Servies

23-01-2019 13:21 19 berichten
Wat is goed servies? Ik heb nu servies waar snel stukjes af zijn en dat is erg zonde. Of ligt dit gewoon aan mijn smijtwerk? Het mag wat kosten..
Ik heb servies van ittala en dat is al vier jaar onverwoestbaar. Ik ben onhandig en heb twee kinderen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Arabia servies, niet goedkoop maar erg slijtvast en mooi! Ik ben er al jaren blij mee.
Hoewel het tegenstrijdig klinkt, is porselein een stuk steviger dan aardewerk (gewone borden). Ik heb porseleinen servies, een vaatwasser, een kind van 3 dat helpt en regelmatig dingen laat vallen en er is nog maar 1 kopje ooit stuk gegaan (en dat liet ik op het granieten aanrechtblad vallen, precies op z'n oortje). Dus ik zou zelf investeren in een goed porseleinen servies.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
23-01-2019 13:22
Ik heb servies van ittala en dat is al vier jaar onverwoestbaar. Ik ben onhandig en heb twee kinderen ;-)
Dat inderdaad; als je ziet wat ik ermee uit spook en het dan toch nog heel blijft... :lol:

OK, een keer is er een bord van meer dan anderhalve meter hoogte naar beneden gevallen op een stenen vloer en dat heeft het niet overleefd, maar verder topspul!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dagelijks servies van walra, koste geen drol en gaat in de vaatwasser en mee naar buiten etc. Daarnaast heb ik een wedgwood servies wat echt al 50+ jaar oud is, dit gebruiken we bij bezoek, weekend, etentje, verjaardag, etc.
Dat van walra is prima hoor maar hier en daar ivm wild gebruiken, laten vallen wel stukjes af, die van wedgwood is nog puntgaaf. Wat ik hiermee wil zeggen is, wellicht een optie om een alledaags servies te nemen en voor speciale gelegenheden flink uit te pakken? Ik merk dat ik het dan ook echt speciaal vind als het 'dure' servies op tafel komt, geeft net iets speciaals aan mijn dag.
dank! En heeft iemand ervaring met creuset?
Alle reacties Link kopieren
Na een lange speurtocht naar een nieuw servies heb ik gekozen voor Ikea 365. Ik heb vanalles bekeken van goedkoop tot duur. Het liefste had ik iets met bijpassende schalen. Het mocht ook best een kleurtje hebben. Alleen niets te vinden naar mijn smaak of met bijpassende schalen.

Dus gekozen voor een simpel goed verkrijgbaar (en aan te vullen) servies. De kosten vielen mee en met een mooi servet / afwijkend bord maak je er toch iets eigens van.

En... als er iets stuk gaat dan vervang ik dat zonder buikpijn vanwege de hoge prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een samengeraapt servies in wit-blauw.
Verschillende dessins, dus als er iets kapot gaat, koop ik weer een nieuw bord in dezelfde kleuren en dat past er dan weer bij.
Het ziet er leuk uit als ik de tafel gedekt heb en door de kleuren heeft het toch een soort van eenheid.
Alle reacties Link kopieren
De kookpotten van le Creuset vind ik top. Heb ze al 30 jaar. Maar het servies is volgens mij stoneware, dus met klei en dat is aardewerk.
Porselein en dan zeker 'bone china' is veel sterker en chipt zeker niet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je mijn servies niet hebben. Ik zou van de week melk pakken en til de mok op en het oor heb ik in de hand en de beker stond nog op het aanrecht :?:
Dan kijk je wel even gek XD oké dit is geen nuttige bijdrage, maar ik snap jouw probleem.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Ook mijn tip; koop porseleinen servies. Zijn mega sterk en blijven super mooi!
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
23-01-2019 14:08
Ik heb een samengeraapt servies in wit-blauw.
Verschillende dessins, dus als er iets kapot gaat, koop ik weer een nieuw bord in dezelfde kleuren en dat past er dan weer bij.
Het ziet er leuk uit als ik de tafel gedekt heb en door de kleuren heeft het toch een soort van eenheid.
wat gaaf!
Lorem Ipsum
Dank allen!
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
23-01-2019 14:47
wat gaaf!
Ik combineer bij etentjes het servies van mijn oma en moeder (met motief) met mijn strakke witte servies. Ziet er ook altijd zo mooi uit!

TO: Nu ben ik nieuwsgierig: Welke stijl zoek je?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
ik zoek wel wat stoer servies en liefst bv twee dezelfde kleurtinten ( bv blauw en lichtblauw) en dan bv crème kleur erbij. Ik heb net gezocht op porselein maar merk dat dat wel wat meer klassiek is met tekeningen. Dus ik zoek nog even gestaag verder😊

Het combineren wat verschillende mensen noemen ga ik ook over denken. Klinkt mooi en minder strak dan bv alles t zelfde.. dat spreekt me er in aan
Alle reacties Link kopieren
Zoveel serviezen zijn goed en sterk. Hangt natuurlijk af van wat voor materiaal ze uit bestaan. Porselein is gewoon veel sterker dan aardewerk. En vaatwasserbestendiger.

Maar goed porselein is aan de prijs. Een volledig servies kost al snel 1000 euro.

Als ik jou was kocht ik daarom iets tweede hands. Een mooi tweedehands porseleinen servies van bijvoorbeeld Villeroy et Boch hutschenreuter, Itala, Seltmann Weiden, noem maar op. Hoewel van Itala zal nog niet veel in de omloop zijn.

En kies dan een servies wat wellicht niet meer nieuw te verkrijgen is maar wel nog veelvuldig tweedehands.
Alle reacties Link kopieren
Dit is misschien een leuke site voor je:
https://www.annaservies.nl/servies
Alle reacties Link kopieren
....
Show me how you do it and I promise you I promise that I'll run away with you, I'll run away with you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven