Eerst borg dan pas huurcontract tekenen?

12-01-2019 18:46 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2019 08:58
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch beter om even face To face af te spreken, klinkt niet perse heel betrouwbaar.
Nee niet doen zo
Alle reacties Link kopieren
Is het een particulier? Ik vind het raar klinken, zou eerder gelijk oversteken verwachten: contract tekenen en dan ter plekke met de app van je bank de borg overmaken.

Een ID opsturen zou ik al helemaal nooit doen. Hooguit een kopie, en ik weet niet zeker of je verplicht bent je bsn nummer ook te geven, maar ik zou die dan onzichtbaar maken.
Kijk eens naar de laatste rambam over identiteitsfraude.

Nooit een kopie van je ID afgeven, echt nooit!!!
Alle reacties Link kopieren
Hij is op vakantie...
En degene die nu in de kamer zit, vind het ook onhandig van hem dat ie er niet is, maar zegt dat ze wel te vertrouwen zijn..

Maar niet doen dus? Het is wel stom. Heb 'm nodig voor m'n stage, anders moet ik 2 uur op en neer reizen. En anders 10 in.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik bedoelde ook Kopie van m'n ID haha.
Heb je de kamer al live gezien?


Zus is zo es vies gevaren op Erasmus met een kamer die ze nooit had gezien en een borg van 3 maanden voor een kamer die ineens niet bleek te bestaan.
Maar die ze dus wel betaald had.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
12-01-2019 19:05
Heb je de kamer al live gezien?
Ja die heb ik gezien met de student die daar nog woont.
Duur zeg. Ik zou er niet aan beginnen en als je een kopie van je ID stuurt zowiezo je BSN onleesbaar maken.
TsumTsum schreef:
12-01-2019 19:08
Duur zeg. Ik zou er niet aan beginnen en als je een kopie van je ID stuurt zowiezo je BSN onleesbaar maken.
Je ID afgeven is bij wet verboden. Geldt ook voor een kopie.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
12-01-2019 19:14
Je ID afgeven is bij wet verboden. Geldt ook voor een kopie.
Hm ja dat dacht ik al. Maar ik moest het ik weleens bij bijbaantjes afgeven, als ik daar kwam werken. Zij maakte dan een kopie.
Gek allemaal.
Dit klinkt niet goed, hoor. Klinkt mij als oplichting in de oren. Bij werk moet je inderdaad wel een kopie afgeven.
Cateautje schreef:
12-01-2019 19:14
Je ID afgeven is bij wet verboden. Geldt ook voor een kopie.
Serieus? Ik heb echt regelmatig een kopie af moeten geven. Bij elke nieuwe baan, nieuwe huurwoning etc. Nooit geweten dat dat niet mag. Waarom wordt dat dan alsnog overal gevraagd?
JulienClerc schreef:
12-01-2019 19:21
Serieus? Ik heb echt regelmatig een kopie af moeten geven. Bij elke nieuwe baan, nieuwe huurwoning etc. Nooit geweten dat dat niet mag. Waarom wordt dat dan alsnog overal gevraagd?
Ik heb geen idee, maar het mag niet en iedereen trapt er toch in. Misschien komt dat omdat veel mensen geen flauw benul hebben van de wet.

Nogmaals, kijk naar Rambam, daar gaat het over IDkopieën.
Wat een onzin allemaal over je ID
kopie maken en op je kopie met rode stift het woord kopie zetten, dwars er doorheen!!
JulienClerc schreef:
12-01-2019 19:21
Serieus? Ik heb echt regelmatig een kopie af moeten geven. Bij elke nieuwe baan, nieuwe huurwoning etc. Nooit geweten dat dat niet mag. Waarom wordt dat dan alsnog overal gevraagd?
Bij een nieuwe baan moet het om vast te kunnen stellen dat jij het bent, net als bij de bank bijvoorbeeld. Van een huurcontract weet ik het niet. Je kunt dan in ieder geval je BSN onzichtbaar maken, maar daar bleek het bij Rambam niet op te hangen.
Alle reacties Link kopieren
PatatjeEmma schreef:
12-01-2019 19:16
Hm ja dat dacht ik al. Maar ik moest het ik weleens bij bijbaantjes afgeven, als ik daar kwam werken. Zij maakte dan een kopie.
Gek allemaal.
Werkgever is verplicht een kopie van je id in de loonadministratie te hebben, dus dat klopt gewoon.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-bedrijf
Bij moderne ID-kaarten staat het burgerservicenummer op de achterkant, dus als je alleen een kopie maakt van de voorkant is er niet zo veel aan de hand.
Ik geloof niet dat ik ooit een verhuurder heb meegemaakt die NIET om een kopie van het identiteitsbewijs vroeg.

Dat de borg van tevoren overhandigd moet zijn is ook niet ongebruikelijk. Zo heb ik een aantal keer een huurgarantie moeten regelen bij de bank alvorens ik het huurcontract mocht komen ondertekenen. Overigens was dat wel bij een betrouwbare verhuurder én had ik al een concept van het huurcontract in bezit. Als de verhuurder mogelijk niet te vertrouwen is dan zou ik het niet doen. In dat geval altijd de borg persoonlijk overhandigen wanneer het huurcontract ondertekend wordt.
RikM schreef:
12-01-2019 19:36
In dat geval altijd de borg persoonlijk overhandigen wanneer het huurcontract ondertekend wordt.
Overmaken zodat je bewijs hebt!
(sorry RikM)
RikM schreef:
12-01-2019 19:36
Bij moderne ID-kaarten staat het burgerservicenummer op de achterkant, dus als je alleen een kopie maakt van de voorkant is er niet zo veel aan de hand.
Ik geloof niet dat ik ooit een verhuurder heb meegemaakt die NIET om een kopie van het identiteitsbewijs vroeg.

Dat de borg van tevoren overhandigd moet zijn is ook niet ongebruikelijk. Zo heb ik een aantal keer een huurgarantie moeten regelen bij de bank alvorens ik het huurcontract mocht komen ondertekenen. Overigens was dat wel bij een betrouwbare verhuurder én had ik al een concept van het huurcontract in bezit. Als de verhuurder mogelijk niet te vertrouwen is dan zou ik het niet doen. In dat geval altijd de borg persoonlijk overhandigen wanneer het huurcontract ondertekend wordt.
En dan wel om een betalingsbewijs vragen of eisen eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
12-01-2019 19:37
Overmaken zodat je bewijs hebt!
(sorry RikM)
Hij wil dat ik het idd overmaak
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
12-01-2019 19:36
Bij moderne ID-kaarten staat het burgerservicenummer op de achterkant, dus als je alleen een kopie maakt van de voorkant is er niet zo veel aan de hand.
Ik geloof niet dat ik ooit een verhuurder heb meegemaakt die NIET om een kopie van het identiteitsbewijs vroeg.

Dat de borg van tevoren overhandigd moet zijn is ook niet ongebruikelijk. Zo heb ik een aantal keer een huurgarantie moeten regelen bij de bank alvorens ik het huurcontract mocht komen ondertekenen. Overigens was dat wel bij een betrouwbare verhuurder én had ik al een concept van het huurcontract in bezit. Als de verhuurder mogelijk niet te vertrouwen is dan zou ik het niet doen. In dat geval altijd de borg persoonlijk overhandigen wanneer het huurcontract ondertekend wordt.
Concept van de overeenkomst wil hij niet geven, pas als ik heb betaald.
Maar, de persoon die er nu in woont, zal haar contract opsturen die ze had gekregen van hem vorig jaar.
Ze vertelde dat het een hele simpele contract is.
Verder kan ik me gewoon inschrijven bij de gemeente, vertelde hij. Maar stel je voor dat dat in het contract staat; het mag niet. Dan is er een probleem. Of..? Kan ik hem dan aangeven voor iets?
anoniem_381017 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 19:46
5.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee niet doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou die kerel sowieso effe door Google (en eventueel Facebook) jagen.
En het adres ook.

Het kan zijn dat hij best te betrouwen is, maar alleen nogal irritant in zijn verhuur-logica.
Maar eerst toch maar es controleren dat er geen reukje aan zit.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 19:47
3.75% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven