Naaimachine

15-01-2019 09:03 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeie morgen,

Ik ben opzoek naar een naaimachine voor beginners.
Zou ik daar evt ook een kindernaaimachine voor kunnen gebruiken?
Ik wil niet uitgebreid kleding ofzo gaan naaien maar gewoon leuk voor de hobby.

Graag hoor ik jullie tips/ervaringen.
Kindernaaimachines zijn bijna net zo duur als de goedkope singers die je her en der in de aanbieding kan kopen. ( max 100 euro).
Ik heb er zo een en die doet het prima al een jaar of 6.

Je kan ook op MP kijken daar staan de goedkopere singers soms voor 50-60 euro op.
Alle reacties Link kopieren
Daar heeft u natuurlijk gelijk in.
Dank u voor u tip.
Heb ook een aantal jaren geleden voor ik meen 65 euro er eentje ( Pfaff) op MP gekocht. Je kon niet zien dat deze gebruikt was. Ben zelf ook een echte beginners dus prima om op te beginnen.
En je kan met zo'n 2e hands naar de naaimachine shop voor instellen en onderhoud, smeren ect. Dan heb je voor een paar tientjes meer een goede machine.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook zo, heb net inderdaad op marktplaats gekeken.
Nog meer merken die jullie adviseren als een Singer?
Want die staan er in de buurt niet veel op.
Of van die echt hele ouderwetse met nog een eigen blad etc.
...en YouTube is een bron van instructies als je zo'n ding eenmaal hebt aangeschaft
Pfaff en Brother, Janome.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij Bernina. Makkelijk in te stellen, onderhoud goed zelf te doen en doet het altijd.
Alle reacties Link kopieren
iemand ook ervaring met toyota?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerst naailes genomen. Daar gekeken wat ik n fijne machine vond. Heb er 1 gekocht van hetzelfde merk als daar gebruikt werd (Janome)
Cum non tum age
Heel vaak kan je bij buurthuizen een naaicursus volgen, vaak ook helemaal niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Het leren naaien kan ik bij mam of me zus.
Toch bedankt voor de tip
Ik heb een Husqvarna ergens uit de jaren 80 (2e hands gekregen, dus weet niet precies) en die doet het nog steeds hartstikke prima. Ik zou denk ik ook eerder voor een goede 2e hands gaan (laat hem dan desnoods even nakijken) i.p.v. een goedkope nieuwe. Hoewel die laatste misschien ook wel prima zijn als je er toch niet al teveel mee wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor een tweedehands gaan. Naaimachinezaken bieden ze meestal ook aan, die zijn nagekeken en hebben zelfs vaak een paar maanden garantie. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ga eens eerst vragen of ik die van mam mag lenen.
Eens even ervaren hoe het is.
Blaadje31 schreef:
15-01-2019 09:20
Dat is ook zo, heb net inderdaad op marktplaats gekeken.
Nog meer merken die jullie adviseren als een Singer?
Want die staan er in de buurt niet veel op.
Of van die echt hele ouderwetse met nog een eigen blad etc.
Heb zelf een Pfaff en bevalt prima!
c_estelle schreef:
15-01-2019 09:34
Ik zweer bij Bernina. Makkelijk in te stellen, onderhoud goed zelf te doen en doet het altijd.
Ik ook, denk alleen niet dat deze in het budget van TO past.

Ga naar een speciaalzaak en laat je adviseren. Vaak verkopen ze ook 2e handsmodellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven