Extra ruimte in de keuken

05-01-2019 21:12 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben druk bezig met het inrichten van mijn innie minie appartement. Nu is het zo dat ik een klein keukenblok heb van 3 kastjes breed. Hierop heb ik dus weinig ruimte voor mijn Senseo, waterkoker etc. Nu heb ik naast mijn koelkast nog een meter (breed) en 40 cm diep aan ruimte over. Mijn plafond is 240 cm hoog en ik had sowieso het idee om daar wandplanken op te hangen. Heeft iemand een idee hoe ik daar extra afleg ruimte kan creëren? Maar het liefst ook opbergruimte. Ben al druk op zoek naar kasten etc. Maar is of te diep of te laag of veeeeeel te duur.


Groetjes van een student met een studentbudget.
Alle reacties Link kopieren
In je eetkamer een ‘barkast’ zetten. Maar dan niet alleen voor alcohol uiteraard maar ook voor je water, melk, frisdrank etc...
Zo hou je weer meer kastruimte over voor andere dingen.
Kruiden kunnen sowieso aan de muur op een plankje.
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
05-01-2019 21:16
In je eetkamer een ‘barkast’ zetten. Maar dan niet alleen voor alcohol uiteraard maar ook voor je water, melk, frisdrank etc...
Zo hou je weer meer kastruimte over voor andere dingen.
Kruiden kunnen sowieso aan de muur op een plankje.
Een barkast zou een goed idee zijn. Alleen heb ik geen eetkamer. &&& Helaas is het zo dat het echt veeeeeel te klein is daarvoor. Keuken eetgedeelte en woongedeelte zijn net aan 20 m2. Daarom zoek ik een kleine oplossing voor de ruimte die ik omschrijf.
student2020 wijzigde dit bericht op 05-01-2019 21:19
9.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://m2.ikea.com/nl/nl/p/pax-basisel ... -80207493/

Dit is een kledingkast maar je kunt hem ook kopen met alleen planken erin. zonder of met deuren. je kunt er alle kanten mee op en niet duur!
Don't cry, buy a bag and move on.
Ikea bovenkastjes hebben een diepte van 40 cm. Die kun je ook op pootjes zetten als een soort onderkastje. Eventueel stukje werkblad erop (kun je bij de bouwmarkt op de goede diepte laten zagen), en dan heb je in principe wat je zoekt denk ik. En hoeft niet heel veel te kosten.
Alle reacties Link kopieren
Ikea heeft in de winkels altijd opstellingen staan als voorbeeld voor hele kleine keukens. Ga daar eens een rondje doen voor inspiratie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Planken van laag tot hoog lijkt mij veel opbergruimte geven voor voorraad en die senseo en waterkoker.
Alle reacties Link kopieren
MallePietje75 schreef:
05-01-2019 21:19
Ikea bovenkastjes hebben een diepte van 40 cm. Die kun je ook op pootjes zetten als een soort onderkastje. Eventueel stukje werkblad erop (kun je bij de bouwmarkt op de goede diepte laten zagen), en dan heb je in principe wat je zoekt denk ik. En hoeft niet heel veel te kosten.
Dit is een goede tip! Ik wou sowieso morgen even naar de Ikea. Dit had ik zelf al gezien in de winkel maar helaas te groot in breedte en diepte. Vooral die diepte is een probleem blijkt wel, hij mag echt niet dieper zijn dan 40 cm want dan kan ik niet meer normaal staan bij mijn gasfornuis... ellende zo een klein huis. Zoiets als dit lijkt me perfect
https://m2.ikea.com/nl/nl/p/knoxhult-on ... -30326790/
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
05-01-2019 21:21
Ikea heeft in de winkels altijd opstellingen staan als voorbeeld voor hele kleine keukens. Ga daar eens een rondje doen voor inspiratie
Morgen! Haha
Alle reacties Link kopieren
Student2020 schreef:
05-01-2019 21:18
Een barkast zou een goed idee zijn. Alleen heb ik geen eetkamer. &&& Helaas is het zo dat het echt veeeeeel te klein is daarvoor. Keuken eetgedeelte en woongedeelte zijn net aan 20 m2. Daarom zoek ik een kleine oplossing voor de ruimte die ik omschrijf.

Mmmm.... ja dat wordt moeilijk zo :sigh:
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
05-01-2019 21:21
Planken van laag tot hoog lijkt mij veel opbergruimte geven voor voorraad en die senseo en waterkoker.
Ja daar zat ik ook aan te denken. Alleen door die ellendige kleine keuken in combinatie met een minie huis zonder opbergruimte kan ik denk ik mijn “voorraad” aan eten niet kwijt. En wil ook niet dat je kan zien welk pakje soep ik op voorraad heb liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een hoge Pax neerzetten. Dan heb je echt een zee aan extra bergruimte die je met lades en planken in kunt richten. En je kunt een gat in de achterwand boren voor een verlengsnoer naar een stopcontact, dan kun je de waterkoker en Senseo er ook in zetten.
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
05-01-2019 21:23
Mmmm.... ja dat wordt moeilijk zo :sigh:
Ja is echt lastig, ik zoek online heel veel dingen alleen ook hornbach etc hebben amper iets met deze afmetingen... ben bijna in staat die Ikea opstelling te kopen en gewoon er 10 cm in de diepte vanaf te zagen
Alle reacties Link kopieren
Student2020 schreef:
05-01-2019 21:24
Ja daar zat ik ook aan te denken. Alleen door die ellendige kleine keuken in combinatie met een minie huis zonder opbergruimte kan ik denk ik mijn “voorraad” aan eten niet kwijt. En wil ook niet dat je kan zien welk pakje soep ik op voorraad heb liggen.
Ikea heeft voor de Pax ook dozen en manden die precies passen. Als je daar je voorraad in doet, zit niemand wat.
Of je bergt het op in de lades.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een hoge Pax ook een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Student2020 schreef:
05-01-2019 21:24
Ja daar zat ik ook aan te denken. Alleen door die ellendige kleine keuken in combinatie met een minie huis zonder opbergruimte kan ik denk ik mijn “voorraad” aan eten niet kwijt. En wil ook niet dat je kan zien welk pakje soep ik op voorraad heb liggen.
Neem je een Pax met een deur.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag toevallig vandaag deze in de Lidl-folder, heel ondiep en lekker hoog, misschien is dat wat?

https://www.lidl-shop.nl/LIVARNO-LIVING ... C7876C7A96
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
05-01-2019 21:30
Neem je een Pax met een deur.
De pax is 58 cm diep zie ik nu, dat past helemaal niet. Huilen.
Alle reacties Link kopieren
Student2020 schreef:
05-01-2019 21:47
De pax is 58 cm diep zie ik nu, dat past helemaal niet. Huilen.
nee ook 38 cm
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
die uit mijn link is 75 breed, 38 diep en 236 hoog
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Student2020 schreef:
05-01-2019 21:47
De pax is 58 cm diep zie ik nu, dat past helemaal niet. Huilen.
Ze hebben twee verschillende diepte maten.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
05-01-2019 21:52
die uit mijn link is 75 breed, 38 diep en 236 hoog
Ohja ik zie het. Ga morgen even bij Ikea kijken. Heb zelf al een pax kast in mijn slaapkamer laten ontwerpen aangezien daar ook niks paste qua afmetingen.
Student2020 schreef:
05-01-2019 21:47
De pax is 58 cm diep zie ik nu, dat past helemaal niet. Huilen.
Niet alle pax kasten zijn zo diep, die van hierboven zijn maar 35 cm diep (en 50 cm breed).. Je kunt prima 2 van die ondiepe, smalle kasten naast elkaar zetten
Alle reacties Link kopieren
Student2020 schreef:
05-01-2019 21:55
Ohja ik zie het. Ga morgen even bij Ikea kijken. Heb zelf al een pax kast in mijn slaapkamer laten ontwerpen aangezien daar ook niks paste qua afmetingen.
ik ben echt pax-fan. ik heb ze nu ook. en in mijn volgende huis komen ze weer. daar heb ik plek voor nog meer paxjes :heart:
Ze zijn zo geweldig omdat je ze op allerlei manieren kunt indelen. ik heb geen ikea aandelen, hoor. buiten mijn pax kasten heb ik geen enkel ikea meubel
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Kan je in die pax kast ook lades zetten?
Dn zou ik er onderaan zeker een aantal plaatsen.

In lades kan je veel meer kwijt zonder dat het onoverzichtelijk wordt of je alles omvergooit als je iets zoekt.
Je kan er echt veel in kwijt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven