Klagende buren

13-01-2019 12:48 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal, ik schrijf dit namens mijn vader.

Mijn vader woont nu al 3 jaar in een woning waarbij de begane grond door anderen bewoond wordt. Met de trap naast het complex kom je bij de voordeur en heeft mijn vader een woning met 2 verdiepingen. Naast mijn vader woont een wat oudere vrouw die voortdurend afkeurend door haar raam kijkt als we langs lopen en klaagt wanneer ze mijn vader ziet. Mijn vader kreeg visite maar de visite liepet hakken over de gallerij, mevrouw meteen de schreeuwen dat ze geen hakken aan moet doen. Mijn vader had parkieten in huis en ze vond dat die ook al overlast brachten. Nu heeft mijn vader die niet meer maar heeft ze wel een brief door de brievenbus gegooid. Hierin zegt ze dat we hard gooien met deuren, met stoelen schuifen, hard de trap af lopen - terwijl we tapijt hebben op de trap - al helemaal als “dat mens” er is. Ze bedoelt hiermee de visite. Mijn vader werkt fulltime en is dus amper thuis, er word alleen aan de eettafel gegeten in het weekend want als mijn vader alleen is eet hij aan de woontafel en is er dus geen geschuif. Mijn vader maakt ook het huis vaak in het weekend schoon omdat hij er doordeweeks simpelweg geen tijd voor heeft. Het geluid van de stofzuiger vindt ze ook storend en zegt dat ze rust wilt. Wij zelf zijn moslims en begint ze ineens rare dingen te roepen als respecteer mijn zondag, het is mijn rustdag etc. Alsof we haar lastig vallen. Ook zegt ze dat de brief door meerdere buren is geschreven dus dat er meer mensen zijn die het zo ervaren. Onze onderburen waren eerst bekenden van ons en hebben nooit geklaagd, zij zijn recentelijk verhuist en er woont nu een ouder echtpaar waarvan de kleinkinderen vaak op bezoek komen. Zij zwemmen, springen, gillen, zingen vaak in de tuin maar daar klagen wij toch ook niet over? Ze zegt in de brief “maatregelen te nemen” als er niets veranderd. Wat moeten wij doen? Ik heb het idee dat ze de heledag met haar oor aan de muur zit om geluid te horen en te klagen.
Alle reacties Link kopieren
Wat je omschrijft klinkt als gewone leefgeluiden. Als buurvrouw dat niet wil horen, moet ze in een hutje op de hei gaan wonen. Kan ze tegen de konijntjes roepen dat ze de zondagsrust moeten respecteren.
Alle reacties Link kopieren
Is het huur of koop?

Voor een groot deel ben ik bang dat je weinig doet asn vervelende buren. En ja, buitenlander/moslim-haat zit er nogal diep in in Nederland. Kan dus ook meespelen, maar ook dat los je niet makkelijk op.

Hooguit een tip: boosheid beantwoorden met liefde lost meer op dan boosheid met boosheid bestrijden
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Je moet niks doen. Gewoon negeren. Het zijn normale leefgeluiden. Ze bluft gewoon met haar maatregelen nemen.
Ze kan gaan klagen bij de woningbouw, maar dan moet ze bewijzen dat jullie abnormaal geluidsoverlast maken, en dat kan ze niet. Dus laat je niet bang maken en reageer er niet op.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
13-01-2019 13:06
Wat je omschrijft klinkt als gewone leefgeluiden. Als buurvrouw dat niet wil horen, moet ze in een hutje op de hei gaan wonen. Kan ze tegen de konijntjes roepen dat ze de zondagsrust moeten respecteren.
Ja ik heb ook een hele sterke drang om aan te bellen en haar dat te zeggen maar ik heb eigenlijk geen zin in gezeik van de woningbouwvereniging. Ze moet maar naar een seniorenwoning als ze van doodse stilte houdt
Gewoon nergens op reageren. Dat mens spoort niet!
Hebben jullie een ondervloer die geluid dempt of is ze een zeur?
Alle reacties Link kopieren
Als jullie geen gekke dingen doen zou ik het gewoon negeren.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
13-01-2019 13:13
Hebben jullie een ondervloer die geluid dempt of is ze een zeur?
Ik heb geen idee, we hebben de vloer gewoon overgenomen van de vorige bewoonster maar het mooiste is ook dat ze rechts van ons woont. Ik snap ook niet hoe ze de trap kan horen aangezien die links tegen de muur staat🤷🏼‍♀️
Alle reacties Link kopieren
emcxxx schreef:
13-01-2019 13:11
Ja ik heb ook een hele sterke drang om aan te bellen en haar dat te zeggen maar ik heb eigenlijk geen zin in gezeik van de woningbouwvereniging. Ze moet maar naar een seniorenwoning als ze van doodse stilte houdt
Nou al die bejaarden die eigenlijk een hoorapparaat nodig hebben, maar dat niet nodig vinden want ze horen nog goed genoeg, zorgen voor best wat geluid van de tv
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
emcxxx schreef:
13-01-2019 13:11
Ja ik heb ook een hele sterke drang om aan te bellen en haar dat te zeggen maar ik heb eigenlijk geen zin in gezeik van de woningbouwvereniging. Ze moet maar naar een seniorenwoning als ze van doodse stilte houdt
Weet je hoe hard die TV's staan in senioren woningen? ;-) Vond het bij mijn opa en oma in elk geval altijd een pokke-herrie.

Ik zou aanbellen, vragen of je eens mag luisteren. Dan toon je begrip, laat je zien dat je mee wil denken en neem je haar serieus. Houd er een decibel meter bij (op je telefoon) en vraag haar naar serieuze oplossingen. Die zullen er vast niet zijn. En als zij aangeeft dat de zondag haar rustdag is, dan zeg jij dat jullie graag op zaterdag rust hebben en of zij dan niet meer (vul in). Als ze daarna gaat zeiken (wat ze vast gaat doen) dan kan je het goed afkappen en hebben jullie het van jullie kant netjes opgelost.
Laat haar gerust klagen bij de verhuurder, die bekijkt heus wel of een klacht redelijk is en of er meer klachten zijn. Zo niet, zullen ze de klager tot rede proberen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, klagen over dat iemand op hakken over de galerij loopt is natuurlijk al een beetje mal.
Alle reacties Link kopieren
Zoek uit wie de buurtagent is en vraag om bemiddeling in een burenconflict. Het klinkt alsof je vader niks fout doet en een klaagbuur heeft, maar dan is een onpartijdige mediator juist handig. Grote kans dat ze sneller iets aanneemt van een persoon die buiten de situatie staat dan van jou of je vader.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
13-01-2019 13:19
Weet je hoe hard die TV's staan in senioren woningen? ;-) Vond het bij mijn opa en oma in elk geval altijd een pokke-herrie.

Ik zou aanbellen, vragen of je eens mag luisteren. Dan toon je begrip, laat je zien dat je mee wil denken en neem je haar serieus. Houd er een decibel meter bij (op je telefoon) en vraag haar naar serieuze oplossingen. Die zullen er vast niet zijn. En als zij aangeeft dat de zondag haar rustdag is, dan zeg jij dat jullie graag op zaterdag rust hebben en of zij dan niet meer (vul in). Als ze daarna gaat zeiken (wat ze vast gaat doen) dan kan je het goed afkappen en hebben jullie het van jullie kant netjes opgelost.
Ja dat zou ik ook doen. Zie je ook vaak bij van die tv programma's. Soms blijkt het toch heel erg te zijn en gaan mensen er helemaal kapot aan. Terwijl de buren alleen maar leefgeluiden produceren.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
13-01-2019 13:24
Nou ja, klagen over dat iemand op hakken over de galerij loopt is natuurlijk al een beetje mal.
Ze is zelfs een keer boos geworden op een meisje uit de straat omdat ze op de stoep aan het skeeleren was. Vond ze ook overlast. Die mevrouw zit de heledag thuis met haar kat en elke avond kookt ze met allerlei vreemde kruiden die je tot op de parkeerplaats ruikt😂, zij brengt meer overlast denk ik
Gewoon aangeven dat het echt normale leefgeluiden zijn. ( jullie weten zelf wel of ze echt alleen maar klaagt over normale dingen of dat jullie misschien tot laat met deuren klappen of muziek aan hebben ect, want dan heeft ze wel een punt natuurlijk).

En dat ze mag klagen bij de woningbouw. Dat jullie dat gaan doen over haar gedrag mbt normale leefgeluiden.

Fijne dag buurvrouw,
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een klusje voor meester frank visser
Alle reacties Link kopieren
emcxxx schreef:
13-01-2019 13:28
Ze is zelfs een keer boos geworden op een meisje uit de straat omdat ze op de stoep aan het skeeleren was. Vond ze ook overlast. Die mevrouw zit de heledag thuis met haar kat en elke avond kookt ze met allerlei vreemde kruiden die je tot op de parkeerplaats ruikt😂, zij brengt meer overlast denk ik
Misschien is de overlast bij haar binnen écht heel erg omdat er (bijvoorbeeld) een bouw-fout is gemaakt. Ga gewoon eens luisteren. Voor jou een kleine moeite, je buurvrouw voelt zich serieus genomen en als er echt niks aan de hand blijkt te zijn kan je altijd nog afkappen (en heb jij je van je goede kant laten zien, dat helpt in een bemiddeling ook in jouw voordeel)
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook zo'n klagende onderbuurman. De derde keer dat hij bij mij aan de deur kwam zeuren heb ik tegen hem gezegd dat hij de woningbouw maar moest inschakelen dan konden die bij mij in huis zo'n geluidsmeter (of hoe zo'n ding ook heet) neerzetten en dan wisten we precies hoeveel lawaai ik maakte. Die man is na die opmerking niet meer bij mij aan de deur geweest

Met zulke mensen moet je korte metten mee maken
Je kunt haar ook voor zijn, en gaan klagen bij de woningbouw over haar klaaggedrag
Alle reacties Link kopieren
klinkt alsof ze je vader weg wilt hebben
is ze racist?
succes er mee ,laat hem niet zomaar wegjagen
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Als het normale leefgeluiden zijn dan gewoon negeren. Als ze gaat klagen bij de wbv en die gaat met je vader in gesprek dan kan hij uitleggen dat het normale leefgeluiden zijn en dat hij überhaupt maar weinig thuis is. Dat mens moet niet zo zeuren.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
13-01-2019 13:08
En ja, buitenlander/moslim-haat zit er nogal diep in in Nederland. Kan dus ook meespelen, maar ook dat los je niet makkelijk op.
Euhm, ik vind dit nogal generaliserend
Alle reacties Link kopieren
Klaagt ze ook bij de onderburen, wanneer de kleinkinderen in de tuin spelen/herrie maken, zo niet zou dit zeker op discriminatie kunnen duiden.
Such a beautiful place to be with Friends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven