Wie denkt mee? Fotobehang grote schuifdeur in kookruimte

22-01-2019 13:06 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrij grote ruimte van ongeveer 50 m2 aan het verbouwen tot keuken (wordt kookstudio annex keuken voor o.a. catering). Het is een rechthoekige ruimte van ruim 4 x 10 meter met aan de voorzijde een gang naar de voordeur. Tussen deze gang en de keukenruimte zit een grote schuifdeur van ongeveer 2,5 meter breed en hoog, dus meer dan de helft van die zijde van de ruimte. Dat is nu een witgeschilderde, viezige deur. Ik wil er uiteindelijk een mooi fotobehang op aanbrengen en daar kan ik meedenken en inspiratie bij gebruiken.
De keuken krijgt een grijze vloer, witte tegeltjes (met zwarte rand langs de vloer en misschien ook langs de bovenkant) tot op ongeveer 1.30 m en daarboven worden de zijwanden appeltjesgroen. Het plafond wordt wit. De keukenelementen (losstaande kasten annex werkbanken en een keukeneiland) zijn overwegend blankhout met hier en daar witte deuren en twee hebben een roestvrij stalen blad. Verder staat er een groot metaalkleurig fornuis.
Aan de gang grenzen twee binnendeuren, daar komt fotobehang op van kruiden en specerijen in bruintinten. Voor de keukenruimte had ik zelf gedacht aan zwartwit.
Ideeën welkom, ik weet dat hier forummers zijn met goede interieurideeën.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Logo / naam van je bedrijf?
Welke stijl moet het uitstralen?
Alle reacties Link kopieren
Betonlook?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Een foto van een door jou handgeschreven recept?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Of laat een goede fotograaf wat (zwart-wit) action shots maken tijdens je workshops.
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
22-01-2019 13:42
Een foto van een door jou handgeschreven recept?
wat een leuk idee!!
Ik zou juist iets met een kleur doen.
Zoiets?

Afbeelding

https://www.fotobehang.com/gezond-eten- ... gJVOfD_BwE
Of:

Afbeelding

https://www.wall-art.nl/Behang/Fotobeha ... gIHbfD_BwE
Een glazen deur is te duur? Zou ik doen vanwege:

1. Controle op wie er binnenkomt
2. Lichtinval (maar die is er misschien voldoende)
3. Duidelijkheid: mensen zien onmiddellijk welke kant ze op moeten als ze willen binnenkomen of weggaan.
4. Optisch standpunt: het is misschien wel een grote ruimte, maar er lopen misschien ook soms veel mensen rond. Dan is het altijd leuk om 'ruimte' te voelen.


Ik vind een zelfgeschreven recept een hele leuke suggestie, maar daar moet je rekening houden dat dit op den duur verveelt en je misschien met kosten gaat komen voor een ander/nieuw recept.
De naam van jouw kookstudio, daar doe je nooit verkeerd mee.
Nog een mogelijkheid is: welkom aan de ene zijde, tot ziens aan de andere met jouw naam eronder. Dit allemaal als de huidige deur blijft.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iets met eten doen, maar het wel rustig proberen te houden met 1 kleur.
De ideeën van Sportiva zijn mij iets te druk.

Ik zou dus eerder voor zoiets kiezen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Oh ik lees nu pas dat je al fotobehang èn appeltjesgroen hebt, dan zou ik gewoon voor 1 rustige kleur gaan, anders wordt het echt veel te druk
Alle reacties Link kopieren
Ja een recept!
Of een foto van fruitbomen ofzo?

Ik had ooit in mijn keuken (wit met betonnen blad) een fotobehang als achterwand van een hele grote orchidee. Was heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Of of of je schildert hem met krijtbordverf (volgens mij heb je dat ook in andere kleuren ipv zwart, dan zou ik voor grijs gaan als je geen kleur kleur wil) en laat mensen daar hun recensies op schrijven (soort van gastenboek).
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Wat ik mooi vind is fotobehang van een bijzondere kamer, bij jou zou het een mooie z/w foto van een bijzondere keuken kunnen zijn, of juist een z/w foto met openslaande deuren naar een prachtig uitzicht.
https://i.pinimg.com/originals/e7/4d/1a ... c4ff9c.png
anoniem_309521 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 15:04
Reden: link naar plaatje
15.94% gewijzigd
Je hebt al kruidenfoto's, ik zou niet nog méér stockfoto's gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Die eerste foto hierboven, van sportivia, heb ik nu net binnen voor op de deur van mijn werkkamer, haha!
Het schoolbordverven had ik ook al aan gedacht en dat was inderdaad het plan, ook fijn goedkoop natuurlijk, maar ik vind fotobehang echt wel iets hebben. Ik denk dus zelf aan een zwartwit foto, inderdaad omdat de ruimte al vrij veel kleur krijgt. Het moet geen bont geheel worden. Etenswaren of ingrediënten zou je als eerste aan denken, maar op een of andere manier vind ik dat in zwartwit niet zo mooi.
Het idee van het recept is wel heel leuk, maar dat spreekt me niet zo aan voor in mijn ruimte. Ik had bijvoorbeeld varkens of koeien in gedachten (ik ga vooral vega koken daar), maar iets keukenachtigs kan ook, ik zag een mooie afbeelding van een lepel en een vork. Maar ik moet het 'wauwgevoel' hebben, heb al veel gegoogled maar kreeg dat nog niet. Vandaar mijn oproepje hier, kan net weer een idee triggeren en kan ik gerichter zoeken.

De binnendeuren waar al behang op komt, zitten overigens in de gang, die zie je niet vanuit de keukenruimte. De schuifdeur zal vrijwel altijd opengeschoven zijn, dus als je in de gang staat, zie je 'm in principe niet want dan is hij opengeschoven en zie je 'm alleen vanuit de keuken. Hij hoeft daarom ook eigenlijk maar aan één kant behang te hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
ik vind een glazen deur ook een goed idee, daar kun je ook een recept op schrijven trouwens :) hoef je meteen niet zo bang te zijn dat mensen er tegenaan knallen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
En een zwartwitfoto van een vintage restaurant?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat vind ik ook mooi, heb gezocht op Italiaanse restaurants. Al googlend kwam ik overigens op een plattegrond van een restaurantje, dat mij een heel goed idee gaf voor in de toekomst. Voert voor hier te ver, maar zo leuk dat je al zoekend weer op dingen komt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Leuk :-)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Leuk idee van die koeien! Wel koeien met horens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven