Muur verven vraag ( vlekken)

10-01-2019 08:30 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas zitten er koffievlekken op de muur. Het is afwasbare verf, maar de koffie lijkt er ingetrokken. We hebben het ook met tandpasta, cif en st marc geprobeerd. Mocht niet baten. Dan toch maar overschilderen. Maar het is een hele grote muur en liefst wil ik niet die hele muur schilderen ( terwijl dat misschien wel zal moeten). Wellicht hebben jullie nog tips hoe ik dit aan kan pakken zodat ik niet de hele muur hoef te doen. Ik wil het eerst proberen, wellicht valt het mee. Kan ik later nog de hele muur doen.
Alle reacties Link kopieren
Schilderijtje voor hangen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Als het op de onderkant zit, een 'lambrisering' schilderen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zoveel werk is een muurtje schilderen niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon de hele muur schilderen. Gelijk weer fris en je gaat geen dubbel werk doen. Muur is toch zo geschilderd.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het ook al geprobeerd met Dasty?Afbeelding
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
Overschilderen met echt goede schrob vaste verf van Sikkens.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
De eerstvolgende keer een restje verf bewaren, eventueel in een leeg nagellakflesje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zelf maak ik de kleur altijd zo goed mogelijk na en dan verf ik de vlekken over.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft onlangs in mijn huis een aantal plekken (vlekken en stukjes verf eraf) op diverse muren aangestipt en daar zie je niks van. Ik zou het dus ook eerst proberen en dan pas eventueel de hele muur doen, als het echt niet mooi is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Is de muur wit? Dan zou je het nog met bleek kunnen proberen.
Hoe krijg je nou koffievlekken op de muur? :confused:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
10-01-2019 11:04
Hoe krijg je nou koffievlekken op de muur? :confused:
Nou wij hadden eens een muur onder de gele vla :-o zoon werd driftig en smeet zn schaaltje tegen de muur.....
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
10-01-2019 11:18
Nou wij hadden eens een muur onder de gele vla :-o zoon werd driftig en smeet zn schaaltje tegen de muur.....

Ja die snap ik nog, maar zoon drinkt geen koffie, neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je meer tijd kwijt bent met allerlei middeltjes proberen dan met een muurtje schilderen....
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf hoe lang die verf al op de muur zit. Als je met nieuwe verf op oude verf gaat verven dan krijg je al snel kleurverschil omdat de oude verf intussen is verkleurd.

Maar ja, ik zou het toch eerst maar proberen en dan bekijken als het is opgedroogd.
Alle reacties Link kopieren
De verf zit er drie jaar op.
Dasty niet geprobeerd, dat leek ne iets te agressief maar je weet nooit.
Het is de muur achter/naast het tvkastje waar een kopje koffie op stond. Kind was aan het zwaaien met zn grote knuffel en die beland precies op het kopje koffie en splash!

We gaan verhuizen dus een lambrisering schilderen kan ik niet doen. Het zo laten is ook een beetje lullig voor de kopers. Als het moet dan verven we die muur maar liever niet want het is een grote muur en dan moeten we weer alles afplakken. Al druk genoeg met verhuizen vind ik.
Maar we willen het wel netjes achterlaten.
Als je toch weggaat dan zou ik alleen die plek overschilderen. So what als je wat kleurverschil ziet? Als straks alle meubels weg zijn dan zie je overal van die plekken, en gaan de nieuwe bewoners waarschijnlijk sowieso alles opnieuw verven of behangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen de plek (met dezelfde kleur die op de muur zit) overschilderen. Grote kans dat het toch niet meer zo opvalt.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
10-01-2019 11:04
Hoe krijg je nou koffievlekken op de muur? :confused:
Is dat echt zo moeilijk te bedenken? Een kopje kapot laten vallen waar nog wat koffie in zat, splash, alles onder. Of een kopje omstoten waarbij druppels in het rond spatten. Enzovoort.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen de plek overgeschilderd. Als je er recht op kijkt zie je het niet. Kijk je er schuin op dan valt het wel op. Maar ja as we alle spullen weghalen zal er ook kleurverschil zijn natuurlijk.
RikM schreef:
10-01-2019 11:04
Hoe krijg je nou koffievlekken op de muur? :confused:
Muur naast de vaatwasser heeft dat ook soms. Nog een slok koffie in het kopje en dan in de vaatwasser zetten. Die slok koffie kletst dan op de deur van de vaatwasser en spettert tegen de muur ernaast. Zo moeilijk is het niet :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje een overbodige opmerking. Maar heb je dit al gemeld aan je verzekering? Hier was een kaars omgevallen tegen de muur en kregen toen een x bedrag van de verzekering omdat we zeiden het zelf wel over te gaan verven. En hebben toen ook alleen het stukje gedaan waar de beschadiging was.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
10-01-2019 14:15
Als je toch weggaat dan zou ik alleen die plek overschilderen. So what als je wat kleurverschil ziet? Als straks alle meubels weg zijn dan zie je overal van die plekken, en gaan de nieuwe bewoners waarschijnlijk sowieso alles opnieuw verven of behangen.
Neem een grote beker en giet deze vol zwarte koffie. Laat vanaf stahoogte de beker uit je handen vallen. Gegarandeerd dat de koffie óveral zit, niet alleen tegen de muren maar ook op het plafond. Ik spreek uit ervaring :facepalm:

Geen tips TO, alles geprobeerd maar het ging er niet af. Dus heb ik moeten overschilderen.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven