Hoe beslis jji waar en hoe je wilt wonen?

11-01-2019 11:50 197 berichten
Door een topic over samenwonen, een ander topic over dorp of stad en mijn eigen vraagstuk over of ik wil verhuizen open ik dit topic.
Van oorsprong kom ik uit een klein stadje/groot dorp, verhuisd naar een grotere stad voor de liefde. Van een kamer naar een flatje naar een koopwoning. De stad is niet echt stads, (niet zoals Amsterdam of den Haag) wel centraal gelegen en we wonen in het centrum, ik kan bijna alles lopend af. Voordelen vergeleken met durp van herkomst vind ik de reistijd, naar een concert of evenement betekende vanaf daar al gauw 2/2,5 uur rijden, nu ben ik binnen een uur overal waar ik zijn wil. Dat vind ik een enorm voordeel, ook met banen en reistijd. Je hebt hier veel meer opties met redelijke reistijd. Wat ik mis is familie die om de hoek woont, dat er niet gebeld hoeft te worden voor een bak koffie en dat voordeuren eigenlijk niet gebruikt worden. Maar goed, we willen hier dus blijven.

Nu wonen we in een ruim huis, fijne locatie, slaapkamers over, huis gekocht op een goed tijdstip, voor een lage prijs aan de onderkant van ons budget. Nadelen zijn dat het vrij karakterloos is, in mijn ogen, en een kleine tuin en dicht op buren. Nu zijn we in de gelegenheid om een ander huis te kopen. Het budget zou ongeveer het dubbele zijn van wat we nu betaald hebben. Ik wilde altijd graag een wat ouder huis met meer karakter, met wat meer ruimte om het huis. Voor kippen en een hond en een moestuin.

Nu kán het en vraag ik me af of ik dat wel wil. Ons huidige huis heeft een perfecte locatie, is redelijk onderhoudsvriendelijk en voor ons binnen een jaar of 20 af te betalen, eerder dan zou moeten volgens de hypotheek. Bij verhuizen (binnen dezelfde stad, mogelijk beetje buitengebied) zouden de kinderen op dezelfde scholen kunnen blijven, met ietsje langer fietsen. Het huis zou waarschijnlijk wel kleiner zijn en de kosten voor opknappen een stuk hoger. De komende jaren zou al het extra geld in het huis moeten. De afstand naar winkels en voorzieningen zou een stuk groter worden, net als naar sport en hobby's. Ik neig nu naar blijven zitten waar we zitten. Oms huis is relatief gezien goedkoop, er zijn voor ons geen goedkopere opties, goedkoper kopen kan alleen als je een tweekamerflat koopt momenteel, en huren is duurder. Het is ruim, mooie locatie.
Ik denk dat een deel van mij ook wat statusgevoelig is, aangezien ik om me heen zie dat iedereen steeds groter of duurder gaat wonen zodra het kan. Ik heb veel mensen om me heen in villa's en grote herenhuizen en blijkbaar vind ik mijn huis daar toch wat mager tegen af steken. Wat ik zelf dan weer heel suf vind en stom en niet nodig, rationeel, maar toch ik merk dat die factor wat meespeelt en die wil ik eigenlijk niet laten meewegen. Weinig verlicht ook :$
Aan de andere kant droomde ik vroeger al van ruimte voor dieren en ruimte om me heen. Dus het is niet alleen dat. Ik neig dus nu naar blijven zitten en het financieel ruimer hebben en leuke dingen doen ipv verhuizen.

Maar hoe doen jullie dat, als je de keus hebt tenminste, want ik besef dat dit een luxeprobleem is. Ik vind het ook gewoon leuk om te lezen hoe mensen wonen en wat ze belangrijk vinden. Waar woon je, ben je tevreden en wat vind jij belangrijk?
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen aan de rand van een groot dorp. Mijn man zou liever meer landelijk wonen, meer grond, gelegenheid om wat dieren te houden, grote moestuin... Hij zou ook een huis zelf opknappen of (deels) zelf bouwen fantastisch vinden.
Maar met opgroeiende kinderen wil ik sowieso niet te veel achteraf wonen. Ik wil een basisschool en voorzieningen in de buurt. Ook bereikbaarheid van middelbare scholen vind ik belangrijk. Ik vind het zowel voor de kinderen als voor mijzelf prettig als we alle nodige voorzieningen en faciliteiten in de buurt hebben.
En ik wil ook niet jaren in een bouwput wonen.

Ik vind het zelf hier prima wonen en tegen de tijd dat de kinderen groot zijn dan zien we verder. Misschien gaan we dan inderdaad iets meer landelijk wonen. Hoewel, ik dit al best landelijk vind. We wonen aan de rand van het dorp, we hebben deels vrij uitzicht en je kan van hieruit zo naar het bos lopen. Dus voor mij hoeft het niet perse maar dat zien we dan wel weer.

Dit is de eerste keer dat we samen een huis hebben gekocht en dat we zo bewust samen de locatie hebben uitgezocht.

Bijna al mijn vorige verhuizingen waren vanwege een andere baan en altijd huurhuizen. En dan was het niet zo'n punt als het niet de ideale omgeving was want het zou toch maar tijdelijk zijn. Ik heb zowel in de grote stad gewoond als in kleinere plaatsen. Ik vind beiden leuk en ben niet echt een uitgesproken stads of plattelandsmens. Mijn man is echt een plattelandsmens. Hij zou niet blij worden van een appartementje in de binnenstad terwijl ik daarvan ook de goede kanten inzie en met veel plezier zo heb gewoond en dat ook best weer zou willen.
En het wat meer kneuterige van een dorp vind ik ook leuk. Ik hou van de rust en de natuur in de buurt.
Een garage op een andere verdieping lijkt me wel kicken.
kintsugi schreef:
11-01-2019 13:40
Uh, ja. Tenminste, ik ken geen maisonnette van 1 verdieping.
Nee, ik bedoel; een maisonnette is meestal een appartement van meerdere verdiepingen binnen een appartementencomplex. Een drive-in is meestal gewoon een eensgezinswoning met een andere indeling.
Beslissen waar je wilt wonen is een combinatie van praktische zaken en gevoel. heel veel gevoel.
Wij hebben een poos aan de rand van de Veluwe gewoond maar toen de noodzaak daartoe weg was wilde ik toch echt terug naar de stad in de buurt. Terwijl ik het wonen in het buitengebied echt heerlijk vond was het gemis van thuis (waar ik geboren ben)groter.
Nu hebben we ons fijne huis midden in het centrum verkocht en zijn in afwachting van een nieuwbouwappartement weer midden in het centrum maar met lekker vrij uitzicht aan de voorkant. We hebben echt gekeken om weer naar het buitengebied te gaan waar je veel meer krijgt voor je geld maar helaas het gevoel laat zich niet dwingen.
Liever iets minder financiële ruimte en heel fijn wonen en dan bedoel ik niet dat we het krap hebben hoor.
anoniem_321079 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 18:37
1.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
11-01-2019 12:31
Maar het belangrijkste... geen buren waar ik muren/vloeren mee deel. Vind dat echt een ramp.

Dat dacht ik ook altijd. Tot ik naar ons huidige appartement verhuisde. Nieuwbouw, met een balkon van meer dan 30 m2 en een prachtig uitzicht over water en groen. Ik hoor echt nooit iets van de buren. In het huis hiervoor, een eengezinswoning uit 1989, hoorde ik zelfs de buren van de buren.

Ik heb nog nooit ergens zo heerlijk gewoond als in ons huidige appartement, dus ik denk niet dat ik hier ooit nog wegga.
Wij hebben deze discussie ook tot in den treure gevoerd. We wonen in een grote stad in de Randstad waar we het erg naar onze zin hebben, maar toen er kinderen kwamen, wilden we beiden graag meer richting onze families verhuizen. Zijn familie woont echter de ene kant op en de mijne de andere kant. Anderhalf uur rijden van elkaar vandaan, en we hebben geen auto, dus met het OV duurt dat nog langer.

Ik wilde niet naar zijn provincie. Het is een leuk stadje, hoor. En mijn schoonouders zijn ook hartstikke aardig, maar het is zo ver van de rest van Nederland verwijderd. Dan blijf ik reizen voor werk en voor het bezoeken van familie en vrienden. Hij wilde niet naar mijn provincie, want kan niet aarden binnen die cultuur. Uiteindelijk zijn we dus blijven wonen in die grote stad. Op afstand van beide families. Naar een dorp willen we beiden sowieso niet. Ik ben achteraf opgegroeid en dat heeft echt negatieve invloed gehad op mijn puberteit.

Vind ik dit ideaal? Nee. Maar een andere keuze zou betekenen dat een van ons diepongelukkig zou worden en dat wilden we elkaar niet aan doen. Het huis waar we nu wonen vinden we niets, is echt een miskoop geweest een paar jaar geleden. Het liefst hebben we een licht open huis en wat mij betreft zo onderhoudsvrij mogelijk. De wijken waar we ons echter het meeste thuis voelen bestaat vooral uit oude huizen en de modernere huizen die er staan, zijn te standaard nieuwbouw of vinex. Wij doen dus steeds concessies. Vroeger dacht ik altijd dat iedereen later hoe dan ook in zijn of haar droomhuis zou eindigen. Maar inmiddels weet ik wel beter. Wil ik in deze stad blijven wonen, moeten onze (toch al aardige) inkomens verdubbelen willen we ons droomhuis kunnen kopen. Dus blijven we wonen in dat niet zo fijne huis en hopen we maar dat er weer een crisis gaat komen en we ergens goedkoop een leuker huis op de kop kunnen tikken :P
Alle reacties Link kopieren
Wij wilden allebei niet weg uit onze geboortestreek. Hier voelt het altijd als thuiskomen en waar ik precies zou wonen, maakte me niet zoveel uit. Zolang het maar in deze streek was.

Heel praktisch gedacht daarna, man heeft een verenigingsleven, ik niet. Dus naar zijn woonplaats verhuisd. En ik wil hier nooit meer weg, of nou ja, we gaan hier pas weg als we alles gelijkvloers willen hebben denk ik. Huis is vrijstaand, zelf ontworpen en laten bouwen.

We wonen behoorlijk groen, aan de rand van de Sallandse Heuvelrug. Snelwegen zijn goed te bereiken, we wonen in een groot dorp ( +/- 20.000) en heeft de faciliteiten die wij nodig hebben. Supermarkten, leuke winkels, meerdere basisscholen, middelbare school etc. Grote plaatsen makkelijk te bereiken. Man wilde nog wel wat meer achteraf wonen, maar met (kleine) kinderen wilde ik dat liever niet. Nu wonen we aan de rand van een woonwijk, met uitzicht op groen, bos en een groot wandelgebied met water.

Drukte kunnen we opzoeken, thuis hebben we rust. Familie, vrienden en werk op goede reisafstand ( max half uurtje). Heerlijk wonen hier.
Belangrijk punt van mijn appartement is dat er van drie kanten licht naar binnen vloeit en dat krijg ik natuurlijk nooit meer als ik zou gaan verhuizen. Ik heb twee grote balkons, één aan de voorkant en één aan de zijkant van het gebouw en ik heb helemaal geen last van de bovenburen, die hoor ik echt nooit.
Ik heb maar één grote wens en dat is dat mijn benedenbuur ophoepelt, dat is echt een verschrikking, daar heb ik al last van sinds ik hier ben komen wonen, niet qua geluid, maar qua treiteren. Ik ben niet de enige die last van haar heeft, maar ze doet het op zo'n wijze dat er niet over geklaagd kan worden, heel geraffineerd is ze. Nou heb ik verder maling aan haar en kan ze me gestolen worden, maar het zou fijn zijn als ze er niet meer was.
Mijn man en ik woonden allebei in een grote stad in de Randstad toen we elkaar leerden kennen. We zijn destijds gaan samenwonen in mijn stad omdat mijn werk lastig te bereiken was vanuit zijn woning.
Dat we in de stad zouden blijven wonen is nooit een discussiepunt geweest. Beiden zijn we uitgesproken stadsmensen.

Inmiddels wonen we alweer jaren aan de rand van het centrum. We wilden graag in een oud huis wonen en ook een tuin(tje) hebben, dat is gelukt.
De locatie is voor mij echt perfect. Ik kan me in mijn eigen stad geen buurt voorstellen waar ik liever zou wonen, zowel voor mezelf als voor mijn kinderen.

Qua ruimte zou het huis wel een meter breder mogen zijn en een extra kamer mogen hebben. Maar een veel groter huis ambieer ik niet, mocht ik er het geld al voor hebben. Dan verzamel je alleen maar meer spullen en moet je ook meer schoonmaken. Locatie en sfeer van het huis zijn voor mij het allerbelangrijkste.
Ik ben blijven hangen in het huis dat mijn vader in mijn naam als studentenhuis heeft gekocht. Voor de grote crisis gekocht. In de tijd dat je nog aflossingsvrije hypotheken kon nemen met een ouder die garant stond.

Het centrum is 5 minuten fietsen, het station 10 en de bus stopt voor de deur. Meerdere supermarkten en alle soorten winkels die je nodig hebt zie ik vanuit mijn woonkamer al liggen. Cafeetjes en restaurantjes op 1 minuut lopen. Ik zit hier heel erg goed! Jammer wel dat mijn vrienden liever in de goedkopere buurten naar huizen zoeken en dus langzaam allemaal wegverhuizen.

Nu alle huisgenoten weg zijn, is het huis tikje groot voor mij. Maar je kunt best een hobbykamer, een kantoor, een slaapkamer én een rommel/logeerkamer hebben, vind ik.

Dit soort woningen gaan als warme broodjes over de toonbank momenteel. En ik gok dat er een overwaarde op zit van zo'n 100.000 momenteel. Maar ja. Niet op een salaris gekocht, maar op basis van huur die binnenkwam. En nu ben ik maar alleen. Ik kan het wel betalen. Onderhoud betaal ik van de jaarlijkse HRA. Er is wel veel onderhoud nodig. Ik moet nieuwe kozijnen en er zou ook geschilderd moeten worden. Zonnepanelen zou ook leuk zijn.... Maar nergens anders zou ik op zo'n toplocatie voor deze prijs kunnen zitten in zo'n mooi sfeervol huis.
Ik denk wel eens erover om het met al die winst te verkopen en dan kleiner te gaan wonen. Maar ergens voelt het niet slim om op de top van de huizenmarkt kleiner te gaan wonen. En wat als ik toch nog iemand tegenkom en een gezin begin? In dit huis kan dat makkelijk.

Als ik nu zou verhuizen, zou ik zeker in dezelfde stad blijven. Bijna al mijn vrienden wonen hier, mijn werk is in de buurt. Ik zou dan wel iets geluidsdichts zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet precies wat mijn droomhuis is en ik ben hard aan het werk om dat te kunnen bereiken!
Voor ons huidige budget wonen we heel fijn, in een rustige buurt met tuin in de middelgrote stad waar we zijn opgegroeid en ons thuis voelen.
Maar ik zou dolgraag vrijstaand buiten de stad wonen, hoe meer leegte en stilte om me heen hoe beter ik me voel. Het huis zelf hoeft niet heel groot te zijn, het gaat me vooral om de rust en de grond om het huis heen: ik wil uiteindelijk paarden aan huis houden. En gelukkig ziet mijn vriend dat ook zitten. We blijven wel zo dicht mogelijk in de buurt van deze stad wonen vanwege werk en familie/vrienden. Misschien verhuizen we eerst wat verder weg, dan zou dichterbij wonen daarna de volgende 'upgrade' zijn.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou blijven waar je zit TO. Je hebt kamers over dus genoeg voor hobby, maak er een green room van :) En een moestuin kan ook ergens anders. Best wel veel plekken waar ze volkstuinen hebben. Nu heb je het geld om het huis helemaal naar je zin te maken. Straks zit je met hogere lasten en je kinderen worden alleen maar duurder. Ook de vaste lasten gaan steeds meer omhoog. Kijk alleen maar naar de gas en licht wat voor mij bv ineens een paar tientjes p maand omhoog gaat, en voor vele anderen ook. Kleding en alles word flink duurder met dat btw gedoe. Nu kan je dat opvangen en leuke dingen blijven doen. Straks zit je krap aan met een duurder huis.
Je hebt het over status maar liever minder status en vaker leuke dingen en doen waar je zin in hebt dan meer status en op een houtje bijten.
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
11-01-2019 11:50
Maar hoe doen jullie dat, als je de keus hebt tenminste, want ik besef dat dit een luxeprobleem is. Ik vind het ook gewoon leuk om te lezen hoe mensen wonen en wat ze belangrijk vinden. Waar woon je, ben je tevreden en wat vind jij belangrijk?
We zijn het eens, dat is alvast een belangrijke eerste stap als ik zo de topics lees die daar over gaan. We wonen nu op basis van enkele criteria, die allemaal zijn ontstaan door eerdere ervaringen of door onze visie op geld en inkomen:

1. Huis moest makkelijk betaalbaar zijn, we weigeren krom te liggen voor een huis.
2. Huis moest groot genoeg zijn voor ons beiden + de meute, en klein genoeg voor ons beiden als we oud en zonder de meute zijn.
3. Locatie zo dicht mogelijk bij het werk van degene met een vaste werkplek.
4. Alle normale voorzieningen als riool, gas, elektriciteit en water beschikbaar, glasvezel zou mooi zijn.
5. Minder dan 1 geweldsexplosie, moord, e.d. per jaar in de buurt, en afwezigheid van zware criminaliteit zou fijn zijn.
6. Hoe kleiner de woonplaats, hoe liever

Op een cocaïne-dealer om de hoek na, hebben we aardig onze criteria bereikt. De enige reden om te verhuizen zou nog nummer 2 zijn, als de meute weg is, is het nog steeds wel erg groot.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
11-01-2019 13:02
Yup, #. Dan gok ik dat jij in %. woont.. Grijns! Daar komt mijn schoonmoeder oorspronkelijk vandaan, mooie huizen in bepaalde wijken, maar ik geloof niet dat ik daar happy zou worden, is mij net een maatje te groot. Tijdens mjn studie twee jaar in Amsterdam gewoond, maar ik wel helemaal kriegel van al die mensen. Ik ben geen dorpsvrouw, maar al helemaal niet een grote-stads-dame....
Niet om me ergens mee te bemoeien, maar wie het ene weet, weet nu ook het andere. Als jullie privacy heel erg belangrijk vinden, zou ik deze informatie weg laten.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Als je die luxe hebt en ervoor kunt kiezen, zou ik zeker voor die kippen gaan. Althans, als jij en je evt. medebewoners/verhuizers dat allemaal willen.

Ik woon simpelweg op de plek waar een mooie sociale huurwoning beschikbaar was. Uiteraard wel in een regio die ik enigszins prettig vind, maar niet per se mijn voorkeurswoonplaats. Ik ben helemaal voor het huis gegaan, dat vond en vind ik perfect. Ik had eerder aanbiedingen van huizen die ik niks vond in regio's die ik wel leuk vond. Die heb ik afgewezen, want ik hoefde niet direct te verhuizen en ik vind me thuis voelen in het huis belangrijker dan me thuis voelen in de regio. Mijn huidige huis vond ik direct zó mooi dat ik moest huilen van geluk toen ik het in chaotische staat zag. :)

Ik woonde tot voor kort in een grote stad in de Randstad en ik hou van die stad. Toch vond ik het erg druk en chaotisch worden daar. Nu ik in een kleiner stadje woon, merk ik hoe opgefokt het leven daar soms was. Tja, het is hier geen Randstad en ik mis het soms wel, vooral omdat ik daar elk hoekje en gaatje kende en vaak bijzondere dingen meemaakte. Maar bijzonder was niet altijd positief. Ik geniet nu van dit heerlijke huis en de ruimte die ik hier heb. Af en toe bekijk ik nog wel eens sociale huurwoningen in steden die me leuker lijken, maar ik denk dat ik wacht met verhuizen tot ik iets kan kopen. En dan ga ik waarschijnlijk voor een tussenoptie: bijna-Randstad, kleine stad met een landelijk gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons waren het de financiele kant, woon werk verkeer, en plaats voor 5 kinderen en 4 honden. We hebben 16 jaar geleden een half gezin geerft. Hebben toen besloten dichterbij het ziekenhuis waar mijn man werkt een huis te laten bouwen.
En wonen nu tussen 2 steden in in Zwitserland, met goede openbaar vervoersmiddelen, en genoeg doorleer mogelijkheden voor onze 5 kinderen.
Onze kinderen waarderen enorm dat ze zo centraal wonen, en toch op het land in een dorp met 1000 inwoners. Maar wel tot midden in de nacht op stap kunnen en ook weer thuis kunnen komen.
En wij genieten de rust...
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen van een vinexlocatie in een stad naar een vrijstaande woning op het platteland. Ruimte voor beestjes, een grote tuin en vooral ook een grote keuken, garage en fatsoenlijke badkamer.

Maar ik zie de nadelen ook. Ik probeer 1x per maand zoveel mogelijk boodschappen te doen maar als ik een tube tandpasta vergeet moet ik de auto nemen. Mijn dochter moest overal heengebracht worden, en uiteraard weer opgehaald. Toen ze naar de middelbare ging was de dichtstbijzijnde school tien km verderop, speciaal daarom hebben we toen een fietsdrager gekocht en een trekhaak laten monteren. Met heel slecht weer zette ik haar dan met haar fiets af op school. Zo had zij toch de vrijheid om naar huis te gaan als er uren uitvielen, of een keer met een vriendin mee te gaan, zonder de hele dag kletsnat op school te moeten zitten (en ja, dat mag je verwend noemen ;-D ).

Die grote tuin neemt ook veel werk met zich mee. Maar ook heel veel vogeltjes, het vliegend buffet voor mus & co wordt drukbezocht.

We hebben voor en tegens naast elkaar gezet en zijn verhuisd. Met als kanttekening dat we een flinke overwaarde hadden en uiteindelijk een groter huis hadden voor dezelfde hypotheeklasten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
11-01-2019 14:35
Niet om me ergens mee te bemoeien, maar wie het ene weet, weet nu ook het andere. Als jullie privacy heel erg belangrijk vinden, zou ik deze informatie weg laten.
Voor mij maakt het niet zoveel uit, volgens mij weet het halve forum al in welke plaats ik woon, en zo klein is dit stadje nu ook weer niet, dat ik gelijk enorm herkenbaar ben.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
11-01-2019 14:59
Voor mij maakt het niet zoveel uit, volgens mij weet het halve forum al in welke plaats ik woon, en zo klein is dit stadje nu ook weer niet, dat ik gelijk enorm herkenbaar ben.
ok :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Voor ons was de locatie het belangrijkst. We wonen tussen Amsterdam en Utrecht. De huizenprijzen zijn hier hoog dus het is kiezen of delen. Verder hebben we een afbetaald appartement voor de verhuur dus dat geld zit vast.

Tijdens de crisis hebben we hier een leuke hoekwoning gekocht, wel saai jaren 70. Hebben een garage en oprit, kunnen hier makkelijk vertoeven met 3 kinderen maar heel bijzonder of luxe is het niet. Status heeft het al helemaal niet maar het functioneert, we hebben bij lange na geen volledige hypotheek en alles is tip top netjes afgewerkt en ingericht (vind ik zelf heel prettig).

We zijn dus heel happy hier en ik moet er wel heel erg op vooruit gaan willen we hier weggaan. Dan moet er wel 3 ton bij zoiets en daar beginnen we zeker niet zomaar aan. Uit deze plaats gaan we sowieso niet weg, het heeft alles wat we zoeken.
anoniem_381257 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 15:43
3.41% gewijzigd
JollyRider schreef:
11-01-2019 14:35
Niet om me ergens mee te bemoeien, maar wie het ene weet, weet nu ook het andere. Als jullie privacy heel erg belangrijk vinden, zou ik deze informatie weg laten.
Klopt. Het is geen hogere wiskunde :)

Misschien beter even weghalen idd.

Edit: letters weggehaald. Hasse, geen haast, maar als je tijd hebt wil jij dat ook even aanpassen? Vind ik wel prettig met loepen in de toekomt.
anoniem_380195 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 15:44
18.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-01-2019 14:08
Belangrijk punt van mijn appartement is dat er van drie kanten licht naar binnen vloeit en dat krijg ik natuurlijk nooit meer als ik zou gaan verhuizen.

Heerlijk is dat hè? Dat is bij ons ook zo. Vanaf het moment dat de zon opkomt, tot het moment dat 'ie weer ondergaat heb ik de hele dag de zon in beeld. En aan de (koude) Noordkant zit de woning van de buren, ideaal!
Partner en ik komen beide uit een grote stad en hebben de jeugd doorgebracht in een dorp. Daarna beide studeren in een grote stad en op kamers daar.
Samengewoond in in jaren 30 huis tot we naar de andere kant van het land moesten verhuizen. Wij hadden toen wel wat eisen.
Het moest geluiddicht dicht zijn (dus geen jaren 30 huis ivm geluiden).
Het moet centraal liggen en een station hebben.
Mimimaal 4 slaapkamers en een grote beneden verdieping.
Daarnaast graag ook nog een ruime tuin die niet op het zuiden lag.
Goede scholen op loopafstand en de middelbare scholen ook dichtbij.
Uiteindelijk zijn we in een nieuwbouwwoning in een dorp aan de rand van de Randstad terechtgekomen.

Alle eisen zijn ingewilligd en we wonen er met grote tevredenheid.
Trotter schreef:
11-01-2019 15:43
Heerlijk is dat hè? Dat is bij ons ook zo. Vanaf het moment dat de zon opkomt, tot het moment dat 'ie weer ondergaat heb ik de hele dag de zon in beeld. En aan de (koude) Noordkant zit de woning van de buren, ideaal!
Ja, zo heb ik het ook. Al moet ik er wel bij melden dat het hoogzomer bloedjeheet is in huis.
Vorige zomer heb ik zonder iets over me heen geslapen, anders was het niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Onze slaapkamer zit aan de oostkant, dus daar is de zon als eerste weg. En we hebben screens rondom, dat scheelt natuurlijk een heleboel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven