Glasvezelbehang verwijderen

23-01-2019 21:54 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan we verhuizen. Het nieuwe huis is bouw van 2015 en heeft door het hele huis glasvezelbehang op de muren (met zo'n wafelstructuur). Het is bij het plaatsen niet goed gelijmd, waardoor het momenteel bobbelt op meerdere plekken. Tevens is die wafelstructuur niet onze smaak, we denken er dus aan om het te laten behandelen. We willen graag renovlies er voor terug (elastisch vlies, wat lijkt op gestucte gipswand). We willen het daarna sowieso ook opnieuw laten verven. Wij vermoeden dat de ondergrond van het glasvezel gewoon het beton is.

Er zijn volgens ons meerdere opties:
  • Glasvezel verwijderen + daarna renovlies; risico hierbij schijnt te zijn dat dan de onderlaag gedeeltelijk mee kan komen waardoor er eerst gestuct (schrijf je dat zo? :huh: ) moet worden om het te egaliseren
  • Glasvezel opspuiten met lijm en zo laten; erg jammer dat dan het structuurtje te zien blijft
  • Glasvezel opspuiten + renovlies over het glasvezelbehang; ook is de vraag hierbij of je dan het structuurtje blijft zien
  • Behangen met normaal behang kan natuurlijk ook; dit heeft zeker niet onze voorkeur

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is dan volgens jou de beste optie als je kijkt naar houdbaarheid, looks, budget, ervaringen?
Alvast bedankt! :)

Beste optie?

Totaal aantal stemmen: 9

Glasvezel verwijderen en evt. stucen + renovlies (100%)
Glasvezel enkel opspuiten Geen stemmen
Glasvezel opspuiten + renovlies Geen stemmen
Behangen Geen stemmen
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met opspuiten?

Misschien heb je wat aan deze tips
https://www.glasvezelbehangers.nl/glasv ... rwijderen/

Als het behang nu al bobbels heeft kan je er niets overheen doen, geen stuc en geen ander behang want waar die bobbels zitten daar zit geen lijm lijkt mij.
...
Alle reacties Link kopieren
Glasvezel verwijderen en laten stuken. Stuc is eindeloos overschilderbaar
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
23-01-2019 22:04
Wat bedoel je met opspuiten?

Misschien heb je wat aan deze tips
https://www.glasvezelbehangers.nl/glasv ... rwijderen/

Als het behang nu al bobbels heeft kan je er niets overheen doen, geen stuc en geen ander behang want waar die bobbels zitten daar zit geen lijm lijkt mij.
Thanks!

Met opspuiten bedoel ik lijm injecteren in de bobbels, waardoor het evt. wel weer goed gaat plakken.
Alle reacties Link kopieren
btje90 schreef:
23-01-2019 22:29
Thanks!

Met opspuiten bedoel ik lijm injecteren in de bobbels, waardoor het evt. wel weer goed gaat plakken.
Ok, dan snap ik je. Het is het proberen waard, als het glasvezelbehang goed vast zit dan zou ik ervoor kiezen eroverheen te laten stuken. Zeker het behang niet verwijderen dan, want glasvezel is een prima ondergrond voor stucwerk. Hebben ze hier in huis ook met verschillende muren gedaan en zit er superstrak op.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit juist wafelvlies geplakt omdat de stuc gerepareerd was met muurvuller, waardoor je heel erg het verschil zag tussen stuc en vuller. Muurvuller is opmerkelijk glad dus dat werd niet mooi.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou glasvezel verwijderen en laten stucen.
Ons huis is uit 2014 en de wanden waren afgefilmd, een dun laagje stuc.
Wij hebben het glad laten stucen.
Na een aantal jaar werken de muren bij ons nog steeds en dan kan je scheurtjes makkelijker bijwerken bij een gladde muur i.p.v. bij een structuur.
Glasvezel verwijderen gaat het beste door biotex in warm water te doen en het behang goed natmaken. Laten intrekken en je trekt het er zó af. Daarna zou ik stucen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven