Hypotheek

09-01-2019 20:25 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hii allemaal,

Mijn vriend en ik willen een huis kopen (niet getrouwd, wel twee kinderen). Ik heb altijd voor de kinderen gezorgd en wij hebben het altijd gered met één inkomen. Nu zijn de kinderen naar school en ben ik sinds een half jaar voor 36 uur per week aan het werk.

Wij willen nu een huis gaan krijgen maar krijg ik volgens de hypotheekadviseur gezien mijn korte werkperiode geen hypotheek. Mijn vriend krijgt wel een hypotheek. Wij willen nu een woning gaan kopen, maar ik wil wel zekerheid. Zekerheid dat de woning ook op mijn naam komt te staan en het huis dus ook 'van mij' is. Hoe zorg ik hiervoor? Welke stappen moet ik ondernemen en waar moet ik op letten? Zelf ben ik hier helemaal niet mee bekend, dus als er mensen zijn die mij kunnen helpen dan hoor ik het graag!

Groet, Pien
Alle reacties Link kopieren
Maakt niet uit hoeveel jij verdient. Ik verdien niks, en toch staat het huis op ons beider naam. Maar ze kijken dus nu alleen naar t inkomen van je vriend, omdat jij nog geen vaste aanstelling hebt. Op basis van zijn salaris krijg je een hypotheek.
Ik zou wachten tot je een vaste aanstelling hebt, kan je ook meer lenen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je in ieder geval zorgen dat jouw naam en handtekening op de eigendomsakte komen te staan, dan is de woning ook van jou.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
09-01-2019 21:42
Dan moet je in ieder geval zorgen dat jouw naam en handtekening op de eigendomsakte komen te staan, dan is de woning ook van jou.
Dit dus.
Je kan beiden elk voor 50% eigenaar worden. Maar je kan ook kiezen voor een andere verdeling. 30 / 70 of nog anders.

Nu zal de hypotheekverstrekkers dit alleen toestaan als jouw naam ook op de hypotheekakte komt te staan.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan je wel een huis op je naam krijgen, en ook een hypotheek, alleen wordt jouw salaris nog niet meegenomen in de berekening van max te lenen bedrag.
Jullie bepalen zelf op wiens naam huis en hypotheek komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven