Alternatief voor 30 graden dansprogramma?

27-01-2019 14:46 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hii,

Mijn wasmachine (DirectDrive van LG) kan om de een of andere reden niet op 30 graden wassen. Super irritant, want een groot deel van mijn kleding mag op max 30 graden gewassen worden.
Sommige kleding doe ik gewoon op 20 en dat werkt, maar niet alles wordt dan helemaal schoon en fris.

Wat zou ik voor trucje kunnen doen om toch iets warmer te wassen, zonder dat mijn kleding krimpt/op andere manier verpest?
Kan ik bijvoorbeeld het 40 graden programma gebruiken, maar dan minder toeren centrifugeren oid?

De wasmachine zit bij de huur inbegrepen, is van de huisbaas en net nieuw, dus een nieuwe kopen is niet zo realistisch.
Alle reacties Link kopieren
Even Googlen leverde een handleiding op van een LG Direct Drive die op 30 graden wast: programma's Delicaat, Donkere Was en Snelwas.
Alle reacties Link kopieren
Geen probleem laat hem op 40 graden dansen.
Alle reacties Link kopieren
@hawkmoon: Nou dat is dan denk ik een ander model, die van mij kan echt niet op 30°. Heb ik al van anderen frustratie over gelezen tijdens mijn eerdere Google pogingen ;)
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
28-01-2019 11:54
Geen probleem laat hem op 40 graden dansen.
Maar hoe voorkom ik dan dat mijn kleding krimpt? Heb namelijk al wel eens eerder geprobeerd, en bepaalde kleding overleefde dat toch niet :P
Kan ik de hogere temperatuur compenseren met bijv minder hoog toeren? Durf nu niet meer zo goed lukraak dingen uit te proberen
Alle reacties Link kopieren
EstherBR schreef:
29-01-2019 13:55
Maar hoe voorkom ik dan dat mijn kleding krimpt? Heb namelijk al wel eens eerder geprobeerd, en bepaalde kleding overleefde dat toch niet :P
Kan ik de hogere temperatuur compenseren met bijv minder hoog toeren? Durf nu niet meer zo goed lukraak dingen uit te proberen
Weet je zeker dat dat aan de temperatuur lag? 40 graden maakt kleding ook zonder wasmachine mee.
Dansprogramma :rofl:

Als je kleding bij 20C niet fris wordt, dan zal dat bij 30C niet veel anders zijn.
En ik heb het nog nooit gehad dat kleding kromp op 40C maar niet op 30C. Wat voor materiaal is het?
anoniem_372853 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 13:59
8.01% gewijzigd
Ik had ook geen 30 graden programma op mijn Samsung, ik waste alles op 40 of hoger en ik heb nog nooit last gehad van krimpende kleding.

Toerental van de centrifuge heeft daar niks mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
EstherBR schreef:
29-01-2019 13:52
@hawkmoon: Nou dat is dan denk ik een ander model, die van mij kan echt niet op 30°. Heb ik al van anderen frustratie over gelezen tijdens mijn eerdere Google pogingen ;)
Was hier alles op 60 graden, krimpt niks eerder in de droger.
Alle reacties Link kopieren
Misschien krimpt je kleding niet. Ik weet nog dat toen we dachten dat kleding aan het krimpen was het eigenlijk zo was dat iemand dikker aan het worden was. En dat merk je bij sommige kleding eerder dan bij andere.
Alle reacties Link kopieren
EstherBR schreef:
29-01-2019 13:52
@hawkmoon: Nou dat is dan denk ik een ander model, die van mij kan echt niet op 30°. Heb ik al van anderen frustratie over gelezen tijdens mijn eerdere Google pogingen ;)
Heb je de handleiding van jouw specifieke model opgezocht? Ik zie namelijk dat iemand in een Coolblue review klaagt over het ontbreken van een 30 graden programma, maar als je dan de handleiding van dat type ziet, zou het wel degelijk mogelijk moeten zijn de temperatuur van een programna aan te passen, ook naar 30 graden.
Alle reacties Link kopieren
EstherBR schreef:
29-01-2019 13:52
@hawkmoon: Nou dat is dan denk ik een ander model, die van mij kan echt niet op 30°. Heb ik al van anderen frustratie over gelezen tijdens mijn eerdere Google pogingen ;)
Een wasmachine die niet op 30 graden kan, welke fabrikant verzint zoiets...
Zelf was ik alles minstens op 40 graden, ook vrij delicate dingen. En anders is het een handwasje en daarna de machine in om te centrifugeren.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben je 37 graden dus je kleding zou 40 toch moeten kunnen overleven...
Bij ons krimpt alles in de wasdroger.
En wol doe ik wel op 30.
Weet je zeker dat er geen enkel programma is wat 30 doet? Misschien even het typenummer (staat meestal in het deurtje) hier neerzetten dan kunnen we helpen zoeken :)
Een zebra is geen paard met strepen
Wij hebben wel een 30 gr programma, maar wassen eigenlijk altijd op 40. Heeft nog nooit problemen opgeleverd. Ik was beddengoed soms op 90 gr en zelfs dat krimpt niet. Ik dacht dat dat krimpen voornamelijk kwam door drogen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb hetzelfde met mijn LG, kun je niet kiezen voor het programma Intensief en dan 20 graden, dat doe ik.
Jamaarhoe schreef:
29-01-2019 19:46
Zelf ben je 37 graden dus je kleding zou 40 toch moeten kunnen overleven...
:proud: daar denk ik nu voor het eerst over na
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit topic aangeklikt omdat ik me afvroeg wat in hemelsnaam een 30 graden dansprogramma is. :rofl:

Ontopic, ik denk dat 40 graden ook geen probleem is hoor. Ik was bijna alles op 40 graden.
Nu heb ik deze in mijn hoofd

https://youtu.be/IFeQhLza9O8
Alle reacties Link kopieren
Haha ik zie echt nu pas de fout in de titel 😂😂 lekker scherp weer.

De gekrompen kleding was van ander materiaal dan gemiddelde katoenen shirtje, weet even niet meer wat precies. Dan ga ik het gewoon weer proberen op 40°, survival of the fittest zullen we maar zeggen 😆

Thanks voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Ja er zijn dingen die ècht niet op 40 graden kunnen,maar dat is vrij zeldzaam in mijn ervaring. Ik heb 1 trui gehad die echt verpest was na een 40 graden was, de rest kan er echt prima tegen. Ik denk dat die trui uit echte wol bestond in plaats van dat synthetische nepwol ofzo. Ik zou dan inderdaad wolachtige dingen gewoon op 20 graden wassen.
Alle reacties Link kopieren
Plaats eens een foto van de voorkant van de wasmachine, het stuk waar de programma's op staan. Maar gewone kleding kan prima op 40 gr hoor. Alleen hele fijne (dure) wollen kleding moet op 30 en dan niet zozeer voor de temperatuur maar omdat warme wol vervormt. Dat programma draait en centrifugeert ook minder wild.
Btw ook hele slechte, goedkope, stoffen kunnen krimpen. Maar die krimpen sowieso wel dan, ook met 30 gr.
Ik was ook altijd alles op 40 graden. Wol uitgezonderd, maar daarvoor heb je als het goed is een speciaal wolwasprogramma. Toerental centrifugeren heeft vooral te maken met kreuken. Kleding die snel kreukt kun je beter op een lager toerental centrifugeren. Kleding krimpt (en slijt) vooral in de droger idd. Die gebruik ik dus alleen voor handdoeken en lakens.
Ik was alles op 40 graden, ook kleding die tot 30 graden mag en er gebeurt nooit iets raars.
Gewoon wassen op 40 graden. Ik ben ik mijn inmiddels jarenlange carriere als waswijf nog nooit een kledingstuk tegengekomen dat op 40 graden volledig kapot gaat en op 30 graden niet.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
09-02-2019 17:13
Gewoon wassen op 40 graden. Ik ben ik mijn inmiddels jarenlange carriere als waswijf nog nooit een kledingstuk tegengekomen dat op 40 graden volledig kapot gaat en op 30 graden niet.
Heb je je motto aangepast voor dit advies?
:rofl:


Hier ook alles minstens op 40. Molton op 60 en af en toe de handdoeken op 90 om de machine schoon te krijgen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven