Vlekken op nieuwe tegels badkamer

18-01-2019 20:27 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons nieuwe huis is verbouwd. Nu heb ik vandaag de badkamer gepoetst voor het eerst en er zitten allemaal witte vlekken op de tegels. Ik heb ze gereinigd met cementsluier verwijderaar 3 x en daarna de axhtergebleven stukjes met verfkrabber erafgekrabd. Dat hielp wel. Maar toch zijn er nog kleine witte plekjes die er niet af gaan. Zonde want het valt echt op.
Wat kan ik nog meer doen?
Hg heeft een fijn goedje hiervoor
Of dasty :proud:
Wat voor tegels heb je?
Alle reacties Link kopieren
Even wat wasbenzine op een poetslap en dan de vlekken weg poetsen
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel erg... ik weet niet precies wat voor tegels ik heb. In ieder geval geen graniet of beton of marmer.
Ik heb die van hg gebruikt en die werkt tot op zekere hoogte. Maar na 4 keer blijven er nog steeds plekjes.

Dasty en wasbenzine zou misschien wat zijn. Ga ik eerst wel even op een proeftegel uitproberen. Echt iets voor mij dat ik het nog erger maak
Wacht even tot je weet welke tegels je hebt en vraag in de winkel of bij degene die getegeld heeft wat je het best kan doen.

Heb me vorig jaar klem gepoetst op mijn nieuwe zwarte badkamervloertegels; bleek het witte waasje met een lapje met azijn en dan water erachteraan eraf te vliegen toen ik wanhopig de aannemer belde :D
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
19-01-2019 00:47
Wacht even tot je weet welke tegels je hebt en vraag in de winkel of bij degene die getegeld heeft wat je het best kan doen.

Heb me vorig jaar klem gepoetst op mijn nieuwe zwarte badkamervloertegels; bleek het witte waasje met een lapje met azijn en dan water erachteraan eraf te vliegen toen ik wanhopig de aannemer belde :D
Ik ga straks bellen! Laten we hopen dat dit voor mij ook werkt!
Alle reacties Link kopieren
Procederen tegen de tegelzetter?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bloemetjefresia schreef:
19-01-2019 06:43
Ik ga straks bellen! Laten we hopen dat dit voor mij ook werkt!

Verstandig, want niet alle tegels kunnen tegen alle schoonmaakmiddelen. Wij hebben leisteen in de badkamer, dat niet tegen schoonmaakazijn kan. Daar krijg je dan juist witte vlekken van.
Alle reacties Link kopieren
Nou echt!? Vandaag ook mijn nieuwe badkamer gesopt! met gewoon allesreiniger en met mijn nagel in een doekje de plekjes weggekrabd. Sta ik net onder de douche zie ik overal strepen en vlekken. Alsof ik een laagje van de tegels af heb geveegd....ik dacht nog dat ik het hier misschien kon vragen :yes:
Azijn dus. En zelf dacht ik nog aan baking soda misschien?
Wat voor tegels heb jij to?
Wij hebben dit ooit met de woonkamertagels gehad. Een enorme cementsluier. Ik denk dat we de hele vloer wel 4x op onze knietjes met schuursponzen en R63 hebben geboend voordat het weg was.
SadButTrue999 schreef:
19-01-2019 00:47
Wacht even tot je weet welke tegels je hebt en vraag in de winkel of bij degene die getegeld heeft wat je het best kan doen.

Heb me vorig jaar klem gepoetst op mijn nieuwe zwarte badkamervloertegels; bleek het witte waasje met een lapje met azijn en dan water erachteraan eraf te vliegen toen ik wanhopig de aannemer belde :D

Wij hadden ooit zwarte badkamervloertegels waar zo'n wit waasje in hoorde. Daar zat een wolkje in, zeg maar. Ik weet nog dat de verhuurder waarschuwde om vooral niet als een malle te gaan poetsen, want dat hoorde zo. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog steeds niet wat voor tegels ik heb. Zaterdag een paar keer gebeld maar kreeg niemand te pakken. Daarna weer druk met andere dingen. Ik heb wel nog een tegel over, daar kan ik azijn eens op uitproberen.
RikM schreef:
20-01-2019 11:24
Wij hadden ooit zwarte badkamervloertegels waar zo'n wit waasje in hoorde. Daar zat een wolkje in, zeg maar. Ik weet nog dat de verhuurder waarschuwde om vooral niet als een malle te gaan poetsen, want dat hoorde zo. :-D
Goed dat de verhuurder het je vertelde :-)
Ik had de tegels zelf uitgezocht, zodoende wist ik hoe het eruit hoorde te zien.

TO beter even wachten tot je zeker weet wat je kan gebruiken, morgen kan je vast wel iemand bereiken. Zou wel erg zonde zijn als je je gloednieuwe tegels onherstelbaar beschadigt met een fles azijn van 50 cent ;)
Geduld, al snap ik dat je het helemaal mooi wil hebben nu het klaar is!
Is het al gelukt ?
Alle reacties Link kopieren
Niet helemaal... nog paar plekjes die er niet afgaan met niks. Gelukkig zitten die niet echt in het zicht dus ik heb ermee leren leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven