Maaltijdboxen - voor- en nadelen? [Denk aan Hello Fresh etc]

23-01-2019 16:50 57 berichten
Goedemiddag! :)

Ik ben super benieuwd naar jullie ervaringen met maaltijdboxen! Al een tijdje twijfel ik om er een keertje een te bestellen. Ik ben een enorme leek in de keuken en heb vaak weinig inspiratie om te koken.. Ik vraag me alleen af of die recepten wel duidelijk zijn.. Is het écht efficienter om met zo'n box te koken?

Bestellen jullie het regelmatig? Wat vinden jullie er fijn aan en waar lopen jullie tegenaan met die boxen?

Dus; wat zijn voor jullie de voor- en nadelen?

(Misschien relevant om te omschrijven wat jullie gezinssituatie is?)
anoniem_6399201214336 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 16:57
6.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voordelen:
Inspiratie, dingen proberen die je normaal nooit eet, handig alles aangeleverd in porties, duidelijke recepten

Nadelen:
Duur, de box in ontvangst moeten nemen (thuis zijn), niet altijd recepten die me aanspreken
Pivot! PIVOT!!!
Nadeel is dat het duur is en dat de porties voor je bepaald worden.
SallySpectra* schreef:
23-01-2019 16:57
Nadeel is dat het duur is en dat de porties voor je bepaald worden.
Ohh, kan je niet zelf formaten kiezen dan? Dat lijkt me best handig..
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het niks uiteindelijk. De ‘snel klaar’ gerechten duurde uiteindelijk nog super lang, het bezorgen was vervelend. Nee, geen succes.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
je koelkast ligt in één keer propvol (en werkt daardoor ook nog eens minder goed) en je krijgt dingen die met geluk misschien net 4 dagen houdbaar zijn...
Lorem Ipsum
Ik heb lang zo'n box gehad (HelloFresh). Altijd erg tevreden over geweest. Maar vond het niet echt efficiënt. Wel lekker eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb HF, en codes voor gratis boxen mocht er interesse in zijn, en vind het makkelijk. Iedere week kijk ik wat er op het menu staat en pas het aan. Tegenwoordig hebben ze ook premium gerechten waar je iets voor bij moet betalen.
Bezorgen doen ze hier op zondag, maar ook dat kan ik wijzigen als het niet uitkomt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
xxroos123 schreef:
23-01-2019 16:58
Ohh, kan je niet zelf formaten kiezen dan? Dat lijkt me best handig..
Nee. Ik vind het normale porties. Zelf eet ik wat minder en man wat meer. Vind het fijn dat ik niets hoef weg te gooien.
Bij het uitpakken kijk ik altijd wat eerst op moet en hou gewoon die volgorde aan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wij hebben regelmatig hellofresh en producten zijn wel gewoon goed lang houdbaar hoor (2x gehad dat product niet kwaliteit was dat het hoort te zijn en dat word gecompenseerd) . Geschatte kooktijd is bij ons meestal korter... en snelle recepten zijn ook echt snel.

Als we niet thuis zijn op bezorgdag, legt bezorger pakket in de schuur, maar wij zijn bezorger nog nooit misgelopen en blijven er echt niet voor thuis speciaal... komen gewoon op zondagavond bezorgen.


Porties zijn prima, vaak vind ik ze best groot.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook naar zitten kijken (Hello Fresh) maar vind het voor 4 personen best prijzig. Ik vind het wel vaak leuke recepten als ik zo op hun site kijk.
Dus wat ik nu wel leuk vind is om gewoon op de site rond te kijken, heb ook de app geinstalleerd, er staan echt veel recepten op. Er staan oude recepten ook, maar je kan uiteraard ook gewoon vinden wat er nu in de boxen zit (als je lid bent moet je immers ook een keuze maken welke recepten je in je box wil) en je ziet dan ook de ingredienten. Je ziet alleen geen bereidingswijze bij de recente gerechten zie ik nu. Maar ok, als je de ingredienten ziet en een plaatje van het eindresultaat, dan moet dat best lukken.
En dan doe ik zelf die boodschappen wel. Ben je toch goedkoper uit (neem tenminste aan dat ik het zelf wel een stuk goedkoper bij elkaar kan scharrelen dan wanneer ik zo'n box bestel) en heb je wel weer eens wat nieuwe recepten. Als je het vooral doet omdat je geen boodschappen wil doen heb je hier niks aan natuurlijk ;)
Heb het overigens nog niet geprobeerd hoor. Volgende week eens een weekmenu samenstellen.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 17:20
26.62% gewijzigd
COtweepuntnul schreef:
23-01-2019 17:02
Ik heb lang zo'n box gehad (HelloFresh). Altijd erg tevreden over geweest. Maar vond het niet echt efficiënt. Wel lekker eten.
Waarom vond je het niet efficient? :) Misschien door die receptkaart? Ik heb die een keer gezien bij een vriendin, van de Familiebox volgens mij.. Vond het toch onoverzichtelijk.. Ik had niet alle producten in huis wat je zelf moest toevoegen, en kwam daar pas tijdens het koken achter..
En vond soms onduideijk of je gelijk door moest koken of moest wachten als iets in de oven zat..
tulpje21 schreef:
23-01-2019 17:13
Ik heb er ook naar zitten kijken (Hello Fresh) maar vind het voor 4 personen best prijzig. Ik vind het wel vaak leuke recepten als ik zo op hun site kijk.
Dus wat ik nu wel leuk vind is om gewoon op de site rond te kijken, heb ook de app geinstalleerd, er staan echt veel recepten op. Er staan oude recepten ook, maar je kan uiteraard ook gewoon vinden wat er nu in de boxen zit (als je lid bent moet je immers ook een keuze maken welke recepten je in je box wil) en je ziet dan ook de ingredienten. Je ziet alleen geen bereidingswijze bij de recente gerechten zie ik nu. Maar ok, als je de ingredienten ziet en een plaatje van het eindresultaat, dan moet dat best lukken.
En dan doe ik zelf die boodschappen wel. Ben je toch goedkoper uit (neem tenminste aan dat ik het zelf wel een stuk goedkoper bij elkaar kan scharrelen dan wanneer ik zo'n box bestel) en heb je wel weer eens wat nieuwe recepten. Als je het vooral doet omdat je geen boodschappen wil doen heb je hier niks aan natuurlijk ;)
Echt? Is zelf bij elkaar scharrelen goedkoper?! Dat zijn grote verpakkingen, dat zou toch niet moeten?
Ik heb door werk en reistijd weinig tijd voor en ook nooit zin in boodschappen doen.. Maar zou het fijn vinden als ik niet méér kwijt ben door deze “oplossing”
turquasi schreef:
23-01-2019 17:00
je koelkast ligt in één keer propvol (en werkt daardoor ook nog eens minder goed) en je krijgt dingen die met geluk misschien net 4 dagen houdbaar zijn...
Voller dan als je zelf maaltijden samensteld? Is dat niet hetzelfde? Verpakkingen zijn toch juist kleiner dan fullsizd? Ik heb best een kleine koelkst..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me uitgedaagd voelen om hetzelfde voor een fractie van de prijs te maken want ik zou me echt afgezet voelen met dergelijke prijzen.

Bovendien lijkt de kwaliteit mij niet zo goed. Ik heb de advertentie meermalen op tv gezien en ik vind dat bakblik met frites er onappetijtelijk uitzien. Donker, verpieterd en niet erg mals.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
xxroos123 schreef:
23-01-2019 17:20
Voller dan als je zelf maaltijden samensteld? Is dat niet hetzelfde? Verpakkingen zijn toch juist kleiner dan fullsizd? Ik heb best een kleine koelkst..
Mijn koelkast is dan in 1 keer helemaal vol. Ik krijg vaak wel meer wortels dan ik nodig ben bijvoorbeeld.
Verder is het een leuke manier om nieuwe dingen te eten, ik vond alleen niet alles lekker, dus ik doe het af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig deze week een paar gerechten van AH besteld. Tijdje geleden dat ik die in huis had maar deze gerechten spraken me erg aan. 2 volwassenen en 2 kinderen. Ik neem de 2 persoons versie. En heb dan bij het gerecht met de kabeljauwburger er 2 losse burgers bij gekocht. En we hebben ook altijd iets van rauwkost los op tafel staan. Dus dit is voldoende voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Maar je kan die maaltijdverpakkingen toch voor 3-4 euro bij de supermarkt kopen? Ik heb ze ook bij Lidl gezien en vermoedelijk hebben ze ze overal. Kan je wel een maandlang elke dag iets anders eten. Waarschijnlijk alleen wat kip of tofu erbij en dan ben je veel goedkoper uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind het niks.
Ze zijn duur en ik bepaal liever zelf wat we eten en hoeveel.

Voor inspiratie kijk ik op Pinterest of website's zoals
www.keukenliefde.nl of www.lekkerensimpel.com of zo.
Alle reacties Link kopieren
xxroos123 schreef:
23-01-2019 17:20
Voller dan als je zelf maaltijden samensteld? Is dat niet hetzelfde? Verpakkingen zijn toch juist kleiner dan fullsizd? Ik heb best een kleine koelkst..
Met 5 maaltijden voor 2 personen liggen mijn groentelades vol. Ik heb 2 halve laden.
En ik kan voor dat geld echt niet alles los kopen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
retrostar schreef:
23-01-2019 17:28
Maar je kan die maaltijdverpakkingen toch voor 3-4 euro bij de supermarkt kopen? Ik heb ze ook bij Lidl gezien en vermoedelijk hebben ze ze overal. Kan je wel een maandlang elke dag iets anders eten. Waarschijnlijk alleen wat kip of tofu erbij en dan ben je veel goedkoper uit.
Bedoel je kant & klaar verpakkingen? Ik bedoel echt de boxen die de ingredienten portioneren en leveren, voor x aantal personen, met receptkart.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 1x per maand de HF box. Twee volwassenen, twee kinderen (8 en 11) we bestellen de familiebox voor 3 pers.
We hebben een tijdje wekelijks gehad, leuk maar duur. De kwaliteit is niet altijd even goed als je bedenkt wat je betaald.... maar het is allemaal prima eetbaar (denk aan paprika die een plekje heeft, tomaten die erg rijp zijn enz) Een keer was ik niet tevreden, ter compensatie kreeg ik een houten spatel :-? Soms zit er een ‘cadeautje’ in, vaak een nieuw product. Ik vind dat wel grappig.
Al met al: 1x per maand is een prima modus voor ons.
Hello Fresh vonden wij zeer geslaagd. Lekkere gerechten en eens wat anders dan anders. Voor grote eters misschien wat weinig.
Tegenwoordig hebben ze bij AH in de winkel ook kant en klare boxen, en dozen waar je zelf nog vlees bij moet kopen. Ik vind het een uitkomst want je hebt gelijk al je ingrediënten bij elkaar.
Hier 2 volwassenen die geen inspiratie meer hadden en geen puf om het zelf te bedenken. Veel nieuwe dingen geprobeerd door de Allerhande box waarvan echt een paar toppers die we vaker herhalen. De recepten bewaar ik. Bij de AH kun je het aantal gerechten kiezen, best relaxt. Voor 2 personen was alrijd ongv 2.5 portie. Simpele recepten waar de duur van het bereiden bij stond. Bij de AH gratis bezorging van andere boodschappen bij een allerhande box.

Nadelen: duur. Verder geen.
anoniem_381375 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 17:39
15.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die van ah zijn duur. Het enige handige dat ik kan bedenken is dat je niet na hoeft te denken over wat je moet eten en dat je dingen als vissauce die niet iedereen in huis heeft er bij krijgt. Rijst krijg je in portie verpakking wat wat karig is.
Nadeel vind ik dat het duur is. Duurder dan losse verpakkingen.
Als je niet van boodschappen doen houd waarom geen pick up point? Kun je savonds in bed rustig je lijstje invullen. Je kunt bij ah kijken wat de maaltijdboxen hebben die week en dan er uit halen wat je wil. Volgens mij kun je per recept zelfs het lijstje met benodigde producten met één klik op je boodschappenlijst zetten.
Los bestellen scheelt zo'n 3 euro plus dat je de hoeveelheden wat aan kunt passen. Ik vind 100gr vis pp erg weinig bv. en de zakjes rijst mogen ook wat groter. Ook zitten er soms dingen in die niet nodig zijn voor het recept en die laat je dan gewoon achterwege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven