Vacht kat veranderd van kleur

12-01-2019 21:30 10 berichten
Kat zit zich net uitgebreid te wassen en ineens valt me op dat zijn vachtkleur op z'n staart roodachtig/bruin wordt. Hij is meest zwart met witte pootjes en een wit snuitje.
Hij is altijd diepzwart geweest en een tijdje geleden dacht ik al een rode gloed te zien, maar nu veranderd de kleur dus echt.

Heb ik straks ineens een rode kater in huis? ;-)
Gewoon nieuwsgierig naar of dit vaak voor komt, of dat kat weer eens iets geks heeft ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hou oud is je kat?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Onze gitzwarte kat heeft ook een rode gloed erin. Ligt een beetje aan het licht.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudere donkere / zwarte ratten verroesten ook als ze ouder worden, dan krijgen ze meer lichte haren en de rest wordt roestig. Love it
Internagelaktisch
Coerage schreef:
12-01-2019 21:32
Hou oud is je kat?
In mei wordt hij 3
Alle reacties Link kopieren
Vaak komt dit door het tyrosinegehalte in het voer. Tyrosine zorgt er voor de de roodheid die van nature in zijn vacht zit naar boven wordt gehaald. Hoe meer tyrosine, hoe meer de gloed opvalt.
snowdogs schreef:
12-01-2019 21:52
Vaak komt dit door het tyrosinegehalte in het voer. Tyrosine zorgt er voor de de roodheid die van nature in zijn vacht zit naar boven wordt gehaald. Hoe meer tyrosine, hoe meer de gloed opvalt.
Hij eet Renske brokjes, eend (graanvrij). Enige wat onze kieskeurige vriend eet aan brokjes :)
Alle reacties Link kopieren
lilyjo schreef:
12-01-2019 22:02
Hij eet Renske brokjes, eend (graanvrij). Enige wat onze kieskeurige vriend eet aan brokjes :)
Als hij het daar goed op doet is dat prima. Die rode gloed kan geen kwaad.
snowdogs schreef:
12-01-2019 22:17
Als hij het daar goed op doet is dat prima. Die rode gloed kan geen kwaad.
Fijn om te horen!
Ik vind het zo lastig die zoektocht naar goed kattenvoer. Je wilt 'm geen 'slecht voer' geven. Kat is erg kieskeurig en hij kan alleen brokjes eten, van natvoer wordt hij beroerd/gaat kwijlen. Maar nu lijkt hij deze brokken lekker te vinden en hij zit mooier in zijn vacht ook. Dus we houden 't hier maar op :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit tijdens de jaarlijkse controle bij de dierenarts even navragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven