Zieke kat

13-01-2019 17:41 16 berichten
Ik moet even mijn verhaal kwijt, misschien dat het hier wordt herkent.
Mijn lieve poezebeest is dus ziek, al een paar dagen niet fit, lusteloos en de vrolijke knuffelige kat is ver te zoeken. Vanmorgen voelde ze ook want warm aan en spoed dierenarts gebeld en ik kon met haar langskomen. Ze had dus wel iets verhoging en de dierenarts voelde een grote haarbal in haar buik, die ze niet zo kwijt kan. Ze moet deze dus gaan uitpoepen. Het is dus een combinatie wat haar zo laat voelen. Ze heeft medicatie gekregen en ook medicatie die ik haar thuis moet geven. En een pasta om haar te helpen met de haarbal. Ze zal zich wel niet direct goed voelen, maar ze is nog steeds een lusteloos, zielig hoopje poes en ze kwijlt en af en toe jammert ze ook echt. Ik kwam gerust van de dierenarts, maar zit nu weer in de stress en hoop zorgen, wordt ze wel weer beter, reageert ze wel goed op de medicatie. Da zei dat ze zich met paar dagen weer beter moet gaan voelen, dus denk dat ik geduld moet hebben, maar wat is het naar om je poezebeest zo te zien! Het ging al een paar maanden zo goed met haar, vrolijk, ondeugend, knuffelig, gewoon lekker zichzelf in de zomer ben ik ook al aantal keren met haar naar da geweest, toen voelde ze zich ook al niet goed, maar vandaag is toch wel echt 10x zo erg. Hoop zo dat ze zich snel beter voelt!

Bedankt dat ik even van mij af mocht schrijven! Maak me echt zorgen om haar! Ze ligt nu in haar reismandje en lijkt in slaap te vallen, goed dat ze even rust heeft
Alle reacties Link kopieren
Och gossie das zielig zowel voor je kat als voor jou. Lijkt me heel naar je maatje zo te zien.
Probeer op de dierenarts te vertrouwen, ze zal zich snel weer beter gaan voelen!

:hug:
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hè wat naar. :hug: Als je de indruk hebt dat haar situatie echt verslechterd, dan zou ik toch nog een keer bellen met de weekend-DA. Zo niet, dan is het idd even aankijken. Eet en drinkt ze wel?
Nee ze eet en drinkt niet, nu al twee dagen niet. Bij een kat is dat niet goed, dus ook dat aangegeven bij da. Hij gaf aan dat het voor nu nog geen probleem en dat ze niet is uitgedroogd. Als het goed is moet ze morgen weer wat beginnen te eten.
Ik vind het wel lastig inschatten of ze zich slechter voelt, ze laat niet zoveel zien, behalve het lusteloos zijn en ook duidelijk dat ze pijn heeft. Ze is er niet beter, maar ook niet veel slechter aan toe. Ik had denk ik verwacht dat ze zich inmiddels wat beter zou voelen, dat valt tegen. De haarbal zit er natuurlijk nu ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je bezorgdheid, ik zou er ook niet rustig op zijn. Hoe weet de da dat het een haarbal is? Ik heb al jaren katten en nog nooit eentje gehad die dagen ziek was van een haarbal. Wel dat poeslief sons iets eet wat eigenlijk niet zou moeten zoals de vulling van een speeltje... :facepalm: Ik zou als het niet beter wordt weer gaan. Desnoods een foto of zo.
Sterkte met poes!
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
13-01-2019 18:12
Ik snap je bezorgdheid, ik zou er ook niet rustig op zijn. Hoe weet de da dat het een haarbal is? Ik heb al jaren katten en nog nooit eentje gehad die dagen ziek was van een haarbal. Wel dat poeslief sons iets eet wat eigenlijk niet zou moeten zoals de vulling van een speeltje... :facepalm: Ik zou als het niet beter wordt weer gaan. Desnoods een foto of zo.
Sterkte met poes!
Ik heb ditzelfde gehad. Een kat die dagelijks slijm spuugde en duidelijk niet lekker was. Bleek ook een flinke haarbal dwars te zitten. Na een paar dagen lax-a-paste was ze gelukkig opgeknapt. Blijft overigens wel een dingetje met haar. Op een of andere manier raakt ze de ballen niet goed kwijt... Maar zo ziek is ze gelukkig nooit meer geweest. Het kan dus echt wel. Succes met kat!!
mockturtle wijzigde dit bericht op 13-01-2019 18:54
2.82% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Hoe oud is ze en is het een binnenkat? Medicatie is koortsremmer? Had ze de vorige keer ook koorts en weet je de oorzaak van haar ziekzijn?

Als morgen die bal niet verschoven is zou ik een echo willen. Kun je haar wat dwangvoeren?
MockTurtle schreef:
13-01-2019 18:51
Ik heb ditzelfde gehad. Een kat die dagelijks slijm spuugde en duidelijk niet lekker was. Bleek ook een flinke haarbal dwars te zitten. Na een paar dagen lax-a-paste was ze gelukkig opgeknapt. Blijft overigens wel een dingetje met haar. Op een of andere manier raakt ze de ballen niet goed kwijt... Maar zo ziek is ze gelukkig nooit meer geweest. Het kan dus echt wel. Succes met kat!!
Wat fijn om te horen dat jouw kat wel is opgeknapt! Doet mij goed! Geeft mij ook hoop voor mijn poezebeest. Lax a paste heeft ze ook gekregen. Da zei ook dat ze verder prima gezond was, zo ziet ze er nu alleen niet uit. Ze ligt nu eindelijk te slapen in haar reismandje. Rust is nu goed voor haar!
Alle reacties Link kopieren
Wishlist schreef:
13-01-2019 18:59
Wat fijn om te horen dat jouw kat wel is opgeknapt! Doet mij goed! Geeft mij ook hoop voor mijn poezebeest. Lax a paste heeft ze ook gekregen. Da zei ook dat ze verder prima gezond was, zo ziet ze er nu alleen niet uit. Ze ligt nu eindelijk te slapen in haar reismandje. Rust is nu goed voor haar!
Wil niet zeggen dat het hetzelfde is natuurlijk! Maar ik herken het wel. Gewoon goed in de gaten houden en niet te lang wachten als ze niet opknapt. Fijn dat ze lekker ligt te slapen, nogmaals sterkte met je kat!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
miekemv schreef:
13-01-2019 18:53
Hoe oud is ze en is het een binnenkat? Medicatie is koortsremmer? Had ze de vorige keer ook koorts en weet je de oorzaak van haar ziekzijn?

Als morgen die bal niet verschoven is zou ik een echo willen. Kun je haar wat dwangvoeren?
Ja ze is een binnenkat, medicatie is antibraakmiddel en ze heeft een pijnstiller (soort paracetamol maar dan voor katten) gekregen.
Vorige keer had ze geen koorts, ze is er dit keer duidelijk zieker van. Ze had ook een lichte verhoging.
In de zomer werd door andere da aangegeven dat ze last kon hebben van voeding, maar waarschijnlijk zijn dat ook haarballen geweest, wie zal het zeggen. Feit is dat ze altijd wat gevoelig zal blijven voor haarballen en misschien ook voeding, gelukkig kan ik daar wat aandoen!
Als ze binnen paar dagen niet opknapt moest ik weer contact opnemen met da, ga daar ook zeker niet te lang mee wachten!
Vers kattegras helpt ook bij haarballen en katten vinden het heerlijk.
Je kunt het vinden bij de tuincentrs.

Heel veel beterschap voor je poezel ♡♡♡
Alle reacties Link kopieren
Ach wat sneu he als zo'n beestje ziek is. Konden ze het zelf maar vertellen wat aan de hand was...
Heb geen ervaring in een zelfde situatie. Maar wel mbt tot het niet willen eten.
Mijn katten zijn altijd gek geweest op tonijn uit blik op waterbasis. Gewoon uit de supermarkt van de vis-in-blik-afdeling. Als ze niet zo lekker waren, en ik wilde toch dat ze wat binnenkregen dan gaf ik ze dat.
Het vocht uit het blikje goot ik dan niet af zodat ze direct wat extra vocht binnen kregen.
Let er wel op dat je niet perongeluk op oliebasis koopt... Want dan heb je er een extra probleem bij ;-)
Hoop dat je hier iets aan hebt. Veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
als je bang bent dat ze uitdroogt kun je misschien met een spuitje wat water in haar bekje krijgen?

(of natvoer aanbieden)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang schreef:
23-01-2019 15:10
Ach wat sneu he als zo'n beestje ziek is. Konden ze het zelf maar vertellen wat aan de hand was...
Heb geen ervaring in een zelfde situatie. Maar wel mbt tot het niet willen eten.
Mijn katten zijn altijd gek geweest op tonijn uit blik op waterbasis. Gewoon uit de supermarkt van de vis-in-blik-afdeling. Als ze niet zo lekker waren, en ik wilde toch dat ze wat binnenkregen dan gaf ik ze dat.
Het vocht uit het blikje goot ik dan niet af zodat ze direct wat extra vocht binnen kregen.
Let er wel op dat je niet perongeluk op oliebasis koopt... Want dan heb je er een extra probleem bij ;-)
Hoop dat je hier iets aan hebt. Veel sterkte! :hug:
ben je dan niet bang voor de hoeveelheid kwik in tonijn?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ben je zeker dat ze niets 'vreemds' opgegeten heeft? Een speeltje aan gort gebeten, plastic of zo?
Heeft de DA een foto gemaakt van haar buikje?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
23-01-2019 15:26
Ben je zeker dat ze niets 'vreemds' opgegeten heeft? Een speeltje aan gort gebeten, plastic of zo?
Heeft de DA een foto gemaakt van haar buikje?
Ik heb een nieuw topic aangemaakt hierover, want mijn lieve mooie poezebeest heeft het niet gered. Da weet ook niet wat er mis is gegaan.
thuis/gemis-van-kat-advies-inzicht-nodi ... #p29489827

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven