarmaken. Mijn vriend is nog een kast in elkaar aan het zetten. Dan eten we lekker op de bank. Kijkend naar een zoetsappige kerstfilm. Ik een wijntje erbij, hij een likeurtje. Morgen eten we aan de versierde tafel, nu geen zin in. En we zitten lekker in ons relaxkloffie. Vind het wel gezellig, maar niet meer zoals vroeger. Fijne avond allemaal.
Bird Box op Netflix lijkt me wel lollig.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
24-12-2018 18:19
Waarom heb je hem dan opgezet, als je er de kerst niet naar wil kijken? Moet je werken?

Wij plannen lekker warm drinken (gluhwein en choco) in en hapjes eten. Man is druk met voorbereiden van het eten voor morgen en ik speur Vivaforum af op gezellige topics.
Ik had hem opgetuigd omdat ik bang was dat ik anders spijt zou krijgen. Nu heb ik spijt dat ik hem toch heb opgetuigd. Het lukt me dit jaar niet in de stemming te komen.
Do not look for my heart anymore; the beasts have eaten it. ~Baudelaire
Alle reacties Link kopieren
Chinees eten met alle vrijgezelle vriend van man en mij. Zou eigenlijk 1 vriendin komen, inmiddels zijn we met zijn 8-en. 2 vriendinnen van mijn en 4 vrienden van vriend, allemaal vrijgezel :hihi:
Wij (man en ik) zitten met een wijntje te wachten op de kinderen. Eerste kind is er inmiddels, tweede werkt tot 19:00 uur en dan gaan we eten. Derde kind werkt tot 21:00 uur en moet nog een uur reizen naar huis, zij eet op haar werk vanavond.

Na het eten kijken we misschien iets op tv en gaan bijtijds naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo eerst in bad en vanaf 20.39 zit ik klaar voor All you need is love. Met mijn alcoholvrije wijn en lekkere hapjes. Manlief kijkt mee, drinkt mee ( normale wijn dan) en speelt ondertussen op zn telefoon. Hij heeft morgenochtend de zorg voor dochterlief, ik mag dan wat langer blijven liggen.

Vroegah gingen we altijd uit op de 24e, kerstmiddag is hier zeg maar echt een begrip. Misschien volgend jaar me er weer eens aan wagen!
Alle reacties Link kopieren
Net cadeaus gedaan en straks...

All you need is love B-)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
24-12-2018 18:07
Sinds wanneer is kerstavond eigenlijk iets? Dat was toch nooit iets?

Naar de kerk voor wie dat wilde, maar verder?
In Nederland inderdaad alleen voor kerkgangers. In andere landen vaak het belangrijkste voor kerst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven