Allesregelende schoonzus

22-01-2019 13:01 62 berichten
Sorry moderator.
Wegens privé redenen heb ik de op leeggemaakt.
anoniem_380540 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 18:27
Reden: Privé redenen
90.72% gewijzigd
Is het de dochter van je schoonouders?
Alle reacties Link kopieren
Toch handig. Lekker achterover leunen en benadrukken dat zij het allemaal zo goed kan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Laat haar lekker kwaad kijken. Misschien zit haar gezicht zo lekker. Wat kan jou dat nou schelen? Hoe meer zij doet, hoe minder jij hoeft te doen.
Feest van wie?
Ik zou de laptop erbij nemen, en met de vingers in de aanslag zeggen: "wat is er nodig en wie doet wat?" Dan staat het zwart op wit en kan ze daar later moeilijk over zeuren want afspraak is afspraak.
In het andere geval wordt het een gehele actiepuntenlijst voor haar en dan kun jij het loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Dan zeg je toch gewoon een keer tegen haar: Luister, ik wil best helpen met het een of ander, maar jij geeft altijd de indruk, dat je liever alles alleen doet. Wil je wel hulp, vraag het me dan even, dan help ik je.
Windlicht schreef:
22-01-2019 13:01
Maar ondertussen wel kwaad naar je kijken..omdat je niks doet of vraagt.

Heeft ze dat daadwerkelijk gezegd of is dat jouw interpretatie?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heerlijk.
Honey, you should see me in a crown
Het enige wat je hier aan kan veranderen is je eigen gedrag. Die schoonzus is zoals ze is en blijft ook zo. Wat je zelf kan aanpassen is waarom het je zo raakt. Je hebt haar goedkeuring of waardering helemaal niet nodig en die kun je al helemaal niet bij haar afdwingen.

Maak er een soort automatisme van dat je even aan haar vraagt of je kan helpen en als ze nee zegt kijk je vriendelijk terug als ze zelf aan het verzuchten is dat ze zo druk is en alles op haar neer komt. Of geef haar een compliment, ja maar jij kan dit allemaal zo goed. Ik zou het niet kunnen hoor. En schenk jezelf vervolgens nog een borrel in en geniet.
Alle reacties Link kopieren
Vraag haar misschien eens wàt je kunt doen ipv. zelf iets op te pakken?

Als ik een feestje geef en mensen beginnen random te 'helpen' lopen ze me vaak vooral voor de voeten.

Iemand die mij dan vraagt wat ze kan doen, daar word ik echt blij van.
Zelfs als ik geen hulp nodig heb, dat het gevraagd wordt geeft me een fijn gevoel.
Lijkt me heerlijk. Ik zou lekker met een goed glas wijn in een luie stoel ploffen en leuk bijkletsen met de andere gasten terwijl schoonzus de benen onder de kont vandaan loopt. Ik heb die competitie tussen vrouwen waar het huishoudelijke taken aan gaat nooit begrepen, dat is toch niet leuk om te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n type in de familie. Mijn moeder heeft eens mot gehad daarover. Familielid wilde per se alles zelf doen, maar gaf vervolgens mijn moeder de wind van voren 'omdat ik altijd alles moet doen en jij steekt geen poot uit'.
Ik zou zeggen: lekker laten gaan, ze heeft vooral zichzelf ermee.
Lijkt me heerlijk.
Eurus schreef:
22-01-2019 13:11
Lijkt me heerlijk.
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
22-01-2019 13:21
:cheer:

:yes:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Je zou de volgende keer als ze weer zegt: "Nee, hoeft niet, ik doe het wel" iets kunnen zeggen als: "Dat zeg je nou altijd, ik help graag hoor. Hoef je niet steeds alles in je eentje te doen."
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
karin6789 schreef:
22-01-2019 13:09
Dan zeg je toch gewoon een keer tegen haar: Luister, ik wil best helpen met het een of ander, maar jij geeft altijd de indruk, dat je liever alles alleen doet. Wil je wel hulp, vraag het me dan even, dan help ik je.
Dit minus de laatste zin, ik zou afwachten wat ze daarop te zeggen heeft, als het me echt zou boeien hoor, anders lekker laten gaan, dit soort types ken ik ook, meestal vinden ze het gewoon fijn om ‘nodig’ te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
22-01-2019 13:15
Lijkt me heerlijk. Ik zou lekker met een goed glas wijn in een luie stoel ploffen en leuk bijkletsen met de andere gasten terwijl schoonzus de benen onder de kont vandaan loopt. Ik heb die competitie tussen vrouwen waar het huishoudelijke taken aan gaat nooit begrepen, dat is toch niet leuk om te doen?
Mee eens voor zover het huishoudklusjes betreft. laat iemand anders de afwas maar lekker doen, prima.

Maar als zo'n type ook allerlei dingen op haar manier gaat lopen regelen, zodat feestjes, uitjes, familiebijeenkomsten allemaal haar stempel krijgen, dan zou ik toch wat kriegel worden en er wat van zeggen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
karin6789 schreef:
22-01-2019 13:09
Dan zeg je toch gewoon een keer tegen haar: Luister, ik wil best helpen met het een of ander, maar jij geeft altijd de indruk, dat je liever alles alleen doet. Wil je wel hulp, vraag het me dan even, dan help ik je.
Heb ik laatst idd gedaan , maar krijg niet bepaald de indruk , dat dat is overgekomen.
Aangezien ze dit feest ook alweer naar zich toetrekt.
Want ze zou de feestgids zelf wel in elkaar zetten.
Daarmee begint het al.
Nog voor ze komt , is bij mij de zin al weg.
tonkje schreef:
22-01-2019 13:32
Mee eens voor zover het huishoudklusjes betreft. laat iemand anders de afwas maar lekker doen, prima.

Maar als zo'n type ook allerlei dingen op haar manier gaat lopen regelen, zodat feestjes, uitjes, familiebijeenkomsten allemaal haar stempel krijgen, dan zou ik toch wat kriegel worden en er wat van zeggen.
Want?

Ik heb er ook zo een. Moet alles per se zelf regelen...

Als ze iets bedenkt wat ik niet wil/kan betalen of gewoon echt niet leuk vind zeg ik dat. Is wel eens gebotst. Ook kwam het verwijt waar TO bang voor is.. jij doet niks.

Nee, ik mag niks. Maar dat betekend niet dat ik dan maar in alles mee ga wat je bedenkt.

Ondertussen mogen we nog steeds bij niks helpen, want dan kan ze zich niet beter voelen dan de ander.. maar doen we alleen wat wij willen en niet wat zij wil.

Niks van aantrekken en van repliek dienen indien nodig.
tonkje schreef:
22-01-2019 13:23
Je zou de volgende keer als ze weer zegt: "Nee, hoeft niet, ik doe het wel" iets kunnen zeggen als: "Dat zeg je nou altijd, ik help graag hoor. Hoef je niet steeds alles in je eentje te doen."
Ook dat hielp niet..ook al s gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om je schoonfamilie toch? Laat je partner het lekker regelen.
In dit topic ook al een feestgids? Een diamanten bruiloft in de familie?
Lucifer2018 schreef:
22-01-2019 13:37
Want?

Ik heb er ook zo een. Moet alles per se zelf regelen...

Als ze iets bedenkt wat ik niet wil/kan betalen of gewoon echt niet leuk vind zeg ik dat. Is wel eens gebotst. Ook kwam het verwijt waar TO bang voor is.. jij doet niks.

Nee, ik mag niks. Maar dat betekend niet dat ik dan maar in alles mee ga wat je bedenkt.

Ondertussen mogen we nog steeds bij niks helpen, want dan kan ze zich niet beter voelen dan de ander.. maar doen we alleen wat wij willen en niet wat zij wil.

Niks van aantrekken en van repliek dienen indien nodig.
Klopt wel wat je zegt.
Thanks.
MollyMalone schreef:
22-01-2019 13:39
Het gaat om je schoonfamilie toch? Laat je partner het lekker regelen.
Ook dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven