strepen/vlekken na schilderen muur

08-01-2019 18:23 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag over het schilderen van onze binnenmuren. We zijn net verhuisd naar een nieuwbouwwoning waarin de muren gestuukt en wit gemaakt waren. Wij hebben vervolgens een aantal muren een andere kleur geschilderd. Dit is na twee lagen nog steeds heel streperig/vlekkerig. Achteraf lazen we op internet dat we de muur misschien hadden moeten behandelen met een voorstrijkmiddel. Wat is nu wijsheid om te doen? De muur (na de twee lagen) nog behandelen met voorstrijk en vervolgens de muren nog 1 (of 2) keer overschilderen (is dit uberhaupt mogelijk?)? Of de muren zonder middel nog 1(of 2) keer overschilderen? Of heeft iemand anders nog een betere optie?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
voorstrijk, anders blijf je bezig.
die muren zuigen alles op.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Tip: koop gewone voorstrijk, geen super-hechtende (blauw). Die laatste had ik en die zie je door je verflaag heen.
Doorzichtige voorstrijk er alsnog overheen. Anders blijf je bezig. Beetje zuur maar nu weet je het voor de rest van je leven. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 1 kleine muur proberen nogmaals te schilderen. Zuigt hij dan nog zoveel dan zou ik er voorstrijk op smeren.
Ik heb ook geen voorstrijk gebruikt en na 2x schilderen was het bij mij dekkend. Maar dit ligt natuurlijk echt aan zuigkracht, type verf, kleur etc.
Alle reacties Link kopieren
Voorstrijk in de goede kleur. Hebben wij onlangs ook gedaan bij onze versgestucte muren, gewoon bij karwei laten mengen. Daarna nog 1 dun laagje muurverf en het resultaat is zeer fraai en streep/vlekkeloos
Alle reacties Link kopieren
Oké dat is duidelijk: voorstrijk eroverheen. Heel erg bedankt voor de tips! Dit gaan we inderdaad een volgende keer niet meer fout doen haha.
Alle reacties Link kopieren
Nala2013 schreef:
08-01-2019 18:46
Ik zou 1 kleine muur proberen nogmaals te schilderen. Zuigt hij dan nog zoveel dan zou ik er voorstrijk op smeren.
Ik heb ook geen voorstrijk gebruikt en na 2x schilderen was het bij mij dekkend. Maar dit ligt natuurlijk echt aan zuigkracht, type verf, kleur etc.
Dit. Ik zou niet zomaar voorstrijk over een verflaag heen smeren.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met wit gemaakt?
Witte stuc? Of iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel netjes genoeg geschilderd?

Als je zelf alle kanten op rolt met de verfroller en de verf niet egaal verdeelt dan is het ook niet vreemd dat er strepen en vlekken ontstaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven