Wonen in de Schuytgraaf Arnhem

13-01-2019 09:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Mijn vriend en ik willen misschien een huis kopen in de nieuwbouwwijk de Schuytgraaf. Nu waren wij benieuwd hoe de ervaring is om hier te wonen. Wij wonen nu in de buurt van Nijmegen, maar zouden graag richting Arnhem willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar familie wonen. Zij hebben het er prima naar hun zin. Dichtbij de snelweg, er is een winkelcentrumpje en alle voorzieningen. In Arnhem-Zuid is ook een station.
Best wel een mooie wijk vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Schuytgraaf heeft best veel wisselende straten maar over het algemeen is het een prima wijk om in te wonen. Er zijn aardig wat voorzieningen als scholen en winkels en station Arnhem Zuid is goed bereikbaar. Het ligt wel wat verder af van Arnhem centrum maar met de trein ben je er in 5 minuten. Ook Elst ligt vlakbij en heeft een leuke dorpskern. Verder ben je zo op de A50, de bereikbaarheid is goed.

Het enige jammere aan Schuytgraaf vind ik altijd dat het niet heel erg groen is. Omdat het voorheen vooral weiland was is het nogal kaal. Ook vind ik de stijl van de huizen in sommige stukken nogal saai, het is niet een hele spannende wijk om doorheen te lopen zeg maar.

Als je echt een hele nieuwe woning wil kan dat soms wel lastig zijn, de woningen zijn populair en gaan vaak via loting.
Alle reacties Link kopieren
Hier was pas ook een topic over:
thuis/schuytgraaf-noord-of-zuid-arnhem/ ... ges/433210

Ik woon hier al jaren met veel plezier.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Mijn vriendin is er weggevlucht na 2 jaar. Ik zou er ook voor geen goud willen wonen. Maar dat zit 'm in het feit dat het een grote woonwijk is, zonder ziel. Niet met de Schuytgraaf. Het is een mooi ruim opgezette wijk en de huizen zijn leuk en smaakvol. Het is wel een pokkeneind van het centrum van Arnhem, de meeste mensen daar zijn meer op Elst gericht.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
13-01-2019 11:10
Mijn vriendin is er weggevlucht na 2 jaar. Ik zou er ook voor geen goud willen wonen. Maar dat zit 'm in het feit dat het een grote woonwijk is, zonder ziel. Niet met de Schuytgraaf. Het is een mooi ruim opgezette wijk en de huizen zijn leuk en smaakvol. Het is wel een pokkeneind van het centrum van Arnhem, de meeste mensen daar zijn meer op Elst gericht.
Ik denk dat dit voor iedereen anders is. Ik ben het er in ieder geval niet mee eens en zo ver is het cenrum echt niet. 10-15 minuten met de auto of 20-25 minuten met de fiets.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Uiteraard is dat voor iedereen anders. Een half uur fietsen om een biertje te kunnen doen in de stad vind ik toch wel een mega hindernis. :cencored:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg ver van het centrum. Niet alleen het centrum van Arnhem is ver fietsen, ook het centrum van Elst is nog zeker 20 min. De wijk heeft wel alle faciliteiten, maar er moet nog 'leven in groeien'. Voor mij ligt het echt te ver van alles af en is het net niks, terwijl we zelf ook niet bepaald in het centrum wonen. Wij hebben gekozen om er niet te gaan wonen, omdat het een uithoek in de stad is.
essentialbliss wijzigde dit bericht op 16-01-2019 17:10
1.49% gewijzigd
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet dood gevonden willen worden. Zeer weinig groen. Zit totaal geen sfeer in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven