Deventer - welke wijken zijn leuk?

01-01-2019 11:50 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

In het nieuwe jaar zijn wij van plan om op zoek te gaan naar een (koop)woning in Deventer, heel misschien Apeldoorn. We hebben lang in de randstad gewoond, maar vanwege de huizenprijzen zullen we wat uit moeten wijken. De ligging van Deventer is voor ons handig en we vinden het centrum erg leuk, maar we kennen de stad verder niet goed. Het plan is om binnenkort wat beter rond te kijken om ons te oriënteren, maar ik hoop dat jullie ook iets kunnen vertellen over welke wijken in Deventer leuk en minder leuk zijn. We zoeken een plek die niet verder dan 15-20 minuten fietsen van het station ligt.

Groetjes,
Karbonkel
Wil je een nieuwbouwwoning of een karakteristiek pandje? Zeer betaalbaar of voldoende geld in de pocket? Je geeft aan dat het niet te duur moet zijn, maar bedoel je dan max 3 ton, max 2 ton, etc.?

In Deventer zijn de meeste plekken best goed te fietsen naar het centrum. Je kunt ook in de voorkant en het centrum van Schalkhaar wonen of in de voorkant van Diepenveen, qua afstand.
De goedkopere rijtjeshuizen vind je bijvoorbeeld in Borgele. Het is er ook prima wonen.
Te ver weg zijn de huizen richting de dierenkliniek achter Colmschate (Colmschate zelf gaat nog wel prima).
De Vijfhoek is qua afstand iets verder, maar er wonen veel jonge gezinnen en de huizen zijn redelijk nieuw en in goede staat.

Karakteristieke, mooie oudere woningen zijn te vinden in de Zwolsewijk, maar ook op de Hoge Hondstraat, de Ceintuurbaan en dergelijke. Op de Zandweerd staan een paar grote dure panden bij het plantsoen. Het centrum zelf heeft uiteraard ook mooie panden, maar de prijzen zijn hoger en je hebt dan in de zomer ook de herrie van de Kermis bijvoorbeeld.

Ik ben zelf minder sensitief voor waar 'de criminaliteit' heerst en volg dat ook niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie! Zwolsewijk had ik gezien inderdaad, ziet er zeker leuk uit. We zoeken rond de 2 a 2,5 ton, afhankelijk van het huis. Geen voorkeur voor karakteristiek of wat ouder. We kijken meer naar de verhouding van wat je ervoor hebt, ligging, tuin etc.
Woon je zelf in Deventer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven