Wat voor tv op wat voor kastje?

04-01-2019 12:36 20 berichten
Als verlaat kerstcadeautje krijg ik een nieuwe tv. Ik heb nu een 55 cm beeldbuis op een (antiek) tafeltje van 70 cm breed. De nieuwe tv’s beginnen bij 32” en zijn 80 cm breed. Kun je dat dan wel op een smaller tafeltje zetten of staat dat raar? Ik heb een Sony gezien met de standaard in het midden, dus geen last van pootjes aan de zijkanten.
Welke maat tv hebben jullie bij een kijkafstand van ca 2,5-3 meter?
Ik heb een 55 inch. Lekker groot. Op een bredere tv kast. Je kunt ook eerst de tv laten komen en dan kijken of je een nieuw tafeltje nodig hebt.
Is aan de muur hangen geen optie?
gizzmo-returns schreef:
04-01-2019 12:40
Is aan de muur hangen geen optie?
Nee, dat durf ik niet. Ik heb oude gare muren. Alles is antiek hier :proud:
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
04-01-2019 12:41
Nee, dat durf ik niet. Ik heb oude gare muren. Alles is antiek hier :proud:
En een voorzetwand knutselen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, het staat raar als je tv groter is dan het kastje of de plank oid waar hij op staat.

ik heb 32" op die afstand maar ga die vervangen voor een 42 of 49". Groter dan 49" wil ik niet, dat vind ik een beetje ordinair.
Am Yisrael Chai!
We zagen er ook een van 2,02 m. Ik vond het wel stoer, dan heb ik een grotere dan de buurman. Maar die 32” is al zoveel mooier en groter dan wat ik nu heb. De bedoeling was eigenlijk om hem te houden tot hij stuk ging, maar als je het dan aangeboden krijgt moet je wel heel sterk in je schoenen staan om je aan je principes te houden :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een laag meubel van ca. 160cm breed en daarop een 32 inch TV (aan de linkerkant, dus niet prominent in het midden). Kijkafstand is ca. 4 meter schat ik. Groter hoeft voor mij niet. Dan lijkt het gelijk zo'n altaar waarbij alles rondom een groot scherm is gebouwd.
Alle reacties Link kopieren
Hier 65 inch zitten er nog wel ruim 5 meter vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 32 inch behoorlijk klein. Hoe ver zit je er van af? Een paar maten groter scheelt niet eens zoveel in prijs, misschien handig om daar nog even naar te kijken.

Gek genoeg wen je heel snel aan een grote(re) tv. Wij hebben 1 maat groter genomen dan wij eigenlijk van plan waren (en 4 maten groter dan wij hadden). Ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb. Het went heel snel, zo’n grote tv.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt aan het meubel/tafeltje Een tv staat ook wel eens op een voet en dat is dan ook kleiner dan de tv is.
Een langere tafel of plank eronder is mooier. Niet aan de muur hangen, dat is zo lelijk.. :nope:
Ik heb ook 80 cm op ca 3 meter afstand, zou niet groter willen.
Alle reacties Link kopieren
Zolang hij dicht bij de muur staat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ikea heeft toch wel heel goedkope tv-tafels of -kasten?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
55 inch heb ik en de fauteuil waar ik vaak op zit is nog veel dichter bij dan 3 meter. Je raakt er heel gauw aan gewend en wil dan steeds groter en scherper.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-01-2019 13:00
Ja, het staat raar als je tv groter is dan het kastje of de plank oid waar hij op staat.

ik heb 32" op die afstand maar ga die vervangen voor een 42 of 49". Groter dan 49" wil ik niet, dat vind ik een beetje ordinair.
:rofl: Hoezo dat nu weer?

Wij hebben net een nieuwe 55-inch-tv gekocht en hebben inderdaad een nieuw tv-meubel uitgezocht, omdat we het oude meubel te weinig ruimte aan beide kanten vonden bieden. Ik vind het fijn als een tv-meubel niet alleen die functie heeft, maar ik er ook bijv. wat foto’s, kandelaars of een bos bloemen op kan zetten. We hebben daarnaast nu een wat lager meubel genomen, omdat dat met dit grotere scherm beter keek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 55 - inch tv. Hij staat op 2 witte boekenkasten van Ikea.
Die heb ik op elkaar in de lengte liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 55 inch ook het ideale maatje. Net zoals de huidige smartphones gaat het scherm helemaal tot het randje. Ze lijken daarom ook kleiner omdat de rand onopvallend is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nee, 55” wordt het zeker niet. Ik ben geen tokkie :-) Mijn vriend heeft een 32” en dat vind ik prima. Ik heb nog wel over een 37 getwijfeld maar ik heb echt maar een kleine zithoek.
Alle reacties Link kopieren
Tokkie? Nou ja! ;-) Maar 49 inch is ook een heel mooie maat. Ik weet het want die heb ik ook gehad, maar toen was het vanaf de bank toch iets te klein. Kon de letters wel goed zien hoor, maar het was toch wel erg ver weg. Grote wand, ruime kast en dan zit je van een afstand te turen naar zo'n iel tv-tje.

Bij twijfel tussen twee maten neem de grotere en doe daar nog een maatje bovenop, dat was het zinnige advies wat ik ooit heb gelezen en ze hadden groot gelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven