GPS-tracker kat en/of hond

30-12-2018 10:59 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort een kater van 4 jaar in huis, die helaas al gewend was om buiten te komen. Hij gaat nooit ver weg (zo maar net de tuin uit), maar heeft dan de nare gewoonte om dan ergens te gaan liggen tukken en het te vertikken zich even te laten zien als je hem roept. Ik zie hem dan nergens, maar ver weg kan hij niet zijn .

Van onze vorige kat wist ik zijn vaste stekjes en kon ik af en toe even gaan checken, maar van deze kat nig niet.

Nu leek mij een GPS-tracker wel iets, maar er zijn er zoveel, met zoveel prijsverschil, dat ik hier wilde vragen of iemand sowieso zo’n tracker gebruikt, hoe het bevalt, en wat deze kostte, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat willen. Een kat gaat zijn eigen weg. En gaat verder weg dan je denkt. Heb mijn kat vroeger wel eens zo'n belletje om gehangen, maar later kwam ik de kat piepend in een boom tegen. Er was een takje achter zijn halsbandje geschoven, hij kon geen kant meer op. Goed dat ik hem tegen kwam anders was hij gestikt. Als je niet wil dat je huisdier naar buiten gaat, moet je een vogel in een kooitje nemen.
Ik zag laatst iemand die dat bij z'n hond had. Hij zei dat ie nog wel 'ns de neiging had weg te lopen in 't bos. Lijkt me wel erg praktisch! En als je al die vermiste katten oproepen ziet op facebook en gewoon opgehangen in het dorp, denk ik dat het voor katten al helemaal een uitkomst is. Die beesten doen tenslotte niets anders dan weglopen. Weet je als eigenaar tenminste gelijk dat ie overreden is in de Huppeldepupstraat ipv dat je nog maanden loopt te flyeren voor Poekie.
Alle reacties Link kopieren
oudmannetje schreef:
30-12-2018 11:07
Waarom zou je dat willen. Een kat gaat zijn eigen weg. En gaat verder weg dan je denkt. Heb mijn kat vroeger wel eens zo'n belletje om gehangen, maar later kwam ik de kat piepend in een boom tegen. Er was een takje achter zijn halsbandje geschoven, hij kon geen kant meer op. Goed dat ik hem tegen kwam anders was hij gestikt. Als je niet wil dat je huisdier naar buiten gaat, moet je een vogel in een kooitje nemen.
Ik heb altijd safetybandjes voor mijn andere kat gehad, die losschieten als je er een rukje aan geeft. Wilde de tracker dan ook aan zo’n bandje bevestigen.

Heb ik de eerste alinea al gezegd dat de kat al buiten kwam. Waarom ik dan toch voor een buitenkat heb gekozen, is vanwege privacy iets waar ik verder niet over uit ga wijden. Maar als de keuze asiel, of het beestje opvangen is, dan kies ik voor het laatste en probeer ik mijn stinkende best voor dat beestje te doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij Ali de RF v-30 gekocht. Werkt erg goed, zit met een clip vast en iedere 3 dagen opladen met "klemoplader".

Heb wel de blauwe gekocht, had voor de dame een gouden en die was veel sneller leeg.
https://www.aliexpress.com/item/Free-sh ... 4c4dyAwkXG
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-12-2018 11:11
Ik zag laatst iemand die dat bij z'n hond had. Hij zei dat ie nog wel 'ns de neiging had weg te lopen in 't bos. Lijkt me wel erg praktisch! En als je al die vermiste katten oproepen ziet op facebook en gewoon opgehangen in het dorp, denk ik dat het voor katten al helemaal een uitkomst is. Die beesten doen tenslotte niets anders dan weglopen. Weet je als eigenaar tenminste gelijk dat ie overreden is in de Huppeldepupstraat ipv dat je nog maanden loopt te flyeren voor Poekie.
Daarom idd! Heb hem meteen laten chippen, dus als ie ergens plat wordt gereden, kan ik iig door de gemeente worden ingeseind. En als dit me helpt om te zien waar ie zijn vaste stekjes heeft, kan ik alleen maar beter voor hem zorgen!
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
30-12-2018 11:14
Ik heb bij Ali de RF v-30 gekocht. Werkt erg goed, zit met een clip vast en iedere 3 dagen opladen met "klemoplader".

Heb wel de blauwe gekocht, had voor de dame een gouden en die was veel sneller leeg.
https://www.aliexpress.com/item/Free-sh ... 4c4dyAwkXG
Dank je! Op zulke reacties hoopte ik! Kan ik straks eens rustig kijken!
trachemys schreef:
30-12-2018 11:13
Ik heb altijd safetybandjes voor mijn andere kat gehad, die losschieten als je er een rukje aan geeft. Wilde de tracker dan ook aan zo’n bandje bevestigen.
Dan ben je gelijk je peperdure tracker kwijt als je kat ergens achter blijft haken?
Zou hem juist zodanig bevestigen dat ie niet heel simpel te verwijderen is.
redbulletje schreef:
30-12-2018 11:16
Dan ben je gelijk je peperdure tracker kwijt als je kat ergens achter blijft haken?
Zou hem juist zodanig bevestigen dat ie niet heel simpel te verwijderen is.
Maar de tracker moet je kunnen traceren en heb je hem zo teruggevonden bij verlies.
miekemv schreef:
30-12-2018 11:19
Maar de tracker moet je kunnen traceren en heb je hem zo teruggevonden bij verlies.
Maar dan ben je alsnog je kat kwijt. Neem aan dat de trackers die ze voor wildlife gebruiken (ook voor katachtigen) ook niet zomaar af kunnen vallen.
Alle reacties Link kopieren
trachemys schreef:
30-12-2018 11:15
Dank je! Op zulke reacties hoopte ik! Kan ik straks eens rustig kijken!
Ik heb geen safety bandje maar eentje waar zijn naam en mijn telefoonnummer op staat. Reflecterend en ook bij Ali.
Hij zit wel zo los dat het bandje over de kop af kan. Nu een maat S, de XS zat op het laatste gaatje en de kat wordt steeds groter. Qua maat zal je even het huidige bandje op moeten meten.
https://www.aliexpress.com/item/Reflect ... 4c4dbwPITX
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
30-12-2018 11:19
Maar de tracker moet je kunnen traceren en heb je hem zo teruggevonden bij verlies.
Daarom leek het me wel wat icm zo’n safety bandje.

Bedankt voor alle reacties tot zover!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt wel een simkaartje nodig, maar de kosten, op de aanschaf na, zijn te verwaarlozen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik lees mee :) .
Waarom gebruiken jullie bandjes die de kat zelf los kan trekken? Dan heeft zo'n bandje toch geen functie?
Alle reacties Link kopieren
Kan je daarmee zien waar je beestje is geweest? begrijp ik dat zo goed?. Mijn vriendin werd een paar maanden terug door haar buren geroepen omdat er een kat verkreukeld in de bosjes lag, volgens de buren was het haar beestje. Dat bleek i.d.d. zo te zijn, het arme beest mankeerde van alles, had o.a. een pootje verbrijzeld, natuurlijk wil mijn vriendin heel graag weten wat er gebeurd is, zo'n gps tracker lijkt me dan een hele goede uitkomst.
Alle reacties Link kopieren
TO ik zou, als je safety wil, dan iets nemen van leer (achtig) met elastiek en niet met de open springende sluiting. Die zijn vaak van stof en de tracker is niet heel klein.

https://www.aliexpress.com/item/Heart-C ... st=ae803_3
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
30-12-2018 11:27
Kan je daarmee zien waar je beestje is geweest? begrijp ik dat zo goed?. Mijn vriendin werd een paar maanden terug door haar buren geroepen omdat er een kat verkreukeld in de bosjes lag, volgens de buren was het haar beestje. Dat bleek i.d.d. zo te zijn, het arme beest mankeerde van alles, had o.a. een pootje verbrijzeld, natuurlijk wil mijn vriendin heel graag weten wat er gebeurd is, zo'n gps tracker lijkt me dan een hele goede uitkomst.
Ja. Op de app kun je een dag terugkijken, op pc langer. Maar dat ik ook afhankelijk van de interval die je kiest. Hoe sneller de interval, hoe eerder je de tracker op moet laden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-12-2018 11:24
Waarom gebruiken jullie bandjes die de kat zelf los kan trekken? Dan heeft zo'n bandje toch geen functie?
Omdat je ook niet wil dat je kat zich ophangt in een boom oid.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
oudmannetje schreef:
30-12-2018 11:07
Waarom zou je dat willen. Een kat gaat zijn eigen weg. En gaat verder weg dan je denkt. Heb mijn kat vroeger wel eens zo'n belletje om gehangen, maar later kwam ik de kat piepend in een boom tegen. Er was een takje achter zijn halsbandje geschoven, hij kon geen kant meer op. Goed dat ik hem tegen kwam anders was hij gestikt. Als je niet wil dat je huisdier naar buiten gaat, moet je een vogel in een kooitje nemen.
Echt stom van je. Onze kat heeft een bandje dat los schiet als hij ergens achter blijft haken. Hij draagt m al 16 jaar, en zelf losmaken heeft hij nog nooit gedaan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips en reacties! Ik ga kijken wat de opties zijn!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 5 GPS tracker gehad a 85 euro voor onze 2 katten. De tracker gaf een locatie bij benadering, maar kon er ook nog wel wat meters vanaf zitten. Het was bij ons geen succes.

Grootste minpunt is dat de katten alle trackers kwijt zijn geraakt ergens onder een bosje (ofzoiets) waardoor we die dingen nooit meer hebben terug gevonden. Zij komen op plekken waar wij niet bij kunnen :-) De bandjes hebben een veiligheidssluiting zodat de kat hem los kan trekken als hij vast komt te zitten (is nodig!), maar dat betekent dus dat je steeds je tracker mag gaan zoeken en hem dus regelmatig niet meer terugvindt.

Oh en ander minpunt: je kat moet wel groot genoeg zijn om zo'n ding te kunnen dragen. Mijn katten zijn grote katers a 4 en 5 kilo die het ding wel konden hebben, maar de kat van mijn ouders (klein poesje, max. 4 kilo) kon dat ding niet om haar nek hebben, was veel te zwaar.

Wij hebben het opgegeven. Katten hebben nu allebei een bandje met kokertje met onze gegevens (en ze zijn gechipt). Die bandjes met kokertjes raken ze ook regelmatig kwijt, maar het is goedkoper om die te vervangen dan om steeds opnieuw een nieuwe GPS tracker te kopen :-)
Alle reacties Link kopieren
Pijnboompitje25 schreef:
30-12-2018 16:09
Wij hebben 5 GPS tracker gehad a 85 euro voor onze 2 katten. De tracker gaf een locatie bij benadering, maar kon er ook nog wel wat meters vanaf zitten. Het was bij ons geen succes.

Grootste minpunt is dat de katten alle trackers kwijt zijn geraakt ergens onder een bosje (ofzoiets) waardoor we die dingen nooit meer hebben terug gevonden. Zij komen op plekken waar wij niet bij kunnen :-) De bandjes hebben een veiligheidssluiting zodat de kat hem los kan trekken als hij vast komt te zitten (is nodig!), maar dat betekent dus dat je steeds je tracker mag gaan zoeken en hem dus regelmatig niet meer terugvindt.

Oh en ander minpunt: je kat moet wel groot genoeg zijn om zo'n ding te kunnen dragen. Mijn katten zijn grote katers a 4 en 5 kilo die het ding wel konden hebben, maar de kat van mijn ouders (klein poesje, max. 4 kilo) kon dat ding niet om haar nek hebben, was veel te zwaar.

Wij hebben het opgegeven. Katten hebben nu allebei een bandje met kokertje met onze gegevens (en ze zijn gechipt). Die bandjes met kokertjes raken ze ook regelmatig kwijt, maar het is goedkoper om die te vervangen dan om steeds opnieuw een nieuwe GPS tracker te kopen :-)
Dank je wel voor de heldere review!
Alle reacties Link kopieren
trachemys schreef:
30-12-2018 17:00
Dank je wel voor de heldere review!
Ik heb je een pb gestuurd. Dan kun je zien hoe groot die tracker is.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven