Besluit kleine herstellingen - huur woning

09-01-2019 11:26 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij even af of iemand dit toevallig weet, onderstaand staat in het formulier Besluit kleine herstellingen:

Schilderwerk
Het witten van binnenmuren en plafonds en het schilderen van binnenhoutwerk en zo nodig het behangen van de binnenmuren. De voorbereidende werkzaamheden voor dit schilderwerk, waaronder in elk geval het plamuren, schuren en opvullen van gaatjes, butsen en geringe (krimp)scheuren.

Omdat ik nog niet eerder een huurhuis heb gehad vroeg ik mij even af of dit zou inhouden dat ik de muur niet een andere kleur mag verven dan wit? Weet iemand hoe dit zit toevallig? Alles wit houden ben ik nou niet echt fan van, maar behangen ook niet :lol:

Ik kon er op internet verder niet veel info over vinden en de verhuurder krijg ik niet te pakken en ben nu wel erg benieuwd. :hyper:
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
Je mag het huis wel een andere kleur schilderen maar je moet het weer wit maken als je verhuisd
Je mag doen wat je wil. Er is wel een kans dat bij vertrek bepaalde veranderingen niet gezien worden als verbetering en dus weer in oude staat terug gebracht moeten worden.

In het geval van een roze/groene muur kan het dus zijn dat je hem weer wit moet maken.


Maar wacht gewoon tot je de verhuurder wel te pakken krijgt, zeker als het een particulier verhuurder is en geen vereniging. Die eerste mag namelijk van alles verzinnen en eisen. De meeste woningbouw verenigingen hebben standaard dat verbetering mag.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 09-01-2019 11:29
1.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier mag je het schilderen in alle kleuren die je wilt. Je miet get alleen misschien herstellen (als het woningbedrijf het te afwijkend vindt) op het moment dat hè de woning weer verlaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Oke top, dank jullie wel.
Uiteraard vraag ik het nog even na voor de zekerheid, maar ik vond het al wat gek dat je wel zou mogen behangen maar niet verven. Met behang verwijderen blijven er immers restjes achter op de muur en met verven niet.
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
Alle reacties Link kopieren
Dat staat er inderdaad vooral in om het recht te hebben om jou te vragen het weer te herstellen. In praktijk zullen ze dat waarschijnlijk wel vragen bij een zwarte of donkerrode muur maar niet bij lichtgroen of grijs of iets anders wat makkelijk over te schilderen is.
Alle reacties Link kopieren
Hier geldt dat een muur met 1 keer goed schilderen met fatsoenlijke verf weer netjes wit moet kunnen zijn. In de praktijk wordt vrijwel alles goedgekeurd als het maar netjes gedaan is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven