Plafond lamp

20-01-2019 23:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben druk aan het klussen en inrichten in mijn nieuwe appartement.

Nu heb ik mijn eettafel recent neergezet en nu vind ik het er mega donker! Echt bizar ik kan s avonds als het schemert niet meer chil aan tafel zitten. Gezocht naar een staande lamp wat “past” bij de inrichting maar mijn zoektocht is geen succes.

Het liefste zou ik een extra aansluiting willen in het plafond voor een hang lamp zodat ik ook s avonds aan de eettafel kan zitten.

Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is? Het is namelijk mijn eerste (huur)woning ooit. Als het mogelijk zou zijn dan ga ik namelijk de woning corporatie maar bellen en vragen of daar hoge kosten aan verbonden zitten.

Groeten

Student2020
Alle reacties Link kopieren
Een wbv zet niet zomaar een extra aansluiting ergens. Als je dat wilt, zou je het zelf veilig moeten aanleggen en bij vertrek weer in de originele staat terugbrengen.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
20-01-2019 23:49
Een wbv zet niet zomaar een extra aansluiting ergens. Als je dat wilt, zou je het zelf veilig moeten aanleggen en bij vertrek weer in de originele staat terugbrengen.
Uiteraard wil ik de kosten dan vergoeden tegenover hun. Zij konden wel meer dingen doen vermeldde zij bij het tekenen van het contract zoals afzuigkap ophangen etc. Wel tegen een vergoeding uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Als alternatief: een hoge schemerlamp/spot die je naast de tafel zet?
(o.a. afweging kosten van montage + hanglamp).

Ook omdat je misschien nog niet lang daar woont . of heeft de tafel al echt zijn definitieve plek?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook hanglampen met een enorm lang snoer, die verhang je dus middels een haak naar het punt waar jij dat wil hebben. Nadeel: je moet dat gat van het haakje weer wegwerken als je vertrekt. Ik zou ook kiezen voor een staande lamp die je makkelijk kunt bijdraaien. Een tafellamp is toch meer sfeerverlichting.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
21-01-2019 00:58
Je hebt ook hanglampen met een enorm lang snoer, die verhang je dus middels een haak naar het punt waar jij dat wil hebben. Nadeel: je moet dat gat van het haakje weer wegwerken als je vertrekt. Ik zou ook kiezen voor een staande lamp die je makkelijk kunt bijdraaien. Een tafellamp is toch meer sfeerverlichting.
Helaas is er helemaal geen aansluiting! In mijn woonkamer/keuken zitten totaal 2 aansluitingen. 1 bij de bank en 1 bij de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
21-01-2019 00:55
Als alternatief: een hoge schemerlamp/spot die je naast de tafel zet?
(o.a. afweging kosten van montage + hanglamp).

Ook omdat je misschien nog niet lang daar woont . of heeft de tafel al echt zijn definitieve plek?
Hij staat definitief, kwartslag draaien zou nog kunnen maar verder niet. Lamp heb ik al naar gezocht maar het is het allemaal net niet... kan het juiste niet vinden en vind het wel belangrijk dat ik s avonds aan tafel nog kan studeren...
Alle reacties Link kopieren
Student2020 schreef:
21-01-2019 01:00
Helaas is er helemaal geen aansluiting! In mijn woonkamer/keuken zitten totaal 2 aansluitingen. 1 bij de bank en 1 bij de keuken.
Dan zou ik een booglamp of andere draaibare staande lamp overwegen. Ik had in mijn eerste appartement (25 vierkante meter, woonkamer, keuken en eethoek in één) zo’n booglamp tegen de lange muur. Voor bankhangen/tv kijken richting bank, voor eten of studeren draaide ik het ding naar de tafel. Dat was in zo’n pijpenla te doen, ik weet niet hoe groot jouw appartement is.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Al eens gekeken naar een goede tafellamp? Een soort bibliotheeklamp?

Of een hengellamp, zoals dit: https://www.flinders.nl/zuiver-metal-bo ... lamp#32674
patchouli_ wijzigde dit bericht op 21-01-2019 01:40
39.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Student2020 schreef:
21-01-2019 01:00
Helaas is er helemaal geen aansluiting! In mijn woonkamer/keuken zitten totaal 2 aansluitingen. 1 bij de bank en 1 bij de keuken.

Je hebt ook hanglampen met lang snoer waar een stekker aanzit. Dus ergens in een stopcontact duwen, ophangen aan het plafond en klaar.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Of een lamp in je tafel monteren als je een beetje creatief en handig bent:
https://www.ahrend.com/nl/producten/bur ... rend-aero/
Alle reacties Link kopieren
Vanuit een doos een stripje langs het plafond.
Dit zijn dingen die je niet hoeft te overleggen en ook niet hoeft te herstellen hoor. Ik zou kijken voor een klusjesman of even in je vriendenkring rondvragen. Vast wel iemand die ff een draadje kan trekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst wat bij de kringloop gaan halen en uitproberen totdat je zeker weet dat je verlichtingsplan klopt.

Met een fitting en een stuk wit behang kan je je eigen proeflampen maken.

Een plafonnière geeft maar zelden prettig licht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
In plaats van een gat boren boven je eettafel kan je ook een booglamp nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook helemaal geen stopcontacten waar je een lamp op aan kunt sluiten dan ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Nou het idee is nu : vanaf mijn keuken lamp een extra draad leggen waardoor ik op het plafond een haak ga hangen zodat ze samen op 1 lichtgroep komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven