1 badkamer voor 5 te weinig?

16-01-2019 16:39 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment zwanger van ons derde kindje. We twijfelen wat straks te doen met de slaapkamers. We hebben een grote badkamer die eenvoudig in 2en te delen zou zijn (2 deuren zijn er al). Nu zouden we door het splitsen van de badkamer een extra slaapkamer kunnen creeren of een extra badkamer. Wij waren thuis met z’n vieren en hadden 2 avond-douchers en 2 ochtend-douchers, dus eigenlijk nooit problemen met de beschikbaarheid van de badkamer. Hoe is dit met een gezin van 5? Is 1 badkamer dan ‘te weinig’? Ik snap dat lang niet iedereen 2 badkamers heeft, maar bij ons zou dat dus heel gemakkelijk te maken zijn. Wat zouden jullie doen?
Mochten we voor een 2e badkamer kiezen, dan moeten 2 kinderen 1 slaapkamer delen, of m’n man en ik moeten op zolder gaan slapen.
2 badkamers natuurlijk en ieder kind een eigen slaapkamer
Wij waren met z'n 7 thuis (ouders, 5 kinderen) en hadden 1 badkamer. Wel 2 wc's en niet de tweede in de badkamer. Dat ging prima...
Alle reacties Link kopieren
Ons gezin is groter, en we hebben echt nog nooit overwogen of onze (kleine) badkamer een probleem zou zijn. Het zal aan mij liggen, maar ik vind het een vrij decadent probleem
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Wij zijn met 5 (waarvan 2 pubers) en hebben 1 badkamer. Dat gaat prima. Soms ff vergaderen tijdens avondeten (of in het weekend ontbijt) wie wanneer gaat maar er is nooit ruzie of gedoe. Gewoon rekening houden met elkaar.

Buiten dat ga ik echt geen 2 badkamers schoonmaken! Vind 1 meer dan zat haha!
Alle reacties Link kopieren
Als je de badkamer goed indeelt is één badkamer voldoende. 2 wasbakken of één grote is wel handig ivm tandenpoetsen handenwasen enz.
Ik zou het dus bij 1 badkamer houden. Met een goede indeling kun je wc gebruiken, douchen én bij de wasbak staan zonder dat je elkaar in de weg zit of ziet.
redbulletje schreef:
16-01-2019 16:40
2 badkamers natuurlijk en ieder kind een eigen slaapkamer
Dit
nina1966 schreef:
16-01-2019 16:42
Als je de badkamer goed indeelt is één badkamer voldoende. 2 wasbakken of één grote is wel handig ivm tandenpoetsen handenwasen enz.
Ik zou het dus bij 1 badkamer houden. Met een goede indeling kun je wc gebruiken, douchen én bij de wasbak staan zonder dat je elkaar in de weg zit of ziet.
Privacy???

Je gaat toch niet douchen terwijl er 'n ander aan 't schijten is?
Alle reacties Link kopieren
Sowieso een eigen slaapkamer boven een badkamer

Je slaapkamer delen is erger dan je badkamer.
Alle reacties Link kopieren
2 badkamers en jullie op zolder.
Daar ga je straks, ook ivm privacy, als ze wat groter zijn nog veel plezier van hebben.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Twee badkamers is best prettig, maar ik zou zelf een goede eigen slaapkamer voor elk kind belangrijker vinden. Daar brengen ze veel meer tijd door dan in de badkamer, tegen de tijd dat ze de leeftijd hebben dat die extra badkamer fijn wordt.
absor schreef:
16-01-2019 16:45
Sowieso een eigen slaapkamer boven een badkamer

Je slaapkamer delen is erger dan je badkamer.
Maar ze hebben 'n zolder beschikbaar als slaapkamer, dus dat probleem is niet aan de orde.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons hebben met 5-en 1 badkamer zonder toilet en 1 toilet beneden. Dat vind ik weinig maar zij vinden het prima.

Ik zou gaan voor een extra toilet. Een toilet beneden en een toilet boven, buiten de badkamer.
Als die zolder groot genoeg is zou ik daar een ensuite maken voor jullie.
Kun je niet zelf op zolder gaan slapen en daar een kleine badkamer maken?
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik dat je nu 3 slaapkamers en 1 riante badkamer op de verdieping hebt en een vrij in te richten zolder?

Is een slaapkamer+badkamer (douche/toilet/wasbak) op zolder op termijn mogelijk? Dan zou ik voorlopig de kinderen een slaapkamer laten delen. Als ze wat groter zijn vertrekken jullie naar zolder!
...
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-01-2019 16:47
Als die zolder groot genoeg is zou ik daar een ensuite maken voor jullie.
Ik ook.
Cum non tum age
ankalida schreef:
16-01-2019 16:49
Begrijp ik dat je nu 3 slaapkamers en 1 riante badkamer op de verdieping hebt en een vrij in te richten zolder?

Is een slaapkamer+badkamer (douche/toilet/wasbak) op zolder op termijn mogelijk? Dan zou ik voorlopig de kinderen een slaapkamer laten delen. Als ze wat groter zijn vertrekken jullie naar zolder!
Waarom zouden ze niet gelijk naar zolder gaan? Als die kinderen wat groter worden willen zij de zolder als die niet al is ingepikt als master.
Alle reacties Link kopieren
Als de kinderen klein zijn, dan is die eigen kamer nog niet zo belangrijk. Wel belangrijk is dat jullie 's nachts in de buurt zijn.
Pubers willen graag een eigen verdieping. En jullie dan ook inmiddels.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op zolder gaan slapen en kijken of daar een kant en klare douchecabine te plaatsen is. Wastafel erbij en de kinderen hebben dan ieder een eigen slaapkamer en badkamer.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Hier met 6 mensen 1 badkamer. Een tweede badkamer (vooral een extra douche) zou handig zijn, maar het is niet noodzakelijk bij ons vooralsnog (hoewel de 2 pubers soms heel lang de douche bezet kunnen houden 🙂).
Alle reacties Link kopieren
Heb je zonen of dochters? Staan jullie op op hetzelfde uur op? Gaan jullie op hetzelfde uur slapen? Douchen jullie dagelijks?
Bij mijn ouders vroeger hadden we 2 badkamers voor 4 en eigenlijk was dat sommige momenten nog te weinig :-$
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-01-2019 16:51
Waarom zouden ze niet gelijk naar zolder gaan? Als die kinderen wat groter worden willen zij de zolder als die niet al is ingepikt als master.
Omdat kinderen ook 's nachts aandacht willen en het dan waardeloos is dat je 's nachts de trap op en af moet voor een troostende aai over de bol.
...
nina1966 schreef:
16-01-2019 16:42
Als je de badkamer goed indeelt is één badkamer voldoende. 2 wasbakken of één grote is wel handig ivm tandenpoetsen handenwasen enz.
Ik zou het dus bij 1 badkamer houden. Met een goede indeling kun je wc gebruiken, douchen én bij de wasbak staan zonder dat je elkaar in de weg zit of ziet.
Huh? Douchen, wc en tandenpoetsen tegelijkertijd? Grapje toch..
nina1966 schreef:
16-01-2019 16:42
Als je de badkamer goed indeelt is één badkamer voldoende. 2 wasbakken of één grote is wel handig ivm tandenpoetsen handenwasen enz.
Ik zou het dus bij 1 badkamer houden. Met een goede indeling kun je wc gebruiken, douchen én bij de wasbak staan zonder dat je elkaar in de weg zit of ziet.
Dat gaat hier echt niet meer op hoor! Als de pubers in de badkamer zijn gaat hij op slot en mag niemand erin!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven