Kerstboom opruim topic

07-01-2019 16:41 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat tegen de kerst jaarlijks een blij en enthousiast topic is over wie zijn kerstboom al gezet heeft en wanneer hij gezet gaat worden, en ik er ook altijd heel enthousiast in mee doe, vraag ik me nu af of iemand zijn kerstboom nog heeft staan.

Want de kerst is helaas voorbij. Ik laat mijn boom altijd staan tot 6 januari met driekoningen. Maar niemand is eigenlijk bezig met driekoningen. Ik heb hem vandaag dus opgeruimd, samen met alle andere kerstspullen, op de verlichte guirlande op de schouw na. Die komt nog wel. Beetje geleidelijk afbouwen he.

En ik vraag me af wat ik nu moet, want het is nu zo saai zonder al dat kerst in huis.....
Alle reacties Link kopieren
Kleine lampjes in een vaas, kaarsjes, plantjes.
Alle reacties Link kopieren
ik vind in januari Wit erg mooi, eventueel licht roze. En dan wat overdaad. Er staan dus 2 bakken hyacinten en diverse amaryllissen
(boom was 1 januari al weg, hoort bij mijn 'ritueel')
De mijne staat nog. Laat hem nog ongeveer 'n weekje staan.
Dat klusje ben ik al 2 dagen aan het uitstellen. Ik lees hier even mee, misschien krijg ik dan inspiratie. Of ik laat het partner doen vanavond :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb donderdag alles al opgeruimd. Meteen weer meer ruimte in de woonkamer. Meestal koop ik meteen een bos fleurige bloemen maar ik had nog een bos rozen staan ( sinds kerstavond ) maar die kunnen( moeten) nu wel weg. Dus morgen of overmorgen komen er verse bloemen.
Boom eruit, plant erin toch volgens Rob Verlinde?

Ik heb op 2 januari alle kerstspullen weer opgeruimd en alle andere dingetjes weer terug gezet die er normaal staan.
Geen kaal huis dus.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man steekt geen hand uit. Ik heb alles alleen gedaan. Alleen moet hij morgen de kerstboom weer naar boven brengen. Dat doe ik niet. Ik heb de boom opgetuigd en al in een oud dekbedovertrek gezet en deze omhoog getrokken en bovenop dicht gemaakt. De ballen zitten er heel vast in en de kwetsbare ballen heb ik eruit gehaald.

Ik denk dat ik maar waxinelichtjes ga zetten. En ik heb nog wel een lichtjessnoer die ik in een glazen vaas kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Boom had ik al dezelfde dag als opzetten eruit aangezien kleine poes er lekker op aan het kauwen was.

De andere versiering heb ik 2 januari weggehaald. Wel weer een beetje leeg, daar even aan wennen!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Eigenlijk belachelijk hoe het Christelijk juk nog op de kerstdecoraties rust met dat 3 koningen als opruimeikpunt. Groene bomen en lichtjes waren bedoeld om de donkerste tijd van het jaar te overbruggen. Zou dus prima de volledige januarimaand nog kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest hem wel dit weekend opruimen want morgen wordt hij opgehaald door het vuilnis. Ik vind het altijd wel een fijn opgeruimd gevoel, alsof de lente er weer aan komt.
Ik ben net klaar. Wat een klus, maar niet zo erg als opzetten. Ik heb een echte boom dus ik moet altijd voordat de afval komt klaar zijn, en dan rennen om op tijd bij de vrachtwagen te zijn. Elk jaar weer overvalt het me een beetje. Ik heb er nooit zin in.
Alle reacties Link kopieren
honingbijtje schreef:
07-01-2019 16:53
Ik ben net klaar. Wat een klus, maar niet zo erg als opzetten. Ik heb een echte boom dus ik moet altijd voordat de afval komt klaar zijn, en dan rennen om op tijd bij de vrachtwagen te zijn. Elk jaar weer overvalt het me een beetje. Ik heb er nooit zin in.
Onze ligt sinds gisteren gewoon al aan de straat :proud:
Alle reacties Link kopieren
Mijn mini (kunst)boompje staat nog, overige versieringen en kerststalletje heb ik al opgeruimd, maar mijn boompje is zo :heart: dus die mag nog even blijven.

Opruimen is zo gebeurd trouwens: snoertje van de lampjes om de (nep)kluit wikkelen en in een tas en dan in de meterkast. Ballen blijven gewoon in de boom.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gisteren opgeruimd. Daar heb ik geen vaste dag voor, de ene keer is hij de dag na kerst al weg, de andere keer 1 januari en soms later. Maar net of ik hem zat ben en tijd heb om hem op te ruimen.

Ik heb een grote plant neergezet waar de boom stond en heb nog een kleurrijke bos bloemen gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren alles opgeruimd, maar ik vind het nu zo kaal hier. :"-(
Alle reacties Link kopieren
Het enige 'kerstige' dit jaar: 6 kerstkaarten en die staan nog op het dressoir.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem 2 januari weggehaald. Ik was hem ineens zat.
Wel heb ik nog kerstlampjes her en der en staat er nog een klein boompje met lampjes voor de deur.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Die van ons heb ik 2 januari al opgeruimd. Volgens mij heeft mijn vader ze afgelopen vrijdag opgehaald, die wilde ze (2 miniboompjes) in de tuin zetten ofzo. Ik steek elke avond nog wel wat kaarsjes aan.
Alle reacties Link kopieren
Twee januari opgeruimd, vier januari is hier de kerstboomverbranding. Dus dan wil ik 'm wel weg hebben. Ik heb altijd wel een vol huis dus heb de oude spullen weer terug op z'n plek gezet en dus niet leeg, ivm werk dit weekend nog geen tijd gehad 'n bos bloemen of wat bollen te halen, morgen en overmorgen vrij dus dat maar even doen.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwjaarsdag gaat ie bij ons altijd weg. In november kijk ik er reikhalzend naar uit om ‘m op te kunnen zetten na sinterklaas, maar rond oud en nieuw krijg ik dan weer de opruim-kriebels en gaat ie de saaie nieuwjaarsdag, waarop we nooit iets nuttigs doen, weer weg. En dan sta ik nog bijna een week lang geregeld vol voldoening naar de opgeruimde hoek te kijken!
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Binnen is alle kerstversiering en de boom weg.

Op het raam hangen nog wat sneeuwvlokken, maar die blijven tot de lente begint.

Buiten staat nog een kerstboompje te knipperen en glitteren. Die blijft staan tot de buren hun knipperende voortuin dimmen of mijn verjaardag in maart...
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op vakantie geweest en de kerstboom en spullen waren al voor de kerst opgeruimd. We nemen dan wel een klein kunstboompje mee en een kerstkleed. We zijn zaterdag thuis gekomen in een kerstvrij huis. Heerlijk, lekker opgeruimd. Jammer genoeg staat op de plaats van de boom nu een hele grote berg was.
Ik heb een paar kleine echte boompjes met kunstsneeuw staan en vroeg me af of ze nog weer normaal kunnen uitgroeien.
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen boom, maar wel een lichtnet voor het raam en andere kerstversiering. Traditioneel gisteren keurig opgeruimd, en inderdaad best even kaal. Maar dat went best snel, is de ervaring. De doos moet alleen nog naar de kelder gebracht, dat is de taak van man, ik ben een stoethaspel op dat trapje, straks lig ik met doos en al beneden... :biggrin: :facepalm:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven