Hoe toch nog kamer vinden?

08-01-2019 21:17 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een student, die bijna in haar eindfase zit. Nog steeds heb ik geen kamer gevonden.
(Heb tot vorige jaar 4 jaar op mezelf gewoond, maar moest er weer uit.)
Mijn thuissituatie is enorm ellendig, waardoor mijn mentale gezondheid alleen maar verslechterd.
Elke dag probeer ik tot 's avonds laat op school te werken, zodat ik geen negativiteit hoef aan te horen.

Toch sloopt het me, want het gereis is 1 uur en 45 min.
Hospiteren doe ik, maar tevergeefs. Ben erg slecht in 'small-talk' en überhaupt praten. Hiervoor ben ik ook naar de huisarts gegaan, want bepaalde dingen lukken gewoon niet in het leven. We zijn nog verder aan het onderzoeken wat het precies is.
Facebookgroepen in de gaten houden doe ik, ik sta bij sommige studentenwoningvesters ingeschreven.

Ik weet het niet meer, ik ben al blij met een kamertje van 7m2. Voor even, want ik weet dat ik mezelf enorm kan isoleren in zo'n kamer.

Heeft iemand tips?
Ik trek het niet meer, en het is elke nacht huilen. Mijn studieresultaten zijn ook niet zo best nu.

Altijd probeer ik positief tegen dingen te kijken, maar het gaat nu echt niet.

#dewanhoop
Alle reacties Link kopieren
Waar zoek je een kamer?

Daarnaast... die grote borden waar je dingen te koop kunt aanbieden in de supermarkt in de gaten houden?
Proberen via je studiegenoten te peilen of zij een plekje weten?
Niets hoeft, paarden wel
Is er iemand van je studie(vereniging) die voor een tijdje naar het buitenland gaat? Die zoekt vast iemand om voor onderhuur.

Een andere optie is geen studentenhuis maar via een particulier een kamer huren. Die willen vaak juist hele rustige, nette huurders.
Alle reacties Link kopieren
Waar zoek je een kamer?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
08-01-2019 21:25
Waar zoek je een kamer?
In de omgeving van Den Haag/Leiden/Amsterdam
Alle reacties Link kopieren
miaauw schreef:
08-01-2019 21:24
Waar zoek je een kamer?

Daarnaast... die grote borden waar je dingen te koop kunt aanbieden in de supermarkt in de gaten houden?
Proberen via je studiegenoten te peilen of zij een plekje weten?
In de omgeving van Den Haag/Leiden/Amsterdam maar mag ook Rotterdam.
Studiegenoten idd al gevraagd.
Borden nog niet gezien, thanks.
Je kent deze site vast al maar voor de zekerheid: kamernet.nl.
Alle reacties Link kopieren
PatatjeEmma schreef:
08-01-2019 21:26
In de omgeving van Den Haag/Leiden/Amsterdam
Je kunt beter 1 van de 2 topics laten verwijderen. Ik dacht al dat ik hier al eerder over gelezen had ;-)

https://www.pararius.nl/huurwoningen/den-haag/0-500
Probeer bij duwo. Deze zitten in leiden en geven voorrang aan studenten die ver moeten reizen naar de uni/hogeschool.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_Madelief schreef:
08-01-2019 21:25
Is er iemand van je studie(vereniging) die voor een tijdje naar het buitenland gaat? Die zoekt vast iemand om voor onderhuur.

Een andere optie is geen studentenhuis maar via een particulier een kamer huren. Die willen vaak juist hele rustige, nette huurders.
Ok thanks, weet jij toevallig particuliere huurders? (Of sites?) Ik zie nu alleen maar huurwoningen.nl etc.?
Snap het niet helemaal haha
Lavendel_Madelief schreef:
08-01-2019 21:28
Je kent deze site vast al maar voor de zekerheid: kamernet.nl.
De kamers op die website zijn vaak verouderd en niet meer beschikbaar. Ik raad kamernet zeer af.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_Madelief schreef:
08-01-2019 21:28
Je kent deze site vast al maar voor de zekerheid: kamernet.nl.
Thanks! :)
Ben ik ook regelmatig aan het kijken idd
kan je samen met een vriend of vriendin een appartement huren? wat is je budget?
PhiIae schreef:
08-01-2019 21:29
De kamers op die website zijn vaak verouderd en niet meer beschikbaar. Ik raad kamernet zeer af.
Ik noem hem omdat iemand in mijn omgeving daar recentelijk wel succes had. Het ging om een kamer bij een particulier.
Alle reacties Link kopieren
Padoempats schreef:
08-01-2019 21:31
kan je samen met een vriend of vriendin een appartement huren? wat is je budget?
Mijn vriendinnen zijn al gesetteld, had het wel nog gezocht met 1 vriendin, maar daar is niks meer van gekomen.
En verder slecht contact met andere mensen ;P :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Pararius had ik laatst op wat kamers gereageerd, alleen dan werd ik weer gestuurd naar Duinzigt Wonen... en dan blijkt het dat je eerst moet betalen voor een bezichtiging?
Als ik dan reviews lees is het 50/50. Dus dat heb ik nog niet helemaal uit kunnen vogelen.
Pararius enzo dat zijn niet de kleine "hospita's" waar jij volgens mijn naar op zoek bent maar meer de grotere spelers. Die kamers zijn schreeuwend duur en hoge bemiddelingskosten.
TO, ik heb je een privébericht gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Op marktplaats vind je soms ook wel kamers bij een hospita of onderhuur. Ik woon zelf regio Leiden en zie ook wel eens oproepjes hangenbij de Ah, daar zou je kaartjes op kunnen hangen.
https://www.stadswonenrotterdam.nl

Dit moet lukken. Kind hier had binnen een paar weken een kamer.
Op Facebook staan op de pagina woonruimte gezocht in Amsterdam veel.kamers van mensen die een huisgenoot zoeken, ik vind het alleen vaak best duur.
Verder zijn er in leiden etc ook veel woongroepen die niet echt meer functioneren als woongroep. Ik ken verschillende mensen die zo aan redelijk goedkope woonruimte zijn gekomen, dus dan heb je een onzelfstandige woonruimte.
In mijn studentenstad (ligt compleet ergens anders dan de regio waar jij zoekt) werd veel gebruik gemaakt van Facebookgroepen. Vooral bij particuliere kamers was dat een ding, omdat je dan vaak zelf voor een opvolger moest zoeken. Heb even snel gewoon in de zoekbalk van Facebook 'kamer Leiden' ingetikt en dan popt bij mij al van alles op zoals deze bijvoorbeeld: https://www.facebook.com/groups/zoektkamerinleiden/ Als ik het zo makkelijk al vind dan zullen er vast voor de andere steden ook mogelijkheden zijn dan. Behalve Amsterdam... Dat acht ik gewoon kansloos.
Alle reacties Link kopieren
In het oude postkantoor in Leiden vlakbij het station wonen nu ook mensen antikraak, dat kan ook een goede tijdelijke oplossing zijn.
MrsLady schreef:
08-01-2019 21:50
In mijn studentenstad (ligt compleet ergens anders dan de regio waar jij zoekt) werd veel gebruik gemaakt van Facebookgroepen. Vooral bij particuliere kamers was dat een ding, omdat je dan vaak zelf voor een opvolger moest zoeken. Heb even snel gewoon in de zoekbalk van Facebook 'kamer Leiden' ingetikt en dan popt bij mij al van alles op zoals deze bijvoorbeeld: https://www.facebook.com/groups/zoektkamerinleiden/ Als ik het zo makkelijk al vind dan zullen er vast voor de andere steden ook mogelijkheden zijn dan. Behalve Amsterdam... Dat acht ik gewoon kansloos.
Kamers op die.manier zat maar erg duur.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
08-01-2019 21:28
Probeer bij duwo. Deze zitten in leiden en geven voorrang aan studenten die ver moeten reizen naar de uni/hogeschool.
Zitten ook in den haag.

The student hotel zit in Rotterdam en Den Haag, wel prijzig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven