Pitbull uit huis plaatsen

23-01-2019 13:04 340 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik plaats dit voor mijn vriendinnetje. Zij woont sinds een jaar weer in Nederland en heeft met moeite een woning kunnen vinden voor haar en haar gezinnetje (ze is nu sinds 1 maand moeder). Ook haar hond is meegegaan met de verhuizing, maar nu heeft ze bericht gehad van haar huisbaas dat ze geen huisdieren in haar woning mag. Ze heeft een pitbull van 7 jaar, schat van een beestje, maar veel asiels nemen dit soort honden niet aan vanwege de slechte reputatie (ze zijn slecht te plaatsen).

Omdat het nog lastiger is om een nieuwe woning te vinden in haar situatie, is eigenlijk de enige optie om de hond 'weg te doen', met pijn in haar hart. Nu de reden van dit topic: hebben jullie tips waar we nog zouden kunnen kijken om de hond te plaatsen? Asiels die dit ras wel aanneemt, of ken je toevallig mensen die nog plek hebben voor de lieve, Spaanse [...]? Let me know!

Liefs, Blondie.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 17-03-2019 00:30
Reden: Privacy
0.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien verhuisdieren.nl?
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin heeft huurbescherming. Haar huisbaas kan haar niet uit het huis zetten vanwege haar hond. Gewoon houden dus die hond.

Of wacht het was eigenlijk gewoon een smoes. Nu ze een baby heeft moet de hond weg.
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin hoeft haar hond echt niet weg te doen hoor. Zie ook bijv https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuw ... urcontract
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft wel een andere optie: juridisch advies inwinnen.
Als bij aangaan van de huur niet heel duidelijk vermeld is geweest dat huisdieren verboden zijn, heeft de huisbaas niet veel te eisen nu het huurcontract al in is gegaan.

Laatst was hier een topic over, of het wel of niet wettelijk is toegestaan om huisdieren te verbieden bij huur. De meningen verschilden daar over en aan meningen heb je niet veel. Ik zou dus professioneel juridisch advies inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
23-01-2019 13:10
Je vriendin heeft huurbescherming. Haar huisbaas kan haar niet uit het huis zetten vanwege haar hond. Gewoon houden dus die hond.

Of wacht het was eigenlijk gewoon een smoes. Nu ze een baby heeft moet de hond weg.
Dat was exact wat ik gelijk dacht. Zoveel mensen die zodra er een baby is een huisdier kwijt willen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen honden zijn nu 8 en 9 jaar!, en liever ging ik bij mijn moeder in de schuur zitten of huurde ik ergens een rotte caravan, dan dat ik ze moest wegdoen voor een of andere huisbaas.
Sorry, maar ik kan echt wel eens niet goed worden van dit soort verhalen. Ik ben vrijwilliger bij een asiel, en mede door figuren als jouw vriendin, blijft het dweilen met de kraan open!
De kans op herplaatsing is bijna nihil bij een pitbull, en al helemaal op deze leeftijd! Realiseer je wel dat dit gewoon euthanasie voor de hond gaat betekenen.
Dit heb ik nu al zo vaak gezien.. lief hondje, alles leuk en aardig, totdat hondje plots een sta in de weg is.. verdorie, het is geen meubelstuk dat je even wegdoet!!
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
23-01-2019 13:29
Dat was exact wat ik gelijk dacht. Zoveel mensen die zodra er een baby is een huisdier kwijt willen.
En zeker met zo’n exemplaar vermoed ik....
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
23-01-2019 13:37
En zeker met zo’n exemplaar vermoed ik....
dit dus
Alle reacties Link kopieren
via de dierenarts?
Spuitje geven. Ik zou zo'n high risk hond ook niet bij mijn baby van 4 weken in de buurt willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij nemen asiel ook gewoon Pitt buks aan. De andere Pitt bulls die er zitten konen toch ook ergens vandaan.

Maar ja om je hond af te staan moet je nog best een fors bedrag betalen.
En als er zich een gratis gegadigde hier meld dan is dat toch mooi meegenomen.
Baby erbij, hond eruit.
Eeuwig en altijd hetzelfde verhaal.
Hond naar het asiel. Als het echt zo’n lieverd is, neemt een asiel haar wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ben het met Selisela eens, ze kijken echt wel naar het gedrag en als ze zo lief is als jij zegt, kunnen ze haar wel herplaatsen. Zo veel dieren zitten er niet in het asiel, minder dan je zou denken! En vaak worden degenen met een goed karakter er gelijk uitgepikt.
Alle reacties Link kopieren
Wisselende reacties.. Thanks voor de input. Helaas heeft zij (te laat) gezien dat er wel degelijk in het contract staat dat huisdieren niet zijn toegestaan. Omdat dit de enige optie was qua woning, heeft ze besloten het risico te nemen. Met alle gevolgen van dien, blijkt nu.

De verhalen die bedacht worden dat ze van haar hond af zou willen klopt van geen kant. Ik geloof best dat er genoeg mensen zijn die dit doen, maar mijn vriendin verhuist liever zodat ze Lola kan houden. Helaas is dit niet zo simpel.

Verhuisdieren.nl heeft ze ook geprobeerd, zonder succes. Ik zie voorbij komen dat er genoeg asiels zouden moeten zijn die pitbulls aannemen: namen zijn welkom. We hebben er verschillende benaderd, maar zij nemen haar hond niet aan. Uiteraard hebben we het liefst een nieuw, warm nest voor haar i.p.v. een asiel, maar de opties zijn niet zo breed. Dus alle tips zijn welkom.

Hond een spuitje geven, serieus? Lijkt me duidelijk dat dit geen optie is.
Alle reacties Link kopieren
Probeer via Facebook aandacht te krijgen, als het loopt krijg je zo tienduizenden reacties. Verder toch asiels afgaan en kenbaar maken dat de hond een nieuw baasje zoekt. Verbaast me echt dat asiels een qua karakter eenvoudig te herplaatsen hond niet aannemen.
Alle reacties Link kopieren
Als je een pitbull van 7 naar een asiel doet, is de kans vrij groot dat ze de rest van haar leven daar door moet brengen. Is dat zoveel beter dan een spuitje?
Reacties a la Viva. Bah.

Ik zou toch eens juridisch advies inwinnen TO.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad zoveel mogelijk via eigen netwerk, bijvoorbeeld Facebook etc, een nieuwe baas proberen te vinden.
[...]

Wat een verdrietige situatie.
Ik weet bij het asiel waar ik werkte namen we alle honden aan.
Er zaten veel Staffords en die hebben allemaal een nieuw huisje.
Probleemhonden werden ook opgenomen en kregen gedragstherapie.
Het asiel is in het zuiden van het land.

Maar volgens mij mogen dierenasiels helemaal geen hond weigeren op basis van zijn ras.

Ik weet dat mensen ook weleens via Marktplaats hun dieren aanbieden.
Ik zelf ben er geen voorstander van, maar misschien voor jullie wel een optie.

Succes ermee♡
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-01-2019 16:11
Reden: quote OP verwijderd
48.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
blondie-90 schreef:
23-01-2019 14:37
Wisselende reacties.. Thanks voor de input. Helaas heeft zij (te laat) gezien dat er wel degelijk in het contract staat dat huisdieren niet zijn toegestaan. Omdat dit de enige optie was qua woning, heeft ze besloten het risico te nemen. Met alle gevolgen van dien, blijkt nu.

De verhalen die bedacht worden dat ze van haar hond af zou willen klopt van geen kant. Ik geloof best dat er genoeg mensen zijn die dit doen, maar mijn vriendin verhuist liever zodat ze Lola kan houden. Helaas is dit niet zo simpel.

Verhuisdieren.nl heeft ze ook geprobeerd, zonder succes. Ik zie voorbij komen dat er genoeg asiels zouden moeten zijn die pitbulls aannemen: namen zijn welkom. We hebben er verschillende benaderd, maar zij nemen haar hond niet aan. Uiteraard hebben we het liefst een nieuw, warm nest voor haar i.p.v. een asiel, maar de opties zijn niet zo breed. Dus alle tips zijn welkom.

Hond een spuitje geven, serieus? Lijkt me duidelijk dat dit geen optie is.
Ook met vermelding in het contract betekent dit niet automatisch dat ze de hond weg moet doen. Zie de link die vivachantal plaatste.
Waarom reageer je niet op meerdere adviezen dat ze geholpen zou kunnen zijn met juridisch advies? De kans is groot dat de hond helemaal niet weg hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Als er ook maar een kleine kans is via de juridische weg om mijn hond te behouden dan procedeerde ik de verhuurder helemaal de rambam in.

Het is toch een gezinslid? Ik zou eerder alle pijlen richten op houden van hond i.p.v. lafjes er gelijk bij neerleggen. Hoeveel tijd en energie kost het je nu om eens een belletje te plegen naar een rechtsbijstandverzekering of binnen te lopen bij een wetswinkel?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
23-01-2019 14:45
Ook met vermelding in het contract betekent dit niet automatisch dat ze de hond weg moet doen. Zie de link die vivachantal plaatste.
Waarom reageer je niet op meerdere adviezen dat ze geholpen zou kunnen zijn met juridisch advies? De kans is groot dat de hond helemaal niet weg hoeft.
Precies. Het maakt geen donder uit dat het in het contract staat hoor. Als je het via de juridische weg bewandelt, dan moet verhuurder aan kunnen tonen dat de hond ernstige overlast veroorzaakt. Neem aan dat dat niet het geval is.

Hond dus gewoon houden.

Maar eerlijk? Als jij en vriendin niet ingaan op deze reacties, dan ga ik er dus echt wel vanuit dat ze hond weg willen hebben en niet booeehoehoe dat dat moet van de verhuurder.
Alle reacties Link kopieren
blondie-90 schreef:
23-01-2019 14:37

. Met alle gevolgen van dien, blijkt nu.
Welke gevolgen dan?
Ze heeft 1 brief van haar huisbaas gehad.

Dat noem ik niet alle gevilgen van dien.
Alle reacties Link kopieren
ik geloof anders dat dat spuitje bij het asiel gaat gebeuren zodra blijkt dat niemand zit te wachten op een bijna bejaard beestje van dubieus ras
turquasi wijzigde dit bericht op 23-01-2019 14:59
2.84% gewijzigd
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven