Kat zwanger of niet ??

14-01-2019 20:04 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen .

Ik sta echt voor een raadsel.
Ik heb een lieve maince coone poes, die ik in het weekend van 10 november heb laten dekken. Als doel een katje er bij.
Liefst moeder en dochter..
Ik heb aan alles voldaan. Ze is 2 jaar , wat bij deze katten een voldoende leeftijd is en heb haar laten testen etc..

Maar goed.. voor de dekking was madam om de week krols. Knetter gek werd ik ervan.
Dus na de dekking , was de krolsheid over en ook verlangde ze niet meer om naar buiten te gaan , terwijl ze voor de dekking constant zat te zeuren dat ze naaar buiten wou. Dan mocht ze naar buiten met een tuigje om.
Ze is van haar zelf al een best klein katje. Maar toch vernam ik dat ze iets dikker werd.
Ook heeft ze stijve tepeltjes en het is kaal rondom de tepeltjes.
Kortom voor mij best veel symptomen van verandering.

Maar nu zijn we vandaag op de uitgerekende datum. Dat is nu dus 65 dagen verder. Maar ik heb niet eens het vermoeden dat het moet gebeuren

Wie heeft hier ervaring mee ? Is ze misschien schijn zwanger.

Ik heb namelijk al heeeeeel veel gelezen. Maar wil nu eens kijken wie hier ervaring mee heeft na mijn eigen uitleg.
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt de dierenarts? Wat is het verschil in gewicht tussen de dekking en nu?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Eh, dierenarts?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag om ervaring . 😅 dierenarts is op de hoogte. Ik ga niet voor elk ding heen.
Alle reacties Link kopieren
Yollie20 schreef:
14-01-2019 20:28
Ik vraag om ervaring . 😅 dierenarts is op de hoogte. Ik ga niet voor elk ding heen.
Ja maar wat heb je aan een ervaring over een zwangere kat het gaat nu om jouw kat.

Begrijp ik het goed dat je dus niet eens zeker weet of ze zwanger is?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
14-01-2019 20:30
Ja maar wat heb je aan een ervaring over een zwangere kat het gaat nu om jouw kat.

Begrijp ik het goed dat je dus niet eens zeker weet of ze zwanger is?
Jaa. Daarom vraag ik om ervaring , of iemand dit herkent.
Zo Als ik al zei , is er veel verandering. Maar nu het zover is vraag ik me af of ze ook schijn zwanger kan zijn.
Yollie20 schreef:
14-01-2019 20:34
Jaa. Daarom vraag ik om ervaring , of iemand dit herkent.
Zo Als ik al zei , is er veel verandering. Maar nu het zover is vraag ik me af of ze ook schijn zwanger kan zijn.
Maar dat kan de dierenarts toch zo uitsluiten? Zwanger of niet,
Die kat is gewoon nooit zwanger geweest.

Door wie of wat heb je haar laten dekken?
Het is niet omdat een kat buiten rondloopt dat ze gelijk zwanger is.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 20:37
58.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het gaat mij erom of dit herkenbaar voor iemand is , dat de kat niet altijd aangeeft wanneer ze moet bevallen? Want ik lees alleen maar dat katten altijd een plekje enzo gaan zoeken
Alle reacties Link kopieren
Yollie20 schreef:
14-01-2019 20:34
Jaa. Daarom vraag ik om ervaring , of iemand dit herkent.
Zo Als ik al zei , is er veel verandering. Maar nu het zover is vraag ik me af of ze ook schijn zwanger kan zijn.
Sorry hoor belachelijk dat je niet naar een dierenarts bent gegaan.
Je hebt haar toch wel regelmatig gewogen neem ik aan? Heb je gemerkt dat ze meer is gaan eten enz.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Yollie20 schreef:
14-01-2019 20:37
Het gaat mij erom of dit herkenbaar voor iemand is , dat de kat niet altijd aangeeft wanneer ze moet bevallen? Want ik lees alleen maar dat katten altijd een plekje enzo gaan zoeken
Ik denk dan ook niet dat ze zwanger is maar nogmaals een dierenarts kan met je meekijken. Daar zijn de voor zeg maar.
Je hebt niks aan ervaringen in dit geval niemand kan door het beeldscherm heen zien of jouw poes zwanger is of niet.

Verder sluit ik me aan bij het bericht onder mij. Mocht je poes wel zwanger zijn laat je ajb snel inlichten door mensen die van wanten weten. Je klinkt erg naïef.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 14-01-2019 20:42
14.53% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Je bent dus maar wat aan het prutsen. Uit heel je verhaal blijkt dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent. Ik heb jarenlang Britten gefokt en heb (net als zovele andere fokkers) een antipathie ontwikkeld naar gelegenheidsfokkers zoals jij die van geen toeten of blazen weten. Een mainecoon is een groot ras, jouw poes vrij klein zeg je dus al sowieso geen geschikte fokpoes. Maar goed, de kittens kunnen elk moment komen, tot dag 69 is vrij normaal als de moederpoes geen tekenen vertoont van ziekte.


Soms merk je pas vlak voor de bevalling tekenen van onrust. Soms merk je niks en sta je op met een nestje. Ik hoop dat je op de hoogte bent van de basisdingen rondom een bevalling zoals voeding, nestplek, bevalling en zorg voor de kittens. Ik begrijp niet dat de cattery waar je je dekking gehaald hebt je niet bijstaat met al je vragen zo te lezen. Dat vind ik al een veeg teken. Als je poes zwanger is geraakt op 10 november is ze nu dus hooguit 63 dagen en kan ze nog 6 dagen te gaan hebben. Ik hoop dat je contact zoekt met een ervaren mc fokker in het belang van jouw poes.


Geen enkele goede fokker zal je hulp en advies weigeren. En zo te lezen is alle hulp en advies welkom. Doe het, in het belang van je poes en de kittens!
Alle reacties Link kopieren
Als mijn hoogzwangere kat op mijn buik lag, kon ik haar babies voelen friemelen :heart:

Dus, wat voel je als je je hand op haar buik legt? De mijne had een klein nestje maar echt, het was niet te missen.
Don't get high on your own supply.
Alle reacties Link kopieren
Hier is een apart topic voor: het algemene “ben ik zwanger of niet” topic
Cherubijn schreef:
14-01-2019 20:44
Hier is een apart topic voor: het algemene “ben ik zwanger of niet” topic
:HA:
Alle reacties Link kopieren
fladderbeestje schreef:
14-01-2019 20:39
Je bent dus maar wat aan het prutsen. Uit heel je verhaal blijkt dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent. Ik heb jarenlang Britten gefokt en heb (net als zovele andere fokkers) een antipathie ontwikkeld naar gelegenheidsfokkers zoals jij die van geen toeten of blazen weten. Een mainecoon is een groot ras, jouw poes vrij klein zeg je dus al sowieso geen geschikte fokpoes. Maar goed, de kittens kunnen elk moment komen, tot dag 69 is vrij normaal als de moederpoes geen tekenen vertoont van ziekte.


Soms merk je pas vlak voor de bevalling tekenen van onrust. Soms merk je niks en sta je op met een nestje. Ik hoop dat je op de hoogte bent van de basisdingen rondom een bevalling zoals voeding, nestplek, bevalling en zorg voor de kittens. Ik begrijp niet dat de cattery waar je je dekking gehaald hebt je niet bijstaat met al je vragen zo te lezen. Dat vind ik al een veeg teken. Als je poes zwanger is geraakt op 10 november is ze nu dus hooguit 63 dagen en kan ze nog 6 dagen te gaan hebben. Ik hoop dat je contact zoekt met een ervaren mc fokker in het belang van jouw poes.


Geen enkele goede fokker zal je hulp en advies weigeren. En zo te lezen is alle hulp en advies welkom. Doe het, in het belang van je poes en de kittens!
Je begint heel slecht. Dat vind ik een beetje jammer !!
Weet heel goed waar ik mee bezig ben !! Het is alleen Nieuw voor mij.
Dierenarts is al op de hoogte, enige wat ik niet heb gedaan is er nu mee heen gaan of ze wel of niet zwanger is. Omdat het allemaal vanzelf zou gaan💁‍♂️

De symptomen waren / zijn er toch.

Ik vroeg alleen om een beetje ervaring. Omdat het NOGMAALS Nieuw voor mij is.

Daarna was je informatie best goed. Dankje!
Alle reacties Link kopieren
*** schreef:
14-01-2019 20:43
Als mijn hoogzwangere kat op mijn buik lag, kon ik haar babies voelen friemelen :heart:

Dus, wat voel je als je je hand op haar buik legt? De mijne had een klein nestje maar echt, het was niet te missen.
Bedankt voor je positieve berichtje!
Ik heb ook echt het idee wat te voelen. Ik heb ook echt het gevoel dat het misschien maar een klein nestje is. Met 2 ben ik al tevreden 🙏
Alle reacties Link kopieren
:sarcastic: ehm... als je wilt weten of je kat zwanger is dan laat je toch een echo maken? En neem je in de periode van zwangerschap toch maatregelen op advies van de dierenarts (of vereniging ) En katten krijgen ook hele dikke buiken en bij hoog zwanger puffen ze zich ook kapot.

Het klinkt erg amateuristisch en niet goed uitgedacht. Ook dat je begint dat je liever een moeder en dochter wenst....

Voor de goede zorg voor je kat dus naar de DA morgen.
voor hetzelfde geld krijg je alleen maar katers...
Alle reacties Link kopieren
Stelletje negatieve sensatie zoekers hier 😂
Alle reacties Link kopieren
Yollie20 schreef:
14-01-2019 21:12
Stelletje negatieve sensatie zoekers hier 😂
Nee realistische mensen lees ik hier en ik vind jou naïef en nalatig.

Je wil graag een moeder en dochter heb je al (goede) baasjes voor de andere kittens?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-01-2019 22:25
Reden: schelden
98.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]

Hoop voor je poes wel dat je zorgvuldig met haar (en eventuele kittens) gezondheid om gaat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-01-2019 22:25
Reden: quote en reactie verwijderd
54.98% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
[...]
Alle reacties Link kopieren
Yollie20 schreef:
14-01-2019 20:28
Ik vraag om ervaring . 😅 dierenarts is op de hoogte. Ik ga niet voor elk ding heen.

Nee. Je vraag of je poes 'zwanger' (drachtig) is of niet :lightbulb: . Antwoord daarop is: ga naar de dierenarts en laat een echo maken :lightbulb: .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven