Welke wasdroger

25-12-2018 21:20 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze Sinterklaas een mooi cadeau gekregen van mijn ouders. Ik mag voor Max 600 euro een wasdroger kopen. Superfijn want we wonen nu erg klein. Nou is het probleem dat ik er totaal geen verstand van heb. Nog nooit een gehad, mijn man, de buren en ouders ook niet. Ik heb behoorlijk gegoogeld, maar inmiddels is het kerst en heb nog steeds geen idee.
Hij moet op onze wasmachine komen te staan, er is wel een raam maar dat zet ik in de winter liever niet open.
Welke zouden jullie aanraden? Hoop dat iemand een goeie tip heeft. Dankjewel vast.
Ik heb een AEG Lavatherm condensdroger en die is heel fijn. Het wordt niet vochtig in de ruimte waar hij staat en staat ook op de wasmachine. Ik heb een Bosch uitgeprobeerd en die droogde de was niet goed, dus die heb ik teruggestuurd
De AEG is een aanrader.
In een witgoedzaak kunnen ze je prima adviseren nav jouw wensen. Ga daar eens naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond een tijd geleden ook de whirlpool goed drogen en inderdaad geen vocht in de ruimte. Ik heb nu een miele en het nadeel, los van veel duurder, is dat die maar een kant op draait, dus je dekbed overtrek moet apart, anders is er niks droog. Dan moet dan de koningin zijn, not.
Plus is wel de levensduur schijnbaar en de werking met een warmtepomp. Maar die zullen ze vast goedkoper ook hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Samsung warmtepomp droger geloof ik, aangesloten op de afvoer en dat vind ik wel zo makkelijk. Verder doet ie het al zo'n vijf jaar prima. Wel vind ik drogers giga stofnesten dus moet vaak met de stofzuiger er doorheen. Mijn partner doet eens per jaar groot onderhoud en kijkt dan alles even na. Tot nu toe eigenlijk nooit gezeur gehad. Wasmachine van dezelfde serie. Voordeel is de grote deur dus kan er ook beddengoed in wassen en drogen. Ohhh en alleen duurt het wel even voordat alles droog is met een warmtepomp, maar dat is voor ons geen issue
nursy wijzigde dit bericht op 25-12-2018 21:36
Reden: Aanvulling
11.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
25-12-2018 21:24
Ik heb een AEG Lavatherm condensdroger en die is heel fijn. Het wordt niet vochtig in de ruimte waar hij staat en staat ook op de wasmachine. Ik heb een Bosch uitgeprobeerd en die droogde de was niet goed, dus die heb ik teruggestuurd
De AEG is een aanrader.
Ik ben ook een AEG Lavatherm en ben er ook blij mee!
Droogt goed en niet langer dan nodig is, de ruimte waar hij staat wordt inderdaad niet vochtig.
Alle reacties Link kopieren
Een condensdroger wordt erg warm. Helemaal in kleine ruimtes. Bij ons in de bijkeuken moest er een raam open staan om de warmte kwijt te kunnen. Nu heb ik een warmtepompdroger sinds een maand. Wat een wereld van verschil. Hij gebruikt zijn eigen warmte waardoor het nauwelijks warmte uitstoot. Voor het budget dat je hebt kun je er prima een van kopen.
Ik heb zelf een aeg. Geen open filter in de deur meer waardoor er nauwelijks stof ronddwarrelt. Ben daar zeer tevreden over.
DeeDee76 schreef:
25-12-2018 21:39
Ik ben ook een AEG Lavatherm en ben er ook blij mee!
Droogt goed en niet langer dan nodig is, de ruimte waar hij staat wordt inderdaad niet vochtig.
En ook belangrijk. Ik merk het niet op de jaarafrekening qua stroomverbruik.
Alle reacties Link kopieren
Wel flink prijsverschil tussen die lavatherm en een warmtepomp.
Dat het warm wordt is geen probleem.
Bedankt iig voor het meedenken vast. Ik ben momenteel aan huis gebonden. Dus een tripje naar een speciaalzaak zit er even niet in. Hoop dat ik met jullie tips een heel eind ga komen.
Alle reacties Link kopieren
Is je wasmachine nog helemaal goed? Anders zou ik een was-droogcombinatie aanraden. Aangezien je aangeeft dat je klein woont.
Bij mijn ex had ik er 1, maar die droogde niet zo goed en maar heel weinig tegelijk. Nu heb ik echt een hele goede, die megaveel kan wassen en drogen en het wordt echt kurkdroog, het is eentje van lg.
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn wasmachine is uit 2014. Die werkt prima. Het is ook geen probleem om de hoogte in te gaan, dat is nu toch loze ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Hier Siemens met zelfreinigende condensor scheelt boel onderhoud. Warmtepomp droger heeft 8 kilo wasgoed in 75 minuten kastdroog.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook fan van AEG lavatherm.

Als ze op elkaar moeten staan kan het handig zijn om ze van hetzelfde merk te hebben. Dan weet je zeker dat het past met zo’n plank ertussen om het vast te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van de warmtepomp droger. Zeker als je klein woont lijkt de hitte vsn een condensdroger me onprettig. Zelf ben ik in elk geval blij daar vanaf te zijn, hij stond bij mij in de bijkeuken en het werd daarbinnen echt onaangenaam heet. Sinds 1,5 jaar dus warmtepomp, ik heb rond de 800 eur betaald voor een middenklasser maar als je er 1 binnen je budget kunt vinden zou ik zekervoor warmtepomp kiezen, scheelt ook op de energierekening. Tip: bij coolblue verkopen ze producten met kleine beschadigingen enz met extra korting. Heb daar een wasmachine gekocht voor echt een heel fijn prijsje omdat er een lelijke kras op zit, op een plek die in mijnsituatie toch niet zichtbaar is.
Alle reacties Link kopieren
neeltje2011 schreef:
25-12-2018 21:47
Wel flink prijsverschil tussen die lavatherm en een warmtepomp.
Dat het warm wordt is geen probleem.
Bedankt iig voor het meedenken vast. Ik ben momenteel aan huis gebonden. Dus een tripje naar een speciaalzaak zit er even niet in. Hoop dat ik met jullie tips een heel eind ga komen.

Ik zou daar niet te makkelijk over denken dat warm worden niet erg is. Want het is een vieze benauwde lucht. Daarnaast als jij ook nog eens een vriezer of koelkast in die ruimte hebt staan kost het nog eens extra geld om deze op temperatuur te houden.
Alle reacties Link kopieren
Net als TO heb ik geen verstand van drogers, alleen dat het naar mijn idee energieslurpers zijn.
Kijkend naar de verschillen tussen een warmptepomp- en condens-droger, zou ik puur vanwege meer energiezuinigheid voor de warmtepomp gaan.
Ja, die zijn wat duurder, maar zuiniger. Ze zijn wel duurder dan €600 (ligt eraan hoeveel kilo erin moet), maar nou ook niet zoveel dat je het verschil niet zou kunnen bijleggen toch?

De mensen die wel ervaring hebben geven ook aan dat er veel warmte van de condensdroger komt. Als jij niet wil/kunt ventileren, zou ik niet zo een droger te kiezen.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Rond de 400 euro heb je tegenwoordig ook al wel een goede warmtepompdroger.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik een was-droog combinatie en zou dat nooit meer kopen, voor dat geld kan je inderdaad 2 toestellen stapelen, voor weinig geld heb je al een condensdroger. Kijk altijd naar de materie van de trommel, je hebt trommels in acryl : die kunnen makkelijk breken en daar krijg je géén garantie op dergelijke breuk. Mijn trommel is in titanium. Neem altijd de optie verlengde garantie. Dat kan tot 5 jaar.
Heb in een jaar al verschillende pannes gehad, volledig gedekt.
“Heb ik wat van je aan, trut?”
Alle reacties Link kopieren
Saflette schreef:
29-12-2018 14:13
Zelf heb ik een was-droog combinatie en zou dat nooit meer kopen, voor dat geld kan je inderdaad 2 toestellen stapelen, voor weinig geld heb je al een condensdroger. Kijk altijd naar de materie van de trommel, je hebt trommels in acryl : die kunnen makkelijk breken en daar krijg je géén garantie op dergelijke breuk. Mijn trommel is in titanium. Neem altijd de optie verlengde garantie. Dat kan tot 5 jaar.
Heb in een jaar al verschillende pannes gehad, volledig gedekt.
Over welke machine hebben we het?₩
Komt je wasdroger in een vochtige ruimte te staan, dan moet je ook rekening houden met de bekasting ivm roesten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven