Plastic gesmolten op gasfornuis afdekplaatje

03-01-2019 12:50 8 berichten
Er zit plastic vast gesmolten op het afdekplaatje van een gaspit van mijn splinternieuwe gasfornuis.
Ik had het gas net uitgedraaid en zette de pan op een andere pit, waarna ik hem toedekte met wat theedoeken en handdoeken zodat de warmte nog even vastgehouden wordt. Het witte kunststof label van één van deze doeken is toen precies op het hete dekseltje gevallen, en voordat ik het in de gaten had, smolt het vast.
Ik krijg het plastic er met geen mogelijkheid af. Met een mesje lukt het niet, ook niet nadat het plaatje in de vriezer heeft gelegen.
Ik kan nog maar 1 ding verzinnen: Het verder laten afbranden.
Wie heeft er nog een suggestie?
Alle reacties Link kopieren
Deksel er af halen. Oude doek of keukenpapier erop en strijken met warm strijkijzer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij de kringloop gaan zoeken naar een vervangend afdekplaatje. Als je het gaat afbranden komt er een hoop viezigheid aan afvalstoffen in de lucht in je huis.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Beste is om proberen via de winkel of fabrikant een nieuwe te bestellen.

Lukt dat niet of superduur dan in meerdere sessies - met handschoenen aan - boenen tot je erbij neervalt ... . En dan met staalwol/ ijzerspons. Heel veel geduld hebben en niet opgeven. Eventueel de pit eerst opwarmen zodat het plastic zachter wordt .
Gele_Suikerspin schreef:
03-01-2019 12:55
Deksel er af halen. Oude doek of keukenpapier erop en strijken met warm strijkijzer.
Dit werkt inderdaad goed.
Gele_Suikerspin schreef:
03-01-2019 12:55
Deksel er af halen. Oude doek of keukenpapier erop en strijken met warm strijkijzer.
Dit wilde ik ook schrijven. Meeste kans van slagen.
Gelukt! Het is er af.
Ik wilde mijn strijkijzer niet óók slopen dus ik heb eerst nog iets anders geprobeerd.
Ik heb het plaatje in een kommetje heet water laten weken en kon er dan steeds een stukje afkrabben met een keukenmesje.
Alle reacties Link kopieren
Ah, mooi, stug doorzetten loont :)
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven