Dressoir

27-12-2018 18:34 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet aan een nieuwe t.v. kast. Al 20 jaar eigenlijk, maar ik heb nog niets naar mijn smaak gevonden. Nu heb ik wel een dressoir gezien die aan al mijn eisen voldoet, alleen deze is natuurlijk hoger. Mijn t.v. kast is nu 78 hoog, ook al aan de hoge kant als ik dat vergelijk met de huidige kasten. Het dressoir zou 90 cm worden. We zitten wel ver van de t.v. af, ruim 4,20 mtr. Ik twijfel heel erg, want wordt het niet te hoog?
"Boring conversation anyway"
Jezus, dat je dat zit op te meten allemaal! Gewoon een leuke kast/plank/krat zoeken en je tv erop zetten.
Alle reacties Link kopieren
Zelf vind ik dat aan de hoge kant, heb de TV liever op ooghoogte vanuit zittende positie, lijkt me niet fijn om constant (onwillekeurig) met je hoofd in je nek te gaan zitten, maar als het voor jou geen probleem is, waarom dan niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Hang je tv aan de muur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ikea tvkast 89 euro, maar dan moet je wel knutseltype zijn.
Mijn tv staat ook op 90, ik vind dat juist prettig. Ieder z’n voorkeur denk ik ;)
Alle reacties Link kopieren
Het scheelt maar 12 cm met de kast die je nu hebt. Zoveel is dat toch niet.
Ik vind het veel te hoog. Mijn tv staat op de grond en dat vind ik weer het prettigst kijken.
Alle reacties Link kopieren
Het is een kwestie van gewenning. Volgens mij is het ergonomisch het fijnst kijken als je recht voorruit de tv kunt zien als je zit (maar dan is je huidige ook al te hoog), maar mijn ouders heb hem op ooghoogte als je staat hangen boven een hoog dressoir, dus zeg 130 tot 180cm hoog of zo? Dat heeft mij nooit gestoord en het stoort me nog steeds niet, al zou ik hem zelf niet zo hebben gehangen.
Alle reacties Link kopieren
Voor ons hier veel te hoog. Ooghoogte als je lekker zit. Eerder stond hij op 50 cm en nu op 60 en dat is prima. 90 lijkt mij veel te hoog.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vroeger een laag tv kastje en nu staat de tv op een dressoir van tegen de 90 cm hoog. Was ook eerst bang dat het vervelend zou zijn maar het valt enorm mee, heb er totaal geen hinder van dat hij zo hoog staat. Man en kinderen ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier hangt de tv boven het dressoir, die ook 90 cm hoog is.
Er zit nog 15 cm tussen de tv en het dressoir...

We zitten op 3 meter afstand, bevalt echt prima!
Persoonlijk wil ik 'm juist niet lager, vind dit heel fijn zo.
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet een kastje in huis dat pak 'm beet dezelfde hoogte heeft? Dan kan je je tv er 'even' opzetten en heb je een idee.
anoniem_355594 wijzigde dit bericht op 29-12-2018 14:28
2.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbel1000 schreef:
27-12-2018 18:39
ikea tvkast 89 euro, maar dan moet je wel knutseltype zijn.
En ik heb geen Ikea smaak:-)
"Boring conversation anyway"
Probeer het even uit met je huidige meubel. Iets erop zetten van 12 cm (stapeltje boeken) en daar de tv op zetten.
Merk je snel genoeg hoe dat kijkt.
Ligt toch helemaal aan de indeling van je kamer? Wij zitten bijna 6 meter van de tv af, dus bij ons hangt hij wat hoger.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
29-12-2018 12:42
Probeer het even uit met je huidige meubel. Iets erop zetten van 12 cm (stapeltje boeken) en daar de tv op zetten.
Merk je snel genoeg hoe dat kijkt.
Dat is geen optie om even met een t.v. van 1.90 te gaan sjouwen. Maar ik denk dat ik eruit ben, 90 cm is te doen volgens velen. Kwestie van wennen.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 18:41
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
29-12-2018 17:18
1 meter 90? Word je dan niet blind op 4 meter afstand?
Gelukkig hoef ik niet te kijken, mijn man is de Netflix verslaafde. En nee, hij ziet nog prima:-)
"Boring conversation anyway"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven