Opgeruimd staat netjes.....weg met de feestversieringen!

01-01-2019 14:29 66 berichten
Vanochtend alle versieringen opgeruimd. Huis gepoetst. Was gedaan. Mezelf uitgebreid verzorgd.

Fijn gevoel. En toch........geheel in tegenstelling tot hoe ik de afgelopen jaren ervaren heb........wat oogt het nu kaal!

Hoe is dat bij jullie? Staat bij jullie alles nog? Bij jullie ook alles opgeruimd? Vinden jullie het fijn? Missen jullie de versieringen?
Alle reacties Link kopieren
Gister al begonnen wat weg te halen en vanmorgen de boom naar buiten gemikt. Heerlijk alle ruimte!
Kreeg het gister op mijn heupen en heb nog ramen staan zemen ook.
Alle reacties Link kopieren
Hij blijft de hele week nog staan tijdens de kerstvakantie, gezellig juist!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Is dat niet al jaren een slogan: 'kerstboom eruit, kamerplant erin'?

Wij zetten dus een kamerplant neer.
Alle reacties Link kopieren
Al deels weggehaald. Versiering is voornamelijk voor manlief, want hij vindt het zo gezellig. Als het aan hem ligt gaat alles pas weg in maart! Maar langer dan half januari trek ik niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen opruimen. Kerstboom er uit, de kerstgordijntjes (zelfgehaakt) eraf en de 'normale' er weer voor, de kerststerrenplanten in de kliko en iets voorjaarsachtigs ervoor in de plaats. Ik weet het, de winter is nog lang niet over, maar na kerst kan ik de tijd wel vooruit kijken tot het weer voorjaar wordt. En dan wil ik binnen weer iets gezelligs als narcisjes, blauwe druifjes of hyacinten. Die zijn morgen vast weer verkrijgbaar bij de bloemenwinkel.
Ik ook alles weg. Net. Ik had al niet veel opgehangen en neergezet. Ik hou niet van prullaria. :-D

En morgen een verjaardag. Mag vanavond weer juist wat dingen ophangen, beplakken enz.

:roll:
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we afgelopen zondag alle kerstversieringen opgeruimd, heerlijk! De lampjes vind ik altijd leuk maar aan de rest ga ik me al gauw storen, heb alles graag strak en opgeruimd :-D
Hier blijft de boom tot drie koningen staan.
Voor mij zijn winterse versieringen met lichtjes er om de donkerste tijd van het jaar door te komen dus bij mij blijft het nog wel 2 weken staan/hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begin volgende week jarig dus ik laat alles nog even zoals het is, vind het wel gezellig staan.
Veel kamerplanten heb ik al, dus als de kerstspullen zijn opgeruimd komen die weer goed tot hun recht.
...
redbulletje schreef:
01-01-2019 14:44
Voor mij zijn winterse versieringen met lichtjes er om de donkerste tijd van het jaar door te komen dus bij mij blijft het nog wel 2 weken staan/hangen.
Herkenbaar. Vind het ook zo deprimerend dat al die lichtjes zo snel uit het straatbeeld verdwijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vrijdag alles weghalen. Heb wel de kerstkaarten al weggedaan en wat ander klein spul zoals kersthouders van kaarsen heb nu normale neergezet. Ik vind kerstversiering altijd wel leuk maar ook fijn als het weer weg is.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook alles weg, heerlijk! Ga morgen allemaal voorjaarsplantjes halen, zoals hyacinten, blauwe druifjes enzo. Klaar met de winter 😉
Ik had, afgezien van wat waxinelicht/kaarshouders, alles zondag al opgeruimd.
Heerlijk weer de ruimte, niet zo;n groot huis, dus een grote boom is best wel een sta in de weg. De kaarsjes houd ik nog wel steeds aan totdat het ''s avonds weer langer licht is, en dat duurt nog wel even.
Alle reacties Link kopieren
De kerstboom heb ik nog staan, met de versiering er nog in, die ga ik komend weekend waarschijnlijk opruimen. Die vind ik nu nog wel gezellig staan. Alle kleine verdere kerstversiering al wel opgeruimd, ook wel weer lekker als het allemaal weer opgeruimd is.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in de familie is het altijd gebruikelijk om de boel tot driekoningen te laten staan. Dus zondagavond wordt het allemaal weer ongepakt.
Ik heb dit jaar voor het eerst sinds jaren geen kerstboom gezet dus dat scheelt. Anders had ik die met Driekoningen opgeruimd, zoals ieder jaar.

Maar ik hou juist ontzettend van sfeerlichtjes, dus ook mijn piramide met lichtjes op LED blijft voorlopig nog gezellig op de vensterbank staan. Waxinelichten vind ik ook super gezellig, en net Scentchips aangestoken. In mijn appartement is het altijd winter :)
Alle reacties Link kopieren
Hier alles ook weer aan kant. Hoewel ik altijd geniet van de lampjes en leuke dingetjes, vind ik het ook wel weer fijn als alles opgeruimd is. Normaal doe ik ook een 'grote schoonmaak' 1 januari (o.a. dweilen, ramen zemen enz.) , maar daar maak ik me nu niet al te druk meer om, hoop één dezer dagen te kunnen verhuizen, aangezien mijn huis gesloopt gaat worden.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Bij mij blijft kerstboom en kerststal tot 3koningen. 6 jan.

Andere kerstversiersels ook, want ik ruim dan alles in 1x op.

Vind de kerstfseer in huis wel gezellig, veel rood. Past bij mijn rode potten, frituurpan, vuilnisbak, fluitketel en pannen in de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Alles blijft tot en met zondag. Alle kaarsjes en lichtjes nog aan iedere avond, gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
01-01-2019 14:43
Hier blijft de boom tot drie koningen staan.
Hier ook altijd, tot 6 januari dus.

Alle overige versieringen ruim ik deze week beetje bij beetje wel op wanneer ik er zin in heb.
Alle reacties Link kopieren
Vind kerst leuk, maar dan vooral de aanloop er naartoe. Na de kerstdagen heb ik het wel weer gehad, dus 2 januari (maar meestal nieuwjaarsdag) is echt de max.
Sfeerverlichting vind ik sowieso gezellig dus dat staat er gewoon weer, alleen niks kerstigs meer.
Vanmorgen alles weer opgeruimd. Was zo gebeurd eigenlijk, viel niet tegen. Daarna schoongemaakt, en man heeft zelfs alle ramen van binnen en buiten gelapt.
De rest van de week heb ik nog vakantie, dus het kan maar klaar zijn.
Ben wel blij dat alles weer z'n normale gangetje gaat.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
01-01-2019 14:47
Ik heb ook alles weg, heerlijk! Ga morgen allemaal voorjaarsplantjes halen, zoals hyacinten, blauwe druifjes enzo. Klaar met de winter 😉
De winter is nog niet eens 2 weken geleden begonnen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft een paar jaar geleden als ‘verrassing’ eens de kerstboom op 2 januari opgeruimd toen ik even weg was. o_o

Dat doet hij niet meer.

Vanochtend zei hij: ‘Dus we laten de kerstboom gewoon nog even gezellig staan, schat?’

Het is nu duidelijk;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven