Badkamer verbouwen

14-01-2019 21:57 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

We willen onze badkamer verbouwen, alles eruit en dan een bad waarin we willen douchen, toilet en wastafel. Ongeveer 2*2 m oppervlakte.

Iemand iets dergelijks gedaan die een indicatie van de kosten wil geven?

- bij een los bedrijf of bij een grote keten?
- zelf dingen doen of totaal uitbesteden?

Thanx!! (We hebben zojuist de eerste offerte ontvingen en dat is meer dan 2* wat we hadden gedacht nav internet...)
Alle reacties Link kopieren
wat is duur?
Alle reacties Link kopieren
De arbeid kost het meest. Ze zijn echt 2 weken bezig. Dus dat is al 4000 euro arbeid.
Dan alle materialen nog.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
14-01-2019 22:03
De arbeid kost het meest. Ze zijn echt 2 weken bezig. Dus dat is al 4000 euro arbeid.
Dan alle materialen nog.
Redelijk recent iets gelijksoortigs gedaan. (Gelijke grootte van de badkamer) Zelf gesloopt, de rest bij kleine bedrijfjes. Regel het op tijd, vooral de tegelzetter en de loodgieter.
Bovenstaande prijsindicatie is minimaal maar wel ongeveer goed. Totaal was voor ons €10.000,- ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
14-01-2019 22:03
De arbeid kost het meest. Ze zijn echt 2 weken bezig. Dus dat is al 4000 euro arbeid.
Dan alle materialen nog.
Ligt maar net aan de werkzaamheden. Veel of weinig kapwerk, veel of weinig loodgieterswerk/elektriciteit, stucwerk of tegelwerk, enz.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
En het hangt ervan af of je zelf je oude badkamer sloopt of dat laat doen.

Maar 4 k is wel een reeel bedrag.

Voordeligst is om zelf je badkuip, kranen, tegels, wandmeubel en sanitair te kopen. Dat laatste zou ik in overleg doen met de gene die het gaat plaatsen. De ene inbouw wc is tijdrovender om in elkaar te zetten dan de andere.

Vraag in je offerte ook welk materiaal de installateur gaat gebruiken.
Wij hebben alle materialen zelf gekocht en de opdracht op werkspot gezet.

Een aantal klussers op gesprek gehad en daaruit degene gekozen waar we het beste gevoel hadden tegen een redelijke prijs.

Wij waren een kleine 10.000 euro kwijt. Iets meer dan de helft wat werkloon, mede doordat er lekkage onder het bad bleek te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier net de badkamer gedaan. Grote inloopdouche. Dubbele waskommen, hangmeubel, hangkast, vloerverwarming en vakken in laten metselen. Ruim 10.000. Qua materiaal zaten precies wat we van te voren bedacht hadden, maar arbeidsloon was dus 2x zoveel als dat we dachten. Hebben 6 offertes aangevraagd, dus niet over 1 nacht ijs, maar wij dachten echt dat het minder zou kosten.

Heel wat badkamerzaken bezocht. Sanidirect, zelfstandige (2) hier in de buurt en we konden nergens vinden wat we wilden. Geen enkele zaak had precies wat we wilden. Ook tegenstrijdige adviezen. Niet op een tegelvloer kunnen douchen, moest douchebak terwijl de ander zei joh geen enkel punt.

Als laatste toch maar eens bij brugman wezen kijken en terwijl we al die tijd riepen daar kopen we het in ieder geval niet, hier toch de badkamer besteld. Voordeel was dat we dus al meerdere zaken af waren geweest en dus precies wisten wat de andere rekenende. Brugman natuurlijk met z’n trucje vandaag tekenen dan extra korting en dat hebben we dus gedaan omdat we en precies de badkamer kregen die we wilden en wisten dat ze niet te duur waren.

Qua service kan ik alleen maar zeggen geen enkel horrorverhaal wat we lazen op internet is waar gebleken. Dingen veranderd na de bestelling, geen probleem, blad beschadigd werd kostenloos vervangen en omdat onze eigen aannemer toen al klaar was stuurde ze zonder meerkosten er een installateur mee. Wat over was namen ze terug en kregen ook keurig alles teruggestort.

Mijn tip, veel zaken af gaan, goed laten informeren en reken op aardig wat kosten qua installatie. Ze waren hier echt 3 weken bezig met de badkamer dat viel ook wel een beetje tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst bij zo'n tegel- en sanitairboer een ontwerp laten maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
https://www.baderie.nl/badkamer-ontwerpen/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! We hebben een offerte laten maken met tekening en alles uitbesteden en dan kwam het op meer dan 20.000 , we rekenden rond de 10.000 en als ik dit zo lees moet die richting haalbaar zijn. We gaan verder 'shoppen'!
Alle reacties Link kopieren
Als je het een bedrijf laat doen die alles in huis heeft om de klus te klaren is het voordeel ervan dat je een aanspreek punt hebt als er iets niet goed zou gaan. Dan dat jezelf tegelzetter ,loodgieter etc regeld.
En offertes laten maken , voor een badkamer renovatie zijn ze gauw twee weken bezig.
Je kunt zelf de spullen aanschaffen,ook daar zit een prijs kwaliteit verschil in,van wat je wil.
Een badkamer slopen zijn de kosten vaak niet van een bedrijf het is het afvoeren van materiaal vaak. Hier voor zou je zelf ook weer een bak van de gemeente kunnen regelen en laten ophalen.
Klopt wel hoor. Arbeid is duur en van de kosten voor tegels ga je ook steil achterover slaan. Zelfs een minibadkamertje als jullie hebben (ik ook, no offence) kost al snel 8000 euro.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn nu ook bezig in de badkamer (2.60 x 3.00). Sloopwerk hebben we zelf gedaan (hiervoor container gehuurd). Loodgieterswerk uitbesteed. Sanitair gekocht bij Maxaro, tegels bij Hornbach en een speciaalzaak. Tegelzetter ingehuurd.
Het glad stucen van de muren en het voegen doen we zelf.

Kosten container 495
Kosten sanitair (ligbad, douche met pendeldeuren, toilet) 2100
Kosten wastafelmeubel (ikea) 495
Kosten kranen 400
Kosten loodgieter incl materiaal 2000
Kosten tegelzetter 750
Kosten tegellijm, pleister, huren kangoo, profielen enz 250
Tegels 1200

Totaal 7200
spotty wijzigde dit bericht op 14-01-2019 23:25
Reden: was de tegels vergeten mee te tellen
1.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, aangezien ik ook de badkamer wil renoveren. Al wat offertes via werkspot ontvangen maar arbeidsloon ligt circa rond €5000/6000 excl. materiaal.

Iemand ervaring met hornbach tegels versus tegelboer? Is het kwalitatief vergelijkbaar? Daar heb ik nogal mijn twijfels over.
Alle reacties Link kopieren
We hebben standaard witte tegels gekocht bij de Hornbach (dit zijn gewoon gerectificeerde terracotta tegels die je ook in de dure winkels kunt vinden voor 2x zo veel). Deze tegels hebben we gecombineerd met luxe tegels (composiet quartz)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net ook onze badkamer gerenoveerd, zal toch wel rond de 20k zijn geweest bij elkaar.

Maar voor 2*2 mag het inderdaad niet zomaar boven de 10k komen.

Daarnaast zou ik ook nooit een bad in zo'n kleine badkamer stoppen....
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
15-01-2019 10:08
Wij hebben net ook onze badkamer gerenoveerd, zal toch wel rond de 20k zijn geweest bij elkaar.

Maar voor 2*2 mag het inderdaad niet zomaar boven de 10k komen.

Daarnaast zou ik ook nooit een bad in zo'n kleine badkamer stoppen....
Waarom niet?
Even in bad is voor mij de ultieme vorm van ontspanning. Douchen vind ik ‘functioneel’, daar geniet ik niet van. Dus ondanks onze wat kleinere badkamer hebben wij toch voor een bad met douchemogelijkheid gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Wij douchen ook in bad in een badkamer van 2x2. Dat bad wilde ik echt niet kwijt, ik heb veel rugpijn dus dat is gewoon heel lekker voor me.
Dan maar ouderwets, wij wonen er.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
14-01-2019 22:16
Wij hebben alle materialen zelf gekocht en de opdracht op werkspot gezet.

Een aantal klussers op gesprek gehad en daaruit degene gekozen waar we het beste gevoel hadden tegen een redelijke prijs.

Wij waren een kleine 10.000 euro kwijt. Iets meer dan de helft wat werkloon, mede doordat er lekkage onder het bad bleek te zijn.
Werkspot zal ik je ECHT niet meer aanraden. Was tot jaar of 2 geleden een prima optie, maar aangezien goede aannemers, loodgieters, tegelzetters, klusjesmannen nu al maanden op voorhand volgeboekt zijn, hebben zij vaak geen werkspotaccount meer. Daar tref je tegenwoordig vooral beunhazen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.

Voor mijn gevoel is het een flinke badkamer, ooit een flatje gehad met 1,5 bij 1 😉,

Bad, precies wat genoemd wordt. De hele verbouwing gaat alleen om het verkrijgen van een bad, relaxen na het werk etc.

We gaan zelf niks doen, daar wil ik dan best meer voor kwijt zijn. Goed om te horen welke richting ik gewoon mag verwachten, na het horen van de eerste prijs hadden we het hele plan al bijna in de koelkast gezet.. nu toch door naar andere aanbieders!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven