Shepsky (duitse herder x husky)

28-01-2019 18:58 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag een hond toevoegen aan ons jonge gezin van 4.
En nu is ons oog gevallen op de Shepsky. Het is niet alleen een prachtige hond om te zien, het zou ook een perfecte gezinshond zijn als ik alle verhalen mag geloven.
Mijn man werkt fulltime en ik werk 2 dagen. Die 2 dagen dat we allebei werken zou de buurvrouw de hond tussen de middag uit kunnen laten. Verder is er dus 5 dagen per week iemand de hele dag thuis.

Heeft iemand ervaring met een shepsky en is het echt een gezinshond?
Fake people have an image to maintain. Real people just don't give a f*ck.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
11-02-2019 09:18
Gelukkig gaat het ook in heel veel gevallen goed. Maar ik denk dat je er van te voren heel goed over na moet denken. En dat TO in twee weken tijd een keuze voor ras heeft gemaakt, dat specifiek niet aangeraden wordt voor bezitters zonder ervaring, vind ik vrij opmerkelijk. Dat je op hele korte termijn een pup kan krijgen bij een fokker ook, maar ik moet toegeven dat ik totaal geen ervaring heb met dit ras en wachttijden bij fokkers.
Is niet op hele korte termijn, de pups worden in mei verwacht en gaan 8 weken later naar hun baasjes. Vooraf vinden gesprekken plaats en ontmoetingen met de fokker en de honden. Alleen als hun gevoel goed zit kom je op de wachtlijst voor een pup.
Wij gaan er zaterdag heen voor kennismaking.
Fake people have an image to maintain. Real people just don't give a f*ck.
Alle reacties Link kopieren
Ben het wel eens met Alecta en vind het ook een opvallende (snelle) beslissing voor iemand in deze levensfase, met weinig ervaring.

Onze buren hebben een tamaskan van ongevee 1,5 jaar oud. Leuk beestje, maar buur zei laatst nog dat het nog steeds wennen is om altijd rekening te houden met de hond en diens behoeftes. Zo kunnen ze idd niet meer naar hun vaste vakantiestek, en pogingen om de hond tijdens afwezigheid bij familie onder te brengen, waren geen succes. De familie vindt het te zwaar.

Ze hebben een eigen bedrijf en gaan daar een paar keer in de week lopend naar toe met de hond (8km enkele reis), die dan de dag daar doorbrengt totdat ze weer terug lopen. Verder uitlaatservice en een stel pubers die er ook mee gaan wandelen/trainen want de hond was immers een wens van t hele gezin.

Zou je echt aanraden de roze bril even af te zetten en proberen objectief te bekijken of dit nu met een jong gezin echt zo'n goed idee is. Zo'n actief ras in t bijzondee, maar ook een hond in t algemeen.
nootboek wijzigde dit bericht op 11-02-2019 10:01
4.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kersje303 schreef:
11-02-2019 09:32
Is niet op hele korte termijn, de pups worden in mei verwacht en gaan 8 weken later naar hun baasjes. Vooraf vinden gesprekken plaats en ontmoetingen met de fokker en de honden. Alleen als hun gevoel goed zit kom je op de wachtlijst voor een pup.
Wij gaan er zaterdag heen voor kennismaking.
Ik ben benieuwd. Doe je niet anders of mooier voor dan je bent. Gewoon eerlijk zijn. Want als je hen voor de gek houdt, hou je tevens jezelf voor de gek en kom je jezelf vroeg of laat tegen met de hond. Er zijn hondensoorten genoeg. Je hoeft je niet blind te staren op een enkel ras. Een leuke duitse herder kruising kan een hele fijne hond zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kersje303 schreef:
11-02-2019 08:10
Ik heb veel navraag gedaan, 1 ronde van een uur en een paar kleinere rondes is voldoende. Daarbij hebben we ook een ruime tuin waarin hij lekker kan spelen en we zorgen voor genoeg uitdaging.
Kersje, ik vind het heel netjes van je dat je steeds reageert. Ik geloof niet dat mensen hier kritisch zijn omdat ze je een mooie hond misgunnen, of zo. Het is gewoon erg belangrijk om je goed te realiseren wat voor impact het zal hebben op jullie leven. In theorie kun je alles kloppend maken maar vergis je niet qua wandelingen en activiteiten voor de hond.
Een tuin klinkt leuk, maar kan de hond zichzelf voldoende vermaken? Mijn hond gaat echt niet uit zichzelf rondjes rennen in de tuin. Graven, dat doet ze dan weer wel. Mag en kan de hond dat bij jullie?

Qua wandelingen, een ronde van 1 uur en een paar kleinere rondes is echt heel weinig. Zeker als het steeds hetzelfde 'rondje rond de kerk' is. Ik loop normaal gesproken elke middag drie uur met de hond en wissel de locaties zo veel mogelijk af. Gisteren was het enorm zeikweer en ik had gewoon echt geen zin. We hebben gisterenmiddag maar anderhalf uur gewandeld en hond was daarna onvoldoende moe en voldaan. Dat betekende extra (hersen-)activiteiten in huis. Ik ben gisteren tot 22.00 uur bezig geweest om samen met de hond te spelen voordat ze het voldoende vond, en de mijne is toch niet meer piepjong.

Weet je, een fokker kan van alles zeggen, maar uiteindelijk wil hij zijn dieren aan de man brengen om er wat aan te verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
11-02-2019 10:17
Kersje, ik vind het heel netjes van je dat je steeds reageert. Ik geloof niet dat mensen hier kritisch zijn omdat ze je een mooie hond misgunnen, of zo. Het is gewoon erg belangrijk om je goed te realiseren wat voor impact het zal hebben op jullie leven. In theorie kun je alles kloppend maken maar vergis je niet qua wandelingen en activiteiten voor de hond.
Een tuin klinkt leuk, maar kan de hond zichzelf voldoende vermaken? Mijn hond gaat echt niet uit zichzelf rondjes rennen in de tuin. Graven, dat doet ze dan weer wel. Mag en kan de hond dat bij jullie?

Qua wandelingen, een ronde van 1 uur en een paar kleinere rondes is echt heel weinig. Zeker als het steeds hetzelfde 'rondje rond de kerk' is. Ik loop normaal gesproken elke middag drie uur met de hond en wissel de locaties zo veel mogelijk af. Gisteren was het enorm zeikweer en ik had gewoon echt geen zin. We hebben gisterenmiddag maar anderhalf uur gewandeld en hond was daarna onvoldoende moe en voldaan. Dat betekende extra (hersen-)activiteiten in huis. Ik ben gisteren tot 22.00 uur bezig geweest om samen met de hond te spelen voordat ze het voldoende vond, en de mijne is toch niet meer piepjong.

Weet je, een fokker kan van alles zeggen, maar uiteindelijk wil hij zijn dieren aan de man brengen om er wat aan te verdienen.
Welk ras heb jij?

Dat een fokker van alles kan zeggen om geld te verdienen ben ik met je eens. Maar er is veel vraag naar dit ras en ze werken zelfs met reserve lijsten. Ze heeft heel veel aanvragen, voor ons 10 anderen zeg maar. Ze willen echt niet dat de hond slecht terecht komt, of herplaatst wordt. Want ze willen ook dat je de hond naar hun terugbrengt mocht het niet gaan.

Ik zit ook in de chat van de Nederlandse vereniging en daar heb ik deze vraag ook gesteld qua beweging. Wat hun allemaal doen met hun Tamaskans en of ons idee qua beweging goed is. Ik krijg stuk voor stuk positieve reacties dat dat echt wel voldoende gaat zijn.
Ik ben ook heel eerlijk naar hun, mezelf en naar de fokker toe dat ik echt niet iedere dag een wandeling van 3 uur kan gaan maken.
En dat is ook niet nodig zeggen ze.

En qua tuin, kan hij niet graven maar we zorgen voor uitdaging.
Fake people have an image to maintain. Real people just don't give a f*ck.
Wandeling van 3 uur per dag en meer is wel heel veel hoor.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
11-02-2019 10:45
Wandeling van 3 uur per dag en meer is wel heel veel hoor.
Dat is het ook. Het is meestal verdeeld in 1 x 2 uur, uurtje pauze en dan nog 1 uur.
Toevoeging: Wanneer het boven de 18 graden is, is het makkelijker. Dan zijn we de hele dag in de tuin en vermaken we ons daar. Ook komen er dan regelmatig andere honden spelen. Dan is 2 x 1 uur wandelen voldoende.

Kersje, mijn hond valt onder rasgroep 5, de spitsen en oertypen.
anoniem_318439 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 12:15
Reden: Toevoeging
27.37% gewijzigd
mienbillekesjeuken schreef:
10-02-2019 20:29
Ben je aan het trollen?
? nee? jij?

Ik geef gewoon mijn mening. TO kan wel roepen dat ze naar het karakter kijkt. Maar ik lees hier allemaal hondenexperts die aangeven dat het heel goed kan zijn dat zo'n hond helemaal niet matcht. Maar dat wuift ze weg. Met honden die wel vaak het juiste karakter hebben (labradors etc.) 'heeft TO niks'.

Ik denk dat ze niet eerlijk naar haar eigen motivatie durft te kijken. Sowieso gaat ze voor het uiterlijk. Dat lees ik meerdere malen in haar posts.
Alle reacties Link kopieren
Mijn two cents, los van het ras: ik zou nog een paar jaar wachten met een pup. Een volwassen hond vind ik een ander verhaal. Kleuters en puppy's zijn in mijn ervaring geen ideale combinatie omdat pups nogal enthousiast, springerig en onberekenbaar zijn, en dan zijn er nog de scherpe tandjes die ze letterlijk overal in zetten. Zijn het spullen, dan is dat vervelend maar is het de mouw van een trui waar een kleuter in zit (oh, er zit ook een arm in!) dan is dat echt niet tof. Kind schrikt zich rot, iedere keer weer. Opletten, opletten, opletten dus. :-? (en ja, uiteraard doen we vreselijk ons best om dat gedrag af te leren)

Wij hebben sinds twee maanden een pup en onze dochter van bijna 5 begint het nu heel langzaam een beetje leuk te vinden. Datzelfde zag ik bij het even oude vriendinnetje van dochter, waar het ook een maand of drie duurde voor ze hun pup leuk vond. Ander vriendinnetje dat hier kwam spelen, waarbij ik geen problemen verwachtte omdat ze zelf thuis een heel grote (volwassen) hond heeft, stond te huilen omdat onze pup zo enthousiast sprong en wilde spelen. Ze vertelde de volgende dag op school dat ze allergisch was voor puppy's. :-?

Terugkijkend hadden wij dus beter nog een jaar of twee kunnen wachten maar nu doen we de hond uiteraard niet meer weg, hij hoort gewoon bij ons gezin. :D Ik had overigens wel ergens gelezen dat het handiger was als de kinderen in het gezin al wat groter waren als er een pup kwam maar waarom dan, dat stond er niet bij. Als ik had geweten hoe de interactie tussen puppy en kleuter er in de praktijk uitziet dan hadden we gewacht tot de jongste een jaar of zes, zeven zou zijn. Als je jongste pas 3 is duurt dat nog lang maar toch. Ik wil je onze ervaring graag meegeven.

Maar veel plezier met je pup als hij er eenmaal is, uiteraard!
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
11-02-2019 10:17
Kersje, ik vind het heel netjes van je dat je steeds reageert. Ik geloof niet dat mensen hier kritisch zijn omdat ze je een mooie hond misgunnen, of zo. Het is gewoon erg belangrijk om je goed te realiseren wat voor impact het zal hebben op jullie leven. In theorie kun je alles kloppend maken maar vergis je niet qua wandelingen en activiteiten voor de hond.
Een tuin klinkt leuk, maar kan de hond zichzelf voldoende vermaken? Mijn hond gaat echt niet uit zichzelf rondjes rennen in de tuin. Graven, dat doet ze dan weer wel. Mag en kan de hond dat bij jullie?

Qua wandelingen, een ronde van 1 uur en een paar kleinere rondes is echt heel weinig. Zeker als het steeds hetzelfde 'rondje rond de kerk' is. Ik loop normaal gesproken elke middag drie uur met de hond en wissel de locaties zo veel mogelijk af. Gisteren was het enorm zeikweer en ik had gewoon echt geen zin. We hebben gisterenmiddag maar anderhalf uur gewandeld en hond was daarna onvoldoende moe en voldaan. Dat betekende extra (hersen-)activiteiten in huis. Ik ben gisteren tot 22.00 uur bezig geweest om samen met de hond te spelen voordat ze het voldoende vond, en de mijne is toch niet meer piepjong.

Weet je, een fokker kan van alles zeggen, maar uiteindelijk wil hij zijn dieren aan de man brengen om er wat aan te verdienen.

Dat scheelt, die van mij (Malamute) háát regen. Ze heeft nu een soort paardendekentje, dan wil ze wel lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik met de aanschaf van een hond gewacht hebt totdat ik pubers had. Man man man, ik had mijn handen vol aan (naast werk) met clubjes, zwemles, feestjes, helpen op school en dan nog huishouden. Een pup had er niet tussen gepast, daar was ik en de pup zeer ongelukkig van geworden. Maar goed, ik zie ook gezinnen waar het (ogenschijnlijk) wel goed gaat. En nog gaat er veel tijd in zitten. En dan heb ik een vuilnisbakje van 12 kilo, maar ook die heeft echt zijn uitlaatrondes nodig om zijn energie kwijt te kunnen. En bij slecht weer (zoals gisteren) inderdaad voldoende hersenwerkjes om hem voldaan te krijgen. Aan de andere kant, met manlief de bossen in is echt heerlijke quality time! Of samen met een kind rondje park doen is erg gezellig. En je komt nog eens iemand tegen uit je eigen buurt, ook erg leuk. Veel wijsheid gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
11-02-2019 16:27
Ik ben blij dat ik met de aanschaf van een hond gewacht hebt totdat ik pubers had. Man man man, ik had mijn handen vol aan (naast werk) met clubjes, zwemles, feestjes, helpen op school en dan nog huishouden. Een pup had er niet tussen gepast, daar was ik en de pup zeer ongelukkig van geworden. Maar goed, ik zie ook gezinnen waar het (ogenschijnlijk) wel goed gaat. En nog gaat er veel tijd in zitten. En dan heb ik een vuilnisbakje van 12 kilo, maar ook die heeft echt zijn uitlaatrondes nodig om zijn energie kwijt te kunnen. En bij slecht weer (zoals gisteren) inderdaad voldoende hersenwerkjes om hem voldaan te krijgen. Aan de andere kant, met manlief de bossen in is echt heerlijke quality time! Of samen met een kind rondje park doen is erg gezellig. En je komt nog eens iemand tegen uit je eigen buurt, ook erg leuk. Veel wijsheid gewenst!
Wil jij niet lopen met slecht weer of je hond niet?
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken schreef:
11-02-2019 16:41
Wil jij niet lopen met slecht weer of je hond niet?
Hahaha, mij maakt het niets uit, laarzen aan, capuchon op en gaan. Hij heeft er niet zo’n trek in dan. Loopt mee tot aan het park, doet zijn ding en sleurt me mee terug.
Sneeuw vindt hij overigens fantastisch!
snowdogs schreef:
28-01-2019 20:21
Poeh! Dat zou ik echt niet aandurven! Beide rassen zijn behoorlijk vocaal en nerveus van aard. Dat lijkt me geen relaxte kruising te worden al helemaal niet icm jonge kinderen.

Eens. Witjes zijn schatten, maar veel ook ontzettende zenuwelijerige piepers. Dat in combi met een husky? Hell no.
Ik vind sowieso dat soort hippe gemixte rassen niet aan te raden.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
11-02-2019 19:03
Hahaha, mij maakt het niets uit, laarzen aan, capuchon op en gaan. Hij heeft er niet zo’n trek in dan. Loopt mee tot aan het park, doet zijn ding en sleurt me mee terug.
Sneeuw vindt hij overigens fantastisch!

Ja, hier ook maar dat is met een poolhond vrij logisch. :lol:
Ik moet zeggen dat als je echt je situatie eerlijk schept tegenover de fokker, dat ik het erg schokkend vindt hoe de fokker reageert. Ze doet het ras veel te rooskleurig voor voor iemand in jullie situatie. En dat zegt mij meestal maar 1 ding, die wilt gewoon verkopen.

Een goede fokker zou alle mogelijk nadelen van het ras uitgebreid vermelden. Ook wat ze zelf eraan doen om ze zover als kan te voorkomen. Maar ook zeker dat dat geen enkele garanties geeft. Omdat beide ouders bepaalde raskenmerken (naar hun zeggen) niet hebben, betekend niet dat de pups ze niet krijgen.

En zo snel al in kunnen schrijven voor een nestje in mei is wel echt heel snel. Vaak hebben goede fokkers van meer zeldzame rassen ellendig lange wachtrijen. En ik denk ook niet dat echt goede fokkers deze honden zomaar in een gezin met zeer jonge kinderen en 2 banen zouden plaatsen.

Het opbouwen van alleen kunnen zijn kan je niet inplannen hè. Het zou maar zo maaaanden kunnen duren voordat ze eventjes alleen kunnen zijn zonder aan 1 stuk door te blaffen. En het zou ook maar zo kunnen zijn dat dat nooit gaat gebeuren.

Denk je er ook over na dat de buurvrouw al snel het wandelen afzegt als de hond veel te veel overlast verzorgd? Of veel te hard trekt en/of slecht luisterd? Ik zou die optie als noodoplossing zien en zeker niet als garantie. De buurvrouw mag zich altijd zonder reden terugtrekken en dat moet je vooraf wel ingecalculeerd hebben.

Buiten dit allemaal wens ik jullie wel succes en plezier. En hoop ik echt dat het goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Koetje86 schreef:
11-02-2019 23:06
Ik moet zeggen dat als je echt je situatie eerlijk schept tegenover de fokker, dat ik het erg schokkend vindt hoe de fokker reageert. Ze doet het ras veel te rooskleurig voor voor iemand in jullie situatie. En dat zegt mij meestal maar 1 ding, die wilt gewoon verkopen.

Een goede fokker zou alle mogelijk nadelen van het ras uitgebreid vermelden. Ook wat ze zelf eraan doen om ze zover als kan te voorkomen. Maar ook zeker dat dat geen enkele garanties geeft. Omdat beide ouders bepaalde raskenmerken (naar hun zeggen) niet hebben, betekend niet dat de pups ze niet krijgen.

En zo snel al in kunnen schrijven voor een nestje in mei is wel echt heel snel. Vaak hebben goede fokkers van meer zeldzame rassen ellendig lange wachtrijen. En ik denk ook niet dat echt goede fokkers deze honden zomaar in een gezin met zeer jonge kinderen en 2 banen zouden plaatsen.

Het opbouwen van alleen kunnen zijn kan je niet inplannen hè. Het zou maar zo maaaanden kunnen duren voordat ze eventjes alleen kunnen zijn zonder aan 1 stuk door te blaffen. En het zou ook maar zo kunnen zijn dat dat nooit gaat gebeuren.

Denk je er ook over na dat de buurvrouw al snel het wandelen afzegt als de hond veel te veel overlast verzorgd? Of veel te hard trekt en/of slecht luisterd? Ik zou die optie als noodoplossing zien en zeker niet als garantie. De buurvrouw mag zich altijd zonder reden terugtrekken en dat moet je vooraf wel ingecalculeerd hebben.

Buiten dit allemaal wens ik jullie wel succes en plezier. En hoop ik echt dat het goed komt.
Ik wil zelf niet eens dat iemand anders mijn hond uitlaat. Buren bieden het wel eens aan omdat ze dat wel geinig lijkt, maar die weten echt totaal niet wat voor type hond dit is. Ze hebben zelf niet eens een hond. Dus no way dat ik iemand anders laat lopen met een zeer grote hond die potentieel 1000 kilo kan trekken, en helemaal niet van zomaar iedereen gediend is. En bovendien een flinke rugzak heeft.

Sowieso weten ook zogenaamde professionals vaak niet hoe de meer gevoelige oertypes werken. Denk ook aan trimsalons bv. Dan heb ik het niet eens over de coupe maar vooral over de benadering.
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken schreef:
12-02-2019 01:05
Ik wil zelf niet eens dat iemand anders mijn hond uitlaat. Buren bieden het wel eens aan omdat ze dat wel geinig lijkt, maar die weten echt totaal niet wat voor type hond dit is. Ze hebben zelf niet eens een hond. Dus no way dat ik iemand anders laat lopen met een zeer grote hond die potentieel 1000 kilo kan trekken, en helemaal niet van zomaar iedereen gediend is. En bovendien een flinke rugzak heeft.

Sowieso weten ook zogenaamde professionals vaak niet hoe de meer gevoelige oertypes werken. Denk ook aan trimsalons bv. Dan heb ik het niet eens over de coupe maar vooral over de benadering.
Hier idem dito. Ik vertrouw niemand anders om mijn hond uit te laten. Mensen zijn geneigd haar jachtinstinct en haar kracht te onderschatten. Vaak denken ze een goede band met hond te hebben want ze is zo lief voor hen, maar dat maakt de mensen nonchalant. Hond bedoelt het niet kwaad, maar het jachtinstinct neemt het soms over. En ook de mijne heeft een rugzak waardoor ze compleet kan flippen bij bepaalde triggers. Met letterlijk vallen en opstaan heb ik het redelijk onder controle gekregen, maar tijdens wandelingen is alertheid te allen tijde geboden.

Bij een trimsalon kom ik nooit, maar ik merk het bij de dierenarts dat de benadering te wensen over laat. Hond en dierenarts vinden elkaar echt niet leuk. :|
Alle reacties Link kopieren
De optie buurvrouw is allang van tafel. Ik pas mijn werktijden aan en de hond zal 1 dag in de week naar de hondenopvang gaan hier in de buurt op een boerderij.
Fake people have an image to maintain. Real people just don't give a f*ck.
Alle reacties Link kopieren
Kersje303 schreef:
12-02-2019 07:16
De optie buurvrouw is allang van tafel. Ik pas mijn werktijden aan en de hond zal 1 dag in de week naar de hondenopvang gaan hier in de buurt op een boerderij.
Die van mij gaat ook 2 dagen naar de hondenopvang en hij vindt het geweldig! Als hij in de gaten heeft dat het de dag is wordt hij al helemaal enthousiast. Helemaal moe haal ik hem dan op. Overigens was hij al een maand of 7 a 8 toen hij ging, geen jonge pup meer.
Weet je überhaupt iets van honden? Heb je er ervaring mee? Want ergens maak je de opmerking: "Ookal zouden we een tekkel nemen, wil ik gewoon dat de hond opgroeid met mijn kinderen".

Ik weet niet wat je daarmee wilt zeggen, want de dashond (teckel) is absoluut geen gemakkelijke hond....... En zoals jij het laat klinken, is het alsof je denkt dat een dashond o zo gemakkelijke familiehond is.

Ik ben het wel eens met de reacties waarin wordt gezegd dat je het onderschat. Iedere hond heeft veel beweging nodig. Het ene ras meer dan het andere. Het ras dat jij kiest, is er een die juist veel beweging nodig heeft. En dat niet alleen. Ook opvoeding! Leiderschap. Uitdaging (hersenwerk bijv.).

Daarbij heb je met een hond/puppy gewoon nog een kind in huis. En dan wel eentje die om extra veel aandacht vraagt! Niet eentje die je ff aan een tafeltje zet met wat kleurpotloden.

Als ik opgestaan en aangekleed ben, ben ik eerst 45 min met mijn pup bezig. In de zin van uitlaten en spelen. Hoe wil je dat doen met kinderen? De pup op de tweede plaats zetten? Of dan maar een uur eerder uit bed, zodat je de kinderen wakker kunt maken wanneer jij klaar bent met de pup uitlaten, uitdagen, spelen, aandacht geven?

En kunnen je kinderen grote wandelingen maken? Want doordeweeks zitten ze misschien op school... Maar in het weekend? Ik ken maar weinig mensen die met kinderen 15 km gaan lopen met de hond, terwijl het weekend juist geschikt is voor zulke wandelingen.

Om nog maar te zwijgen over dat de puppytijd veel energie kost. Continu thuis moeten zijn, om het uur naar buiten, training, training en nog eens training.

O en een tuin waarin de hond kan lopen, wil niet altijd even veel zeggen. Er zijn veel honden die er niet gelukkiger op worden om in een tuin te lopen. Alleen. Dan vervelen ze zich alsnog. Of raken zelfs gefrustreerd. Laatst is er bij mij in de buurt een hond uit een tuin ontsnapt. En heeft een andere hond gebeten. De eigenaar was gewoon thuis. Binnen. Bezig met werk...

En ik ben het er mee eens dat fokkers vaak gewoon de hond willen verkopen. Want een goede fokker had heel twijfelachtig gereageerd of jouw situatie wel geschikt is voor een hond als dat jij wilt.

Al dit commentaar wat je hier op het forum krijgt, is niet voor niets. Er zijn zat mensen die denken dat het wel mee gaat vallen. En dat ze uiteindelijk met de gebakken peren zitten. Het lijkt ook zo leuk een hond. En mensen kijken vooral toch naar het uiterlijk.... Terwijl het karakter zoveel belangrijker is.
Alle reacties Link kopieren
Je weet nooit van te voren hoe het gaat. De ene hond is de andere niet. Wij hebben een Mechelse herder van 5 maanden oud nu. Iedereen raadde ons het af, omdat we nu nog in een appartement wonen. Het zou geen hond zijn voor op een flat.

Het gaat hartstikke goed. Het is echt een brave hond en luistert goed. De ene keer lopen we meer als de andere keer en merken niks van energie teveel.
Alle reacties Link kopieren
Kortom, luister niet teveel naar andere mensen maar volg je eigen gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Sophia84 schreef:
12-02-2019 09:00
Je weet nooit van te voren hoe het gaat. De ene hond is de andere niet. Wij hebben een Mechelse herder van 5 maanden oud nu. Iedereen raadde ons het af, omdat we nu nog in een appartement wonen. Het zou geen hond zijn voor op een flat.

Het gaat hartstikke goed. Het is echt een brave hond en luistert goed. De ene keer lopen we meer als de andere keer en merken niks van energie teveel.

Dat is ook zo'n misverstand, het geklets van mensen die van niks weten, dat je een groot huis met tuin moet hebben voor een hond. Nee, je moet veel doén met je hond, er voor 'm zijn, 'm fysiek en mentaal uitdagen.


Al heb je een kasteel met honderd kamers, de meeste honden zitten binnen toch wel op je voet.

En een groot huis en vervolgens niks met je hond doen en of de hele dag weg zijn, daar geef je je hond helemaal niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Ook mooi: mensen die vinden dat jouw huis te klein is voor een hond, terwijl ze er zelf met drie kinderen in wonen. Heel bijzonder, zijn jouw kinderen dan ook zielig? :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven