Matrassen vervangen, ecologisch slapen

13-01-2019 16:22 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze matrassen zijn aan vervanging toe. Na wat online zoekwerk denk ik ook wel ecologische matrassen te willen aanschaffen. Best een investering overigens.

Nogthans denk ik aan Yumeko. Zijn er meer mensen met ervaringen? Uiteraard ook andere merken en opties.
Een matras welke lekker ligt is ontzettend persoonlijk. Ga naar meer zaken er ga op de matrassen proef liggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je aan het milieu denkt bij de keuze van een nieuwe matras.
Een matras gaat bij mij meestal 5 jaar mee.
Daarna weer een nieuwe, want begint mijn stuitje te protesteren
Weggooiartikel bijna.
Alle reacties Link kopieren
Krabbeltje123 schreef:
13-01-2019 16:25
Een matras welke lekker ligt is ontzettend persoonlijk. Ga naar meer zaken er ga op de matrassen proef liggen.
Ik heb dan niet echt het idee dat ik dan ineens weet welke ik wil. In zo’n winkel lig je niet echt comfortabel.
Alle reacties Link kopieren
Ecologisch is een tijk vullen met stro, en als het stro is doorgelegen, dat gebruiken als compost voor je tuin en de gewassen beddetijk vullen met vers stro. Alles wat je in de winkel haalt, is so-wie-so net ecologisch.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Financeissues schreef:
13-01-2019 16:32
Ik heb dan niet echt het idee dat ik dan ineens weet welke ik wil. In zo’n winkel lig je niet echt comfortabel.
Waar je aan kunt denken is:
-slaap je liever op een zacht,medium of hard matras?
- wil je graag tegendruk (pocketvering) of meer een zachtere steun (traagfoam)
- ben je iemand die het 'snachts warm of eerder koud (latex) heeft.
- neem je ook nog een topmatras (beschermt je matras en kan een toevoeging zijn bv traagschuim)
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-01-2019 16:34
Ecologisch is een tijk vullen met stro, en als het stro is doorgelegen, dat gebruiken als compost voor je tuin en de gewassen beddetijk vullen met vers stro. Alles wat je in de winkel haalt, is so-wie-so net ecologisch.
Daar heb je een punt.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-01-2019 16:34
Ecologisch is een tijk vullen met stro, en als het stro is doorgelegen, dat gebruiken als compost voor je tuin en de gewassen beddetijk vullen met vers stro. Alles wat je in de winkel haalt, is so-wie-so net ecologisch.
Een matras met natuurlijke materialen dan?
Als je een kwalitatief goed matras koopt gaat ie minstens 10 jaar mee. Comfort en kwaliteit op de eerste plaats dus.
redbulletje schreef:
13-01-2019 16:40
Als je een kwalitatief goed matras koopt gaat ie minstens 10 jaar mee. Comfort en kwaliteit op de eerste plaats dus.
Mee eens.
Alle reacties Link kopieren
En een futon dan?
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
13-01-2019 16:30
Wat goed dat je aan het milieu denkt bij de keuze van een nieuwe matras.
Een matras gaat bij mij meestal 5 jaar mee.
Daarna weer een nieuwe, want begint mijn stuitje te protesteren
Weggooiartikel bijna.
Als je echt milieuvriendelijk wilt zijn koop je een goed matras en keer je dat regelmatig.
dan hoef je het niet na 5 jaar weg te pleuren
Alle reacties Link kopieren
Net als bij zo veel van die "biologische" en "ecologische" spullen, wordt je natuurlijk weer bedonderd waar je bij staat.


Zo'n zelfde natuurlatex (is er ook latex niet uit de natuur dan?) matras kost elders nog geen 10% van de prijs die Yumeko er voor vraagt.

https://www.fabrieksmatrassen.nl/produk ... .asp?cat=4


Je betaald zo wel erg veel geld voor een gevoel dat je goed bezig bent!

Overigens bij Yumeko verkopen ze zogenaamd ook kussens met gerecycled dons! Hoe verzinnen ze het! Das vast gerecycled van een eend ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Financeissues schreef:
13-01-2019 16:36
Een matras met natuurlijke materialen dan?
Die zogenaamde natuurlijke materialen blijken heel vaak helemaal niet zo natuurlijk te zijn.
Dus inderdaad net als vroeger een beddenzak met stro zoals destijds in de bedstee is het meest ecologisch.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
13-01-2019 16:43
En een futon dan?
Heb je ervaring? Ik twijfel aan het comfort.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
13-01-2019 17:15
Net als bij zo veel van die "biologische" en "ecologische" spullen, wordt je natuurlijk weer bedonderd waar je bij staat.


Zo'n zelfde natuurlatex (is er ook latex niet uit de natuur dan?) matras kost elders nog geen 10% van de prijs die Yumeko er voor vraagt.

https://www.fabrieksmatrassen.nl/produk ... .asp?cat=4


Je betaald zo wel erg veel geld voor een gevoel dat je goed bezig bent!

Overigens bij Yumeko verkopen ze zogenaamd ook kussens met gerecycled dons! Hoe verzinnen ze het! Das vast gerecycled van een eend ofzo.
Dankje! Ik zie daar ook goede opties voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Financeissues schreef:
13-01-2019 19:33
Heb je ervaring? Ik twijfel aan het comfort.
Ja, heb er jarenlang op geslapen en mijn volgende matras wordt ook weer een futon. Ik vind het heerlijk slapen, maar ik houd wel van wat hardere bedden. In het begin was het even wennen maar ik kan niet wachten om 'terug' te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Daar komt de uitdrukking: "verhuizen kost altijd bedstro" vandaan. De strootjes breken en de lucht verdwijnt er tussenuit.

Maar daartegen kan je het beste wat stro in de hoek van de kamer leggen en naar behoefte je matras aanvullen. ;-) Puur eco! Beter kan niet. En het ligt heerlijk. Weet ik nog van vroeger toen we op vakantie mochten bij de boer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven