Tips kindvriendelijke inrichting.

15-01-2019 15:53 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wellicht hier even een aantal tips opdoen.

Over een aantal maanden gaan wij verhuizen. De "oude inboedel" gaat weg/grofvuil/marktplaats. Is eigenlijk nog 1 grote verzameling uit onze studententijd.

Nu is het idee om in het nieuwe huis "alles" lekker nieuw/fris in te richten. Echter, we hebben een hele schattige peuterdochter. Kotspartijen op de bank, viltstift op het vloerkleed en ongelukjes her en der waren totaal geen probleem. Alles was toch "oud".

Hoe doen andere mensen dit? Ik bedoel, leuk een bank van 1700 euro, maar ik wil ook nog wel kunnen leven en niet continue op hoeven letten......
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat het afneembaar is. Dus een glad oppervlak, geen stoffen bekleding. En geen kleden (dat kotst kennelijk toch het lekkerst, aldus mijn kat).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dure (grijze) bank waarvan ik de bekleding kan wassen. Dat is handig. Donker vloerkleed ipv een witte zou ik nemen. Afneembare salontafel, of eentje waar een kunstwerk van een kind niet zoveel opvalt. En daarnaast kun je kinderen best leren op te letten.
kia・ora wijzigde dit bericht op 15-01-2019 16:22
4.27% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Leren bank is wel handig. Of je koopt een goedkope stoffen, en mikt die (vol zure melk en andere ingetrokken stinkende etensresten) weg als kind groter is.

Afneembare kinderstoel bij eetkamertafel. Zodra ze niet meer knoeit, kan ze op een gewone stoel. Of een autostoel-zitverhoger in je gewone eetkamer stoelen. Vangt grootste gedeelte van vallend prut wel op.

Geen tapijt op de vloer maar hout oid. Kleden niet te duur, want juist dáár valt de beker om.

Geen hoogglanskeukenkastjes. Zie je die vingertjes zo geweldig op. Sowieso weinig hoggglansspul

En verder met een beetje logisch nadenkwerk en opvoeden kom je een heel eind. Bij ons werd er eigenlijk alleen aan tafel gegeten en gedronken. Ik liet ze niet rondsjouwen met een chocoladekoek ofzo. En de meubels waren niet meteen de allerduurste. En een goede opstapkruk in de keuken en douche zorgden ook voor minder `troep`.

Wandbekleding ook niet al te ingewikkeld maken. Afwasbaar of overschilderbaar behang is superhandig. Structuur met diepe gaten zeker niet!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze stoffen bank laten behandelen, ideaal, vlekken trekken er zo niet in. Een donkere kleur is ook beter dan licht. Onze houten vloer ging echt aan gort met 2 kleine kinderen, putten, vlekken etc. Nu hebben we keramisch parket met vloerverwarming, ziet er warm uit, voelt confortabel en heel erg hufterproof (behalve dat broeken er erg snel door slijten als ze op de knieen spelen)
Hier is alle bekleding (bank, eetkamerstoelen, boxspring) kunstleer. Vanwege de uk die er aan komt maar eigenlijk vooral vanwege smeerkees-vriend. Ik vind stof mooier, maar ben bang dat dat hier niet mooi blijft.

Mijn zwager was heel blij met zijn mooie houten vloer. Totdat zijn zoon werd geboren. Smeerworst krijg je er niet vanaf gepoetst en speelgoed vanuit de kinderstoel laten vallen geeft deuken. Hier dus geen houten vloer, ondanks dat ik dat eerst ook wilde. Maar plavuizen met houtlook.
Nooit problemen gehad met vernieling door de kinderen, ook niet toen we nog klein woonden.

Eten en knutselen aan tafel. Klaar? Direct wegleggen en handen wassen.
Alle reacties Link kopieren
Schrobvaste verf op de muren. Wij hebben alsnog spijt als haren op ons hoofd dat we alle muren prachtig strak hebben laten stuccen. Spachtelputz of granol oogt veel ouderwetser (sterker nog "DAT KAN ECHT NIET MEER", volgens velen), maar stuc is zacht en speelgoed is hard..
Alle reacties Link kopieren
Past je kind in een grote foliere? Af en toe wat eten door een luik en elke maand het speelgoed verversen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
purple1973 schreef:
15-01-2019 16:03
Geen hoogglanskeukenkastjes. Zie je die vingertjes zo geweldig op. Sowieso weinig hoggglansspul
Ik vond de hoogglans keukenkastjes in mijn oude huis juist wel fijn, je ziet er inderdaad alles op maar je veegt het ook zo schoon. De keuken die ik nu heb (zat al in het huis) moet ik veel harder op boenen. De hoogglans tafel ben ik niet zo heel blij mee achteraf want daar komen wel snel krassen op. Nu met de kleine op komst blijft ie voorlopig wel.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-01-2019 16:11
Past je kind in een grote foliere? Af en toe wat eten door een luik en elke maand het speelgoed verversen.
Dat noemen ze voor kinderen een box ;-D
Leer je kind zuinig te zijn op spullen. Heeft ze later ook plezier van als ze dat kan.
Alle reacties Link kopieren
Een - dure - bank kun je behandelen zodat vlekken er - makkelijker - uit gaan. En voor een klein bedrag kun je je soms ook verzekeren : komt er een bedrijf je bank schoonmaken als het jou niet lukt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Eerlijk gezegd hebben wij ons interieur niet echt aangepast. Wel hebben wij sowieso een eenvoudig interieur met niet heel veel meubels en weinig tierlantijntjes.
Eten en knutselen gebeurt aan de tafel. In de keuken hebben we een tafel met glazen blad, die is heel makkelijk schoon te maken. Geen kleed onder de tafel.
Onze bank was duur maar gemeleerd stof en je ziet er, na 8 jaar en 2 kinderen, nog steeds weinig op.
De eerste jaren hadden we geen salontafel.
Keuken hoogglans. Nooit gemerkt dat je er veel op zou zien, en als er iets op zit veeg je het er zo vanaf.
Wij hebben een bank met wasbare bekleding. Verder een donker kleed. We hebben gewoon een mooie eettafel die goed afneembaar is. Knutselen, tekenen, eten gebeurt aan tafel. Kleuren op de muren en vernielen doen ze hier niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Wat wel prettig is, vind ik, is een hal met alles behalve witte muren. Omdat ze de muur vastpakken als ze schoenen uit of aan doen, hun schoenen uitschoppen tegen de muur,etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En afwasbare latex inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-01-2019 16:22
Wat wel prettig is, vind ik, is een hal met alles behalve witte muren. Omdat ze de muur vastpakken als ze schoenen uit of aan doen, hun schoenen uitschoppen tegen de muur,etc.
Oh ja, alle muren kun je onder een hoogte van 1.40 meter beter in een of andere onduidelijke grauwe kleur verven, anders wordt het dat vanzelf wel... :mrgreen:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Bank met coating laten behandelen/ nemen. Zo min mogelijk wit. Geen glazen tafels met scherpe punten.

Muren nemen die je makkelijk kan sauzen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
15-01-2019 16:27
Bank met coating laten behandelen/ nemen. Zo min mogelijk wit. Geen glazen tafels met scherpe punten.

Muren nemen die je makkelijk kan sauzen.
En dat met die coating werkt echt; een familielid had een splinternieuwe bank en ik had een kind met reflux dus toen ze met het kind op schoot op de nieuwe bank wilde gaan zitten zei ik nog dat ze dat beter niet kon doen maar dat hoefde allemaal niet.
Ik had het nog niet gezegd en het kind spauwde natuurlijk die bank onder maar het liep er inderdaad zo vanaf, doekje erover - klaar! :-)
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
15-01-2019 16:31
En dat met die coating werkt echt; een familielid had een splinternieuwe bank en ik had een kind met reflux dus toen ze met het kind op schoot op de nieuwe bank wilde gaan zitten zei ik nog dat ze dat beter niet kon doen maar dat hoefde allemaal niet.
Ik had het nog niet gezegd en het kind spauwde natuurlijk die bank onder maar het liep er inderdaad zo vanaf, doekje erover - klaar! :-)
Bij mij liep het er niet af hoor. ;-)

Maar was wel schoon te maken zonder te veel zure lucht en vlekken daarna.
Alle reacties Link kopieren
Met kots zou ik geen rekening houden. Koop je een leren bank, dan kotsen ze wel op je kleed en koop je een kotswerend kleed dan kotsen ze over je eettafel, je leuke jurk, je beddengoed etc etc.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
15-01-2019 16:25
Oh ja, alle muren kun je onder een hoogte van 1.40 meter beter in een of andere onduidelijke grauwe kleur verven, anders wordt het dat vanzelf wel... :mrgreen:
:rofl:

Of je neemt panelen / lambrisering.

https://www.google.nl/search?q=panelen+ ... KrTY9j3tgM:
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 15-01-2019 16:36
21.66% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-01-2019 16:22
Wat wel prettig is, vind ik, is een hal met alles behalve witte muren. Omdat ze de muur vastpakken als ze schoenen uit of aan doen, hun schoenen uitschoppen tegen de muur,etc.
Wij hebben juist wel wit, kun je lekker makkelijk bij tippen :)
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
15-01-2019 16:32
Bij mij liep het er niet af hoor. ;-)

Maar was wel schoon te maken zonder te veel zure lucht en vlekken daarna.

Nou ja, bij wijze van...
Ik was zo in shock van het gebeurde en de afloop dat het gebeuren in mijn hoofd inmiddels mythische proporties heeft aangenomen! :lol:
Ik bedoel: hoe was het afgelopen als die bank niet zo'n coating had gehad?! :-?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven