droge oliebollen

01-01-2019 19:04 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb oliebollen gekocht bij de warme bakker en die vallen erg tegen dit jaar. Ze zijn hartstikke droog. Iemand een tip om ze op te piepen, waardoor ze weer luchtiger worden? Anders moet ik ze weggooien.
In de oven?
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar kwam ik een recept tegen om ze te bakken als een wentelteefje. Ikzelf vond het lekker.
anoniem_204891 wijzigde dit bericht op 01-01-2019 19:06
4.43% gewijzigd
even in de magnetron, 15-20 seconden
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
01-01-2019 19:06
even in de magnetron, 15-20 seconden
We hebben geen magnetron meer.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde! De bollen met rozijnen waren heerlijk, maar die zonder waren niet weg te krijgen... jammer
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Viviennie schreef:
01-01-2019 19:05
In de oven?
Nee, dat hebben we al geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
01-01-2019 19:11
Hier hetzelfde! De bollen met rozijnen waren heerlijk, maar die zonder waren niet weg te krijgen... jammer
Hier hebben we met rozijnen. Ik vind ze altijd zo lekker... maar nu...
Alle reacties Link kopieren
In het tosti-ijzer, met een bakpapiertje ertussen.
lila01 schreef:
01-01-2019 19:11
Nee, dat hebben we al geprobeerd.
in de oven worden ze alleen maar droger. als er geen magnetron is dan houdt het op.
Jammer, het trucje met de magnetron werkt prima.

Nieuwe kopen dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Klodder slagroom erop of pudding er tussen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat ze ook in de airfryer kunnen. Ik probeer het gewoon. Maak ik ze eerst helemaal nat.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
01-01-2019 19:11
Nee, dat hebben we al geprobeerd.

Je moet er een bakje water bij zetten.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
01-01-2019 19:27
Je moet er een bakje water bij zetten.
Of er overheen leeggooien :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
01-01-2019 19:18
slagroom erop of pudding er tussen?
Of juist een pudding ermee maken! Beter dan weggooien. Brood pudding maken, maar dan ipv oud brood, oude oliebollen. Heel lekker.

Ovenschaal invetten, oliebollen in stukken scheuren, erin, beetje gesmolten boter erop gieten. Mixje maken van room (of melk), suiker, vanille, kaneel en 2 eieren. 35 min in de oven op 180. Nog wat poedersuiker erop en lekker eten. Kan zelfs als ontbijt :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
01-01-2019 19:18
slagroom erop of pudding er tussen?
Of juist een pudding ermee maken! Beter dan weggooien. Brood pudding maken, maar dan ipv oud brood, oude oliebollen. Heel lekker.

Ovenschaal invetten, oliebollen in stukken scheuren, erin, beetje gesmolten boter erop gieten. Mixje maken van room (of melk), suiker, vanille, kaneel en 2 eieren. 35 min in de oven op 180. Nog wat poedersuiker erop en lekker eten. Kan zelfs als ontbijt :flirting:
ostara. schreef:
01-01-2019 19:06
Vorig jaar kwam ik een recept tegen om ze te bakken als een wentelteefje. Ikzelf vond het lekker.

Dingen die ik had gewild nooit te willen lezen omdat ik ze nu wil uitproberen, nummer één van 2019 :lijstje:
Alle reacties Link kopieren
Ik bak ze altijd zelf en bewaar ze in de ijskast (ook vanwege de geur). De volgende dag gaan ze met een paar tegelijk de magnetron in. Wel is de korst dan niet meer knapperig. In de oven wordt ook de korst knapperig maar de kans bestaat dan dat ze van binnen niet warm genoeg worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze tijdje onder de kraan gehouden :P en daarna paar minuutjes in de airfryer. Toen waren ze te doen, maar lekker luchtig worden ze niet meer.
Alle reacties Link kopieren
misschien was kort stomen nog een optie geweest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven