Dagje niksen

09-01-2019 13:28 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik een dagje helemaal niks te doen (buiten een wasje draaien). Ik verlang vaak naar dit soort dagen maar als ze dan eindelijk zijn aangebroken vind ik het niet legitiem van mezelf om lekker op de bank te netflixen oid. Ik kan me hier bijvoorbeeld op een zondag wel wat makkelijker bij neerleggen (letterlijk en figuurlijk ;-D )
Vooral met dit mooie weer denk ik dan dat ik toch nog even naar buiten moet ofzo.

Hebben jullie hier ook wel eens last van?
Alle reacties Link kopieren
Nee helemaal niet. Als ik vrij ben, en dan is best zeldzaam, dan doe ik ook echt helemaal niks als ik daar behoefte aan heb. Ik 'moet' al zo veel dus ga mezelf geen extra verplichtingen opleggen als het niet hoeft. :)
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Alle reacties Link kopieren
Als ik pas zou mogen niksen op het moment dat alles helemaal op orde is en alle dagen helemaal voor 100% geplukt, zou ik nooit kunnen niksen. Er kan altijd nog méér gespeeld met zoon, gepraat/sekst met man, gestudeerd, gepoetst, geïnvesteerd in sociale contacten, gesport, gewerkt in de tuin of gecultureelverdiept worden, enz. Dus nee, geen last van :P

Niksen omdat ik echt niks beters meer te doen heb komt pas als ik dood ben, denk ik.
lux- wijzigde dit bericht op 09-01-2019 13:34
6.73% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Heb je zin om naar buiten te gaan? Dan ga je. Zo niet, dan niet toch? Je móet niet naar buiten als de zon schijnt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo moeilijk om te niksen! Lijkt mij heerlijk maar ik heb er de rust niet voor...
Alle reacties Link kopieren
O, nee hoor ik kan heerlijk genieten van niks doen.
Ik doe dan wel in de ochtend de dingen die me dwars zitten :) om de middag zonder schuldgevoel voor de tv te hangen.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik helemaal geen last van. Ik hou van zulke dagen en ik kan prima niksen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
*laat ondertussen het bad vollopen
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt niksen helemaal niks. Klinkt als straf, ga jij maar in de hoek niks doen, met je armen over elkaar.
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
Netflixen of liggen op de bank terwijl je chips eet is iets doen. Niet niks. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
09-01-2019 14:01
Netflixen of liggen op de bank terwijl je chips eet is iets doen. Niet niks. ;-)
Leg die chips eens weg en zet de tv uit, eens zien hoe lang jij dat volhoudt! Zeker geen hele dag.
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
sylph schreef:
09-01-2019 14:03
Leg die chips eens weg en zet de tv uit, eens zien hoe lang jij dat volhoudt! Zeker geen hele dag.
Was ik maar ana het netflixen met chips.

Moet het doen met een laptop en thee. Recht op ook nog.


Maar TO, misschien wat minder denken dat je dingen MOET doen.

Ik kan prima als het zo eens uit komt dat ik niets hoef en geen kinderen heb, hele dag in bed gaan liggen. Met netflix en chips. Is heerlijk.

Maar even buiten kan ook lekker zijn. Maar alleen als je er nu echt zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het buiten alleen heerlijk als het zonnetje recht in mijn ogen schijnt en muziek door mijn oortjes klinkt.
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
Alle reacties Link kopieren
Zo een los dagje niksen kan ik ook niet.
Maar na een paar dagen vakantie, dan lukt het wel.
Ik heb even nodig om alles los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zwangerschapsverlof en vind een dagje echt helemaal niksen ook heel lastig. Vooral omdat ik het gevoel heb dat ik nog vanalles ‘moet’ (nesteldrang!!). Maar een paar uurtjes per dag lukt wel.
Maar ik herken het ook wel dat zelfs niet per se nuttige zaken dan een beetje voelen alsof dat hoort of moet, zoals naar buiten gaan. Ik kan me bijvoorbeeld nog niet rustig installeren om iets te bingewatchen op Netflix, want daar wil ik me dan wel op concentreren ofzo, terwijl ik wel de halve dag koffietijd, teen mom en say Yes to the Dress kan kijken terwijl ik ondertussen half iets ander doe (forummen, appen, was vouwen, strijken, etc). Om echt te kunnen ontspannen heb ik gewoon meer rust in m’n kop nodig en dat kan pas als alles ‘af’ is.
sylph schreef:
09-01-2019 14:12
Ik vind het buiten alleen heerlijk als het zonnetje recht in mijn ogen schijnt en muziek door mijn oortjes klinkt.
Nou je kan ook naar buiten zonder muziek in de oren, dan hoor je heerlijk de vogels om je heen.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
09-01-2019 14:28
Nou je kan ook naar buiten zonder muziek in de oren, dan hoor je heerlijk de vogels om je heen.
Die hoor je hier bijna nooit, hun gezang wordt overstemd door de welvaart.
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
Ik ben ook heel slecht in niks doen. Niet zozeer omdat ik me schuldig voel maar ik heb nooit rust in m'n hoofd. Ik verveel me ook heel snel.
Als het mooi weer is heb ik wel altijd het gevoel dat ik (even) naar buiten moet ook al heb ik eigenlijk helemaal geen zin.
Als ik de hele dag thuis zit komen heel snel de muren op me af.
Ik ben niet zo'n "nikser" ik ben meer een bezige bij en ik kan niet goed lang stilzitten of niks doen.
Netflix vind ik wel leuk, maar daar moet ik vaak te lang voor op de bank zitten en dan ga ik ondertussen toch weer wat doen.
Ik heb niet het gevoel dat ik dingen "moet" maar het zit gewoon niet echt in me.
Alle reacties Link kopieren
Nee geen last van. Maar daar ben ik dan ook voor in therapie geweest :) Ik moest altijd van alles en dat kon mijn lijf niet aan. Moest echt leren om de boel de boel te laten.

Aan de puinhoop van het huishouden te zien heb ik het iets te goed geleerd :D
Soms heb ik zoveel zin in heerlijk in bad te gaan en dan laat ik het bad vollopen en steek ik de kaarsjes aan in de badkamer en maak ik het gezellig...en dan lig ik nog geen 5 minuten en dan verveel ik me alweer en wil ik er weer uit, iets doen.
Maar goed, dat vind ik dan ook weer zonde van het water. O_o

Ben ik de enige die dat heeft of is dat herkenbaar?
LAgirl82 schreef:
09-01-2019 14:50
Soms heb ik zoveel zin in heerlijk in bad te gaan en dan laat ik het bad vollopen en steek ik de kaarsjes aan in de badkamer en maak ik het gezellig...en dan lig ik nog geen 5 minuten en dan verveel ik me alweer en wil ik er weer uit, iets doen.
Maar goed, dat vind ik dan ook weer zonde van het water. O_o

Ben ik de enige die dat heeft of is dat herkenbaar?
Dat herken ik zeker. In bad gaan is niet aan mij besteed maar toch trap ik er iedere keer weer in en iedere keer ben ik het na 5 minuten al weer beu. Ik heb dan een spannend boek of tijdschrift mee in bad maar krijg dan toch weer die onrust in m'n hoofd. Best vermoeiend soms...
Alle reacties Link kopieren
sylph schreef:
09-01-2019 14:31
Die hoor je hier bijna nooit, hun gezang wordt overstemd door de welvaart.
:D
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
09-01-2019 14:50
Soms heb ik zoveel zin in heerlijk in bad te gaan en dan laat ik het bad vollopen en steek ik de kaarsjes aan in de badkamer en maak ik het gezellig...en dan lig ik nog geen 5 minuten en dan verveel ik me alweer en wil ik er weer uit, iets doen.
Maar goed, dat vind ik dan ook weer zonde van het water. O_o

Ben ik de enige die dat heeft of is dat herkenbaar?
Nee heerlijk juist. Maskertje voor gezicht en haar, luisterboekj, podcast of muziek op, heerlijk. Lezen kan ik niet in bad.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
09-01-2019 14:27
Ik heb zwangerschapsverlof en vind een dagje echt helemaal niksen ook heel lastig. Vooral omdat ik het gevoel heb dat ik nog vanalles ‘moet’ (nesteldrang!!). Maar een paar uurtjes per dag lukt wel.
Maar ik herken het ook wel dat zelfs niet per se nuttige zaken dan een beetje voelen alsof dat hoort of moet, zoals naar buiten gaan. Ik kan me bijvoorbeeld nog niet rustig installeren om iets te bingewatchen op Netflix, want daar wil ik me dan wel op concentreren ofzo, terwijl ik wel de halve dag koffietijd, teen mom en say Yes to the Dress kan kijken terwijl ik ondertussen half iets ander doe (forummen, appen, was vouwen, strijken, etc). Om echt te kunnen ontspannen heb ik gewoon meer rust in m’n kop nodig en dat kan pas als alles ‘af’ is.
Nou dan wens ik je maar vast succes voor als de baby er eenmaal is ;-D toen mijn zoontje eenmaal geboren was kreeg ik algauw door dat huishouden met een kind, en dan vooral een mobiel kind dat zelf gaat eten, want het wordt eigenlijk alleen maar erger ipv dat het beter wordt :P, gewoon een gebed zonder end is. Ik ben elke dag minstens een uur kwijt. Minstens. Eindeloos duurt het. Dus ja, soms denk ik; fuuuuck het huishouden hij gaat niet dood van kruimels.

Ik heb dat meer met studeren (ja ik ben idd een studerende moeder en ja dat bevalt uitstekend, dankje). Ik heb nu tentamenweek en mijn huis blinkt en glimt, mijn oneindige wasstapel is weggewerkt, het eten voor vanavond is al gekookt, de katten zijn geborsteld, pakketjes zijn geretourneerd, oud papier is opgeruimd, mijn benen zijn geschoren, de toekomstige peuterkamer van mijn zoontje die ik voorlopig niet van plan was te maken en de keuken voor mijn droomhuis zijn uitgezocht, heb zelfs met mijn eenzame tante gebeld maar ehh.. mijn hoofd is leeg.

Dus kom, Lux, schop onder je hol, ga eens wat doen ja.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven