Laag Ikea Malm bed, bedlades?

01-01-2019 22:16 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had net een geweldige ingeving voor mijn 'waar laat ik de zomerkleding/winterkleding-probleem'. Bedlades onder ons bed en klaar! Nu ontdek ik dat er onder het lage bedframe van Malm geen (Ikea)lades passen.

Wie heeft er zo'n bed en gebruikt de ruimte eronder wel als bergruimte voor kleding?
Alle reacties Link kopieren
Simpel, van die bakken met wieltjes die onder ieder bed passen
Afbeelding
Ik heb dat bed, maar ik denk dat je daar geen pasklare lades voor gaat vinden. Ik zou het zelf maken, een bak op wieltjes is niet heel moeilijk om te maken.
Alle reacties Link kopieren
[quote=nina1966 post_id=29421416 time=1546377746 user_id=170687]
Simpel, van die bakken met wieltjes die onder ieder bed passen

Dat past dus niet...
anoniem_218559 wijzigde dit bericht op 01-01-2019 22:26
7.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
01-01-2019 22:22
Ik heb dat bed, maar ik denk dat je daar geen pasklare lades voor gaat vinden. Ik zou het zelf maken, een bak op wieltjes is niet heel moeilijk om te maken.
Een leuk klusje, maar ik zoek een makkelijke oplossing, omdat de zolder op dit moment al project genoeg is.
Hydraulische lattenbodem?

https://www.vidaxl.nl/e/8718475948209/v ... s9EALw_wcB
Alle reacties Link kopieren
Een ander bed (van Ikea)?
Alle reacties Link kopieren
En de malm lades passen niet onder het bed? De voorplaat is hoog, maar de lade zelf is laag.
Alle reacties Link kopieren
Hoe hoog is de ruimte dan?

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw84 schreef:
01-01-2019 22:24
Niet? Die dingen passen zelfs onder het opklapbed, je hebt ze van 20 cm hoog. Kan me niet voorstellen dat je bed lager is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het meetlint er maar even bijgepakt. De ruimte tussen de zijbalk en de vloer is 12,4 cm.
Het is echt een laag bed, maar die zijkant is het echte probleem. Het matras ligt wel hoger. Het frame heeft een dichte voor- en achterkant. Het matras ligt als het ware op het frame.
Alle reacties Link kopieren
freya25 schreef:
01-01-2019 22:31
Hydraulische lattenbodem?

https://www.vidaxl.nl/e/8718475948209/v ... s9EALw_wcB
De bodem is het probleem niet, helaas.
Een nieuw bed zou inderdaad een oplossing zijn, maar dat gaat mij een beetje te ver (denk ik. Toch maar even neuzen?)
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
01-01-2019 22:36
En de malm lades passen niet onder het bed? De voorplaat is hoog, maar de lade zelf is laag.
Nee, die passen onder het hoge frame. Het lage bed wordt niet meer verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Dat quoten lukt niet zo, vandaag...
Mevrouw84 schreef:
01-01-2019 23:05
De bodem is het probleem niet, helaas.
Een nieuw bed zou inderdaad een oplossing zijn, maar dat gaat mij een beetje te ver (denk ik. Toch maar even neuzen?)
Ik bedoelde meer van die buizen aan je huidige lattenbodem maken zodat je die zonder moeite op kan tillen en je zo bakken eronder kan plaatsen. IKEA heeft zo'n bed volgens mij, misschien bdie hydrauliek buizen ook wel los?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw84 schreef:
01-01-2019 22:58
Ik heb het meetlint er maar even bijgepakt. De ruimte tussen de zijbalk en de vloer is 12,4 cm.
Het is echt een laag bed, maar die zijkant is het echte probleem. Het matras ligt wel hoger. Het frame heeft een dichte voor- en achterkant. Het matras ligt als het ware op het frame.
Je kleding in van die vacuümzakken opbergen en die los onder je bed leggen?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Kan je bij de lage versie die zijbalken niet verplaatsen/ verstellen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een losse bak maken die je onder je lattenbodem legt. Dus even matras en lattenbodem eraf, bak erin (liefst met deksel vanwege het stof) en dan matras en lattenbodem er weer op.

Als het maar om 2 x per jaar gaat is dat toch geen probleem? Je kan dan gelijk even goed onder je bed stofzuigen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw84 schreef:
01-01-2019 22:58
Ik heb het meetlint er maar even bijgepakt. De ruimte tussen de zijbalk en de vloer is 12,4 cm.
Het is echt een laag bed, maar die zijkant is het echte probleem. Het matras ligt wel hoger. Het frame heeft een dichte voor- en achterkant. Het matras ligt als het ware op het frame.
Misschien dan toch 2 keer per jaar de lattenbodem optillen om de boxen er onder te zetten. 12 cm is echt heel laag om veel kleding in op te bergen. Vaak worden de boxen hoger naar mate ze meer volume hebben.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Het optillen van de lattenbodem is nog helemaal niet zo gek!

Bedankt voor alle tips tot nu toe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven