Last van buren

04-01-2019 13:23 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,
Sinds dit jaar woon ik in een leuk goedkoop kamertje omdat ik ben gaan studeren. Ik vond een leuk huisgenootje, alleen die was helaas snel weg. De reden dat mijn huisgenoot vertrokken is (binnen 4 maand) zijn mijn buren en hun kinderen. Mijn huisgenoot haar oude kamer zit tegen hun woonkamer aan, onze muren zijn amper geisoleerd. Mijn ene kamer ligt tegen slaapkamer van hun kind aan en de ander (gelukkig) tegen het huis van mijn andere buren.
Mijn buren hebben een hond (die de hele dag door blaft, tegen alles of niks) en ik geloof zo'n vijf kinderen. Ze schreeuwen regelmatig tegen elkaar en ook tegen hun hond en kinderen. Nu zit het zo, ze hebben een koophuis en produceren aardig wat geluid. Ze hebben een hond die niet luisteren kan, hij begint zelfs te bulderen als je de autodeur dicht doet of in je voortuin staat zonder enig geluid. De man en vrouw schreeuwen ook regelmatig elkaars huid vol, met als resultaat dat er drie kinderen minstens keihard gaan schreeuwen of huilen. De buurvrouw zegt wel tegen ons dat wij rond tien uur stil moeten zijn, maar zelf bezorgen ze van 05:00-23:00 overlast. Een van hun kinderen die ongeveer twee jaar oud is brult op de meest vreemde tijdstippen keihard. Ik hoor dit zelfs door alle muren, terwijl mijn kamer dus twee (!!) kamers verderop zit. Mijn huisgenoot heeft regelmatig met mijn buurvrouw gesproken over haar kinderen, de hond en verdere overlast maar dit heeft verder niet geholpen (de buurman schold dan vaak haar uit voor domme trut, wat zij door de muren heel kon horen), dus is ze gewoon vertrokken. Het vervelende is dat de buren dondersgoed weten dat ze voor enorme overlast zorgen, maar dat het ze gewoon geen zak kan schelen. De buren daar naast horen ze toch amper omdat alleen de gang daar tegen aan zit.
De buurt is erg hecht, aangezien ik er pas woon verwacht ik iedereen tegen mij te hebben als ik de politie in ga schakelen om deze situatie. Ik weet dat het gezin weinig geld heeft, omdat ik buurvrouw heb overhoord toen mijn raam open stond. Ze doet alsof ze begrip toont, dit deed ze ook elke keer wanneer mijn huisgenootje bij haar aanklopte, alleen het wordt niet daadwerkelijk uitgevoerd omdat ik er nu ook veel last van heb en niet wil dat mijn volgende huisgenoot weer vertrekt. Mijn huisbaas is er ook van op de hoogte maar hij doet ook niks aan de muren isoleren. Wat kan ik doen zonder een enorme buurtruzie te veroorzaken?
Ik denk niet dat je meer kunt doen dan snel een andere kamer zoeken.
Verhuizen is dat een optie? Houd je oren en ogen open wie weet komt er een andere kamer voorbij
Oh en voor nu: koop oordoppen of zo’n koptelefoon lekker rustig.
Alle reacties Link kopieren
Ook verhuizen. Dit ga je als kamerbewoner niet oplossen, hoe vervelend ook.
Such fun!1
Lastig, ik denk dat je nog eens met je huisbaas moet gaan praten. Hopen dat hij in gesprek wil gaan met de buren, maar anders denk ik dat je weinig kan doen. Als je bang bent voor ruzie met de buurt, kun je weinig meer als verhuizen.
Maar misschien heeft het juridisch loket, nog tips voor je.
Succes!
Verhuizen.
En als je een nieuwe woning zoekt check eerst de buren.
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen . . . ik zie ook geen andere optie . . .
wel erg vervelend... :hug:
pokkewijf wijzigde dit bericht op 04-01-2019 14:15
Reden: typo
11.89% gewijzigd
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Waar wil je precies de politie voor bellen? Ik lees niks waarvoor die zouden langskomen. Ik snap dat het vervelend is, maar slecht geisoleerde muren zijn niet strafbaar en vijf kinderen en een hond produceren nou eenmaal aardig wat lawaai, ook zonder ruzie. Waar de politie trouwens ook alleen voor komt als er sprake is van mishandeling.
Je kamer zal om een reden zo goedkoop zijn, dit is de reden. Vind je het niks, dan moet je iets anders zoeken. Dat zou ik je overigens ook aanraden als ze tot diep in de nacht keihard muziek draaiden of overlast veroorzaakten omdat ze knettergek zijn. Het kost je al járen om dat op te lossen bij een huurhuis, koop is nog veel lastiger.
Alle reacties Link kopieren
Dat is het voordeel van huur, je komt er relatief snel en eenvoudig vanaf.
Verhuizen...
Alle reacties Link kopieren
verhuizen of zelf je muren isoleren
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je niets tegen doen. Ze zijn niet aanspreekbaar op hun grote overlast en wonen ook nog eens in een koophuis.

Tegen zulke grote overlast is geen isolatie bestand of misschien wel maar dan superduur en moet je altijd je ramen dichthouden.

Enige reële optie is verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Je weet nooit wat voor een soort buren je krijgt als je gaat verhuizen.
why yes... I am overqualified
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend woonde in een studentenhuis naast zo'n types. Zoals ze tekeer gingen tegen hun kinderen, was wel aanleiding om aangifte te doen over kindermishandeling ('Bek houden of ik ruk je kop eraf!') en ze sloten de kinderen ook regelmatig buiten in de tuin, waar ze dan liepen te krijsen en de ouders keihard Frans Bauer opzetten om het niet te horen.

Vriend en huisgenoten haalden hun schouders op en leken er geen last van te hebben. Ik vond het vreselijk om daar te zijn. Je zou kunnen overleggen met een wijkagent of het melden bij de gemeente, of als dat aan de orde is melding kunnen doen van kindermishandeling (https://www.vooreenveiligthuis.nl/) of dierenmishandeling (https://www.dierenbescherming.nl/contac ... dierenleed).

Er liepen bij de buren van mijn vriend al heel wat hulpverleners de deur plat, maar dat maakte het niet minder lawaaiig.

Ik zou verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Boterbloemen schreef:
04-01-2019 13:23
De buurt is erg hecht, aangezien ik er pas woon verwacht ik iedereen tegen mij te hebben als ik de politie in ga schakelen om deze situatie. Ik weet dat het gezin weinig geld heeft, omdat ik buurvrouw heb overhoord toen mijn raam open stond. Ze doet alsof ze begrip toont, dit deed ze ook elke keer wanneer mijn huisgenootje bij haar aanklopte, alleen het wordt niet daadwerkelijk uitgevoerd omdat ik er nu ook veel last van heb en niet wil dat mijn volgende huisgenoot weer vertrekt. Mijn huisbaas is er ook van op de hoogte maar hij doet ook niks aan de muren isoleren. Wat kan ik doen zonder een enorme buurtruzie te veroorzaken?
Het kan natuurlijk onmacht zijn. Ze willen wel minder schreeuwen, maar ze weten niet hoe.
Je kan ook de wijkagent of politie inschakelen omdat je je zorgen maakt over hun welzijn en wil weten of er iets mogelijk voor ze is wat het makkelijker voor ze maakt (en waardoor ze minder ruzie hebben).

Bij het gezin in mijn voorbeeld hadden ze ook vijf kinderen en weinig geld. Het studentenhuis heeft zelfs een tijdje een verlengkabel naar hun huis gehad, omdat ze anders zonder stroom zaten.
parbleumondieu schreef:
04-01-2019 14:21
Dat is het voordeel van huur, je komt er relatief snel en eenvoudig vanaf.
Je komt er over het algemeen vrij snel vanaf, al ligt dat ook aan je huurcontract....
Helaas is iets nieuws huren meestal niet zo eenvoudig.
Alle reacties Link kopieren
Twee opties: verhuizen, of oordoppen. Die mensen zijn gewoon wat asociaal, kunnen niet op een normale manier praten, moet met geschreeuw gepaard gaan. Je kunt mensen niet veranderen.
Alle reacties Link kopieren
mironne schreef:
04-01-2019 15:19
Je weet nooit wat voor een soort buren je krijgt als je gaat verhuizen.
nee, maar TO maakt van behoorlijk extreme overlast. Plus dat het gaat om een studentenkamer dus kleine verhuizing en lage impact.
Tokkies gonna tokkie. Ik zou het voorbeeld van je huisgenootje volgen en verhuizen. De kans dat je deze mensen stil krijgt is nihil.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
04-01-2019 14:17
Waar wil je precies de politie voor bellen? Ik lees niks waarvoor die zouden langskomen. Ik snap dat het vervelend is, maar slecht geisoleerde muren zijn niet strafbaar en vijf kinderen en een hond produceren nou eenmaal aardig wat lawaai, ook zonder ruzie. Waar de politie trouwens ook alleen voor komt als er sprake is van mishandeling.
Je kamer zal om een reden zo goedkoop zijn, dit is de reden. Vind je het niks, dan moet je iets anders zoeken. Dat zou ik je overigens ook aanraden als ze tot diep in de nacht keihard muziek draaiden of overlast veroorzaakten omdat ze knettergek zijn. Het kost je al járen om dat op te lossen bij een huurhuis, koop is nog veel lastiger.
Hi! De politie kan worden ingeschakeld n.a.v. geluidsoverlast, maar het enige wat ik daar mee op ga schieten is dat ze na 3x een boete krijgen van rond de 100 euro. Dit gun ik ze ook zeker niet omdat ze al weinig te besteden hebben. Ja klopt!
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
04-01-2019 15:55
Mijn vriend woonde in een studentenhuis naast zo'n types. Zoals ze tekeer gingen tegen hun kinderen, was wel aanleiding om aangifte te doen over kindermishandeling ('Bek houden of ik ruk je kop eraf!') en ze sloten de kinderen ook regelmatig buiten in de tuin, waar ze dan liepen te krijsen en de ouders keihard Frans Bauer opzetten om het niet te horen.

Vriend en huisgenoten haalden hun schouders op en leken er geen last van te hebben. Ik vond het vreselijk om daar te zijn. Je zou kunnen overleggen met een wijkagent of het melden bij de gemeente, of als dat aan de orde is melding kunnen doen van kindermishandeling (https://www.vooreenveiligthuis.nl/) of dierenmishandeling (https://www.dierenbescherming.nl/contac ... dierenleed).

Er liepen bij de buren van mijn vriend al heel wat hulpverleners de deur plat, maar dat maakte het niet minder lawaaiig.

Ik zou verhuizen.
Dankjewel voor de tips! Ik maak me inderdaad ook wel zorgen om hun kinderen aangezien hij ook een van zijn kinderen van de fiets getrapt heeft voor ons huis. Mijn huisgenoot is nu net in de kamer en heeft er nog niet geslapen, mocht zij er last van krijgen zoek ik wel een andere studio samen met haar. Het is zo lullig dat mijn vorige huisgenoot dit niet duidelijk heeft aangekaart bij mijn huisbaas, nu krijgt er weer een meisje enorm veel last van ze.
Het maakt mijn andere huisgenoten beneden idd ook geen moer uit, die zeggen dat ik er mee moet leren om gaan en dat het al vier jaar zo is.
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
04-01-2019 16:07
Het kan natuurlijk onmacht zijn. Ze willen wel minder schreeuwen, maar ze weten niet hoe.
Je kan ook de wijkagent of politie inschakelen omdat je je zorgen maakt over hun welzijn en wil weten of er iets mogelijk voor ze is wat het makkelijker voor ze maakt (en waardoor ze minder ruzie hebben).

Bij het gezin in mijn voorbeeld hadden ze ook vijf kinderen en weinig geld. Het studentenhuis heeft zelfs een tijdje een verlengkabel naar hun huis gehad, omdat ze anders zonder stroom zaten.
Ja daar baal ik dus behoorlijk van. Een van de kinderen die constant huilt is sowieso meer mee aan de hand, ook vaak ziek en vaak naar de dokter. Ik ben bang dat ze toch geen geld hebben om voor deze verbeteringen te zorgen en dat het er voor de kinderen niet beter op wordt als ik hulp inschakel..
Alle reacties Link kopieren
Of misschien wel. En misschien wordt er een budget vrijgemaakt door de gemeente, als blijkt dat er inderdaad een en ander niet klopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven